PDA

View Full Version : Highway of USA TELe ??



pjwentink
3 december 2006, 23:08
Hey allemaal !

Ik zit heel erg te twijfelen , een highway of een standaard USA..

Wat is het grote verschil behalve de prijs. Is USA z'n extra euro's waard.

alvast THANKS ! ! !

DarknessAwaits
3 december 2006, 23:15
Het grootste verschil is de finish, en of dat die euro's waard is... dat mag je helemaal zelf bepalen!

Meer info? Bel 0900-ZOEK.

mesadude
3 december 2006, 23:15
de highway is imo No way.
Mexicaantjes zijn beter.
De usa's zijn ook niet meer wat ze geweest zijn, maar als't tussen die 2 gaat.. zeker usa..
maar zeker ook de nieuwe mex-line checken..
ze hebben recent een update gehad. nieuwe neck, nieuwe pu's.. en die nieuwe die'k al heb vastgehad was beter dan een doorsnee USA die je vandaag de dag in een winkel tegenkomt..

vulvasonic
3 december 2006, 23:18
Het prijsverschil is redelijk groot. Da's 1.
Verder zijn de belangrijkste verschillen dat de Highway een meer 'Vintage' vibe geeft door de oude brug met 3 zadels (ziet er mooi uit, maar zijn in mijn optiek ondingen) en de dunne laklaag (en dat ziet er weer schitterend uit en het zou ook ten goede komen aan de klank).

Voor details moet je even op Fender.com kijken, daar staan de exacte specificaties uitgeschreven.

Persoonlijk vind ik de American Series Tele een stuk beter en aantrekkelijker. Die dingen zijn solide, spelen als een droom, klinken goed en zien er gewoon geweldig uit. Maar ik zou me voor een Highway tele niks schamen. Zelf zit ik niet geweldig bij kas, maar ik zou er graag een tweede tele bij willen. De Highway is bij mij dan ook zeker een serieuze optie.

sebass
3 december 2006, 23:21
Ik heb laatst ook die keuze gehad en ben toch voor de highway gegaan. De lak is anders, de brug, de elementen en hij wordt geleverd in gigbag en niet in koffer.

- Lak wil ik juist zo wordt die lekker snel afgeragd want ik vind nieuwe er niet uitzien. Schijnt ook beter te zijn voor het geluid maar dat is waarschijnlijk niet significant.
- De brug schijnt wel redelijk te zijn maar hier heb ik nog mijn twijfels over.
- De elementen vervang ik toch; ik wil er namelijk kinmans vintage in.
- gigbag of tas boeit mij niet zo veel

Aangezien ik geen tweede hands wilde en de nieuwe 400 euro duurder was ben ik voor de highway gegaan. Dus misschien helpt dat je op weg.

Oh btw ging het bij mij om een strat ik zie nu dat het bij jou om de tele gaat. Maargoed zelfde verhaal.