PDA

View Full Version : Les Paul in het huis!



Anders Destium
3 december 2006, 22:07
Het moest er toch een keertje van komen... Het is een 92er LP standard geworden in de kleur natural, echt een plaatje! Hij klinkt zoals ik van een LP verwacht: massief, veel ballen, lekker smooth en romig op het nek-element, rauw op het brugelement en wat minder felle attack dan andere gitaren. Ik ben weer in mijn nopjes de komende tijd!

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Gibson%20LP%20Standard%20in%20Natural/DSCN2568.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Gibson%20LP%20Standard%20in%20Natural/DSCN2566.jpg


http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Gibson%20LP%20Standard%20in%20Natural/DSCN2574.jpg

Elixir
3 december 2006, 22:08
wow... wat een schoonheid

Tho
3 december 2006, 22:09
Anders, wat een prachtige gitaar! Ik zie lp's niet zo vaak natural, en het is altijd weer een lust voor het oog!
gefeliciteerd!

vulvasonic
3 december 2006, 22:09
Geile plank, Eer!
Gefeliciteerd maar weer!!!! :cheerup:

Orpheo
3 december 2006, 22:12
ah cool man! mooie axe! heel mooie axe zelfs.

drap
3 december 2006, 22:13
Driewerf geil Anders! Congratz!

hendrix2
3 december 2006, 22:13
Heel erg mooie Les Paul Anders!
Veel plezier ermee!

SBloke
3 december 2006, 22:13
Die staat in de verkeerde topic.. Hoort thuis in de "mooie dames".
Prachtplank!

Kaïn
3 december 2006, 22:25
Zo hoort een gitaar te zijn! Hulde!

bass blom
3 december 2006, 22:26
wow! vette shit man :D

bass blom
3 december 2006, 22:27
zie ik ebben toets?

DarknessAwaits
3 december 2006, 22:29
Gefeliciteerd Anders! Heel ongebruikelijk uiterlijk, wel erg mooi dat blanke hout. (alleen zou chromen hardware nóg veel mooier zijn, maar das persoonlijk)

:rockon:

Slevin
3 december 2006, 22:32
Mooi ding :)

Eko
3 december 2006, 22:39
werkelijk wonderschone plank. Feli!

Luke-wannabe
3 december 2006, 22:43
Berry nice!!

Dweezman
3 december 2006, 23:16
skitternt moai!

jij hebt wel oog voor classy gitaartjes...

Anders Destium
3 december 2006, 23:25
Bedankt voor de reacties mensen!


zie ik ebben toets?
Nope, het is rosewood :)


(alleen zou chromen hardware nóg veel mooier zijn, maar das persoonlijk)




Ik had hem zelf ook liever met chrome gezien, maar zo ziet het er ook echt mooi uit. Zeker in combi met de amber knoppen!

almarvk
3 december 2006, 23:31
Chrome zou iid (IMHO) nog mooier zijn.

Ik dacht eerst dat je jezelf zou verlagen van niveau, maar gelukkig heb je een versie met een gave en daarom eigenlijk ook wel een bijzondere finish :)

rickert
4 december 2006, 00:07
Fucking A mate. Erg mooi ding. Bijna net zo mooi als mijn naturelfinish les paul achtige :metal: . Hoe speelt hij in vergelijking met de PRSen voor jou gevoel?

Orpheo
4 december 2006, 00:09
ik bedenk me ineens; ik heb ook een natural les paul (custom). maar de mijne heeft zwarte ringen en plastic. grappig om te zien dat t met wit/cream ook heel mooi is!

Negative K3 fan
4 december 2006, 00:58
netjes hoor! waar heb je hem gekocht en heb je hem vergeleken met andere les pauls?

Les Paul
4 december 2006, 07:00
Gefeliciteerd Anders. Eindelijk een fatsoenlijke gitaar....:)

1959SLP
4 december 2006, 07:18
Bedankt voor de reacties mensen!


Nope, het is rosewood :)



Ik had hem zelf ook liever met chrome gezien, maar zo ziet het er ook echt mooi uit. Zeker in combi met de amber knoppen!

Nette Lester kerel! Het zijn overigens gold speedknobs en geen amber. Welke hummies zitten er in?

BLOK182
4 december 2006, 09:58
Mooi ding! Is het een raw power uitvoering? Of gewoon de naturel?

Harry
4 december 2006, 10:07
hij's mooi, gefeliciteerd!!

Dude
4 december 2006, 10:15
Niet mijn smaak maar gefeliciteerd pik,

effe onbeleefde vraag hoor... volgens mij heb jij echt voor een vermogen aan gitaren verzameld inmiddels, heb jij niet iets van een verzekering geregeld of heb ik een verkeerd beeld van je collectie.

Mitch
4 december 2006, 12:50
Ik moet bekennen dat ik 'm niet mooi vind, maar daar slaap je vast niet slechter van hè ? ;) Je schreef pas nog dat je een hoop Gibsons vaak 'nét niet' vond, vooral qua prijs/kwaliteit verhouding. Deze beviel je dus wel ? Ben benieuwd wat je hier nou wel aantrok.... prijs, kwaliteit of de verhouding daartussen !

Riffcrusher
4 december 2006, 12:53
Ronduit schitterend !

Squier4ever
4 december 2006, 13:00
een van de eerste lelijk LP's die ik zie, maar hij zal er vast niet minder om klinken! veel succes dermee

Kim Wilson
4 december 2006, 13:04
Ik vind deze finish ook beter passen bij een dikke hollowbody, maar dat komt misschien omdat je die vaker ziet in naturel. Dit is wat minder standaard, en daarom wel erg exclusief. Ik vind hem iig wel errug mooi. Even wennen, dat wel. Maar wel mooi.

Helter Skelter
4 december 2006, 13:21
niet de mooiste maar wel mooi

gefeliciteerd ermee!

Michael AE
4 december 2006, 13:25
Netjes, man. Eindelijk een gevonden die klinkt zoals jij het graag hebt...

Dirkdewaard
4 december 2006, 13:35
Mooie gitaar! Gefeliciteerd!

the feable
4 december 2006, 17:15
Ik vind hem lelijk. whaha! maar LP blijft beetje gaaf natuurlijK! Ik hou gewoon niet van hout!

Tho
4 december 2006, 17:48
Ik hou gewoon niet van hout!

Dan speel je óf triangel, óf RKS gitaren..

Anders Destium
4 december 2006, 19:24
Mooi dat er ook mensen zijn die hem niet mooi vinden, ik ging me al bijna zorgen maken :)


Hoe speelt hij in vergelijking met de PRSen voor jou gevoel?

De lage frets zijn heel fijn, maar voor de rest speelt hij niet zo lekker als mijn PRSen. Die zijn echt supersmooth, dat is deze duidelijk minder.



netjes hoor! waar heb je hem gekocht en heb je hem vergeleken met andere les pauls?

Vanaf marktplaats, ik heb deze niet naast andere getest. Hij had direct dat ronkende geluid.


Nette Lester kerel! Het zijn overigens gold speedknobs en geen amber. Welke hummies zitten er in?

De standaard pups die ze begin jaren erin hadden zitten. Iemand een idee? Ze hadden toen nog geen burstbuckers, ik denk zelf 490R en 490T.


Mooi ding! Is het een raw power uitvoering? Of gewoon de naturel?

Gewoon een natural finish en verder een standard.


effe onbeleefde vraag hoor... volgens mij heb jij echt voor een vermogen aan gitaren verzameld inmiddels, heb jij niet iets van een verzekering geregeld of heb ik een verkeerd beeld van je collectie.

Ze zitten bij de inboedelverzekering, een pure instrumentenverzekering is eigenlijk beter maar ik treed niet op en dat soort dingen dus dan is dit handiger (en goedkoper).

BLOK182
4 december 2006, 19:35
Ik dacht dat het hier misschien een broertje van was:http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/Standardrp.html

Ook uit de nineties, gewoon een standard eigenlijk:p

Orpheo
4 december 2006, 19:50
anders D, en nu de hamvraag; hoe is deze ten opzichte van je singlecut?

en over je PRS-en, ik geloof dat jij een PRS singlecut had met rosewood hals. maar dat is toch niet zo?

Anders Destium
4 december 2006, 19:52
Die van mij heeft geen satin finish, en ook geen chromen hardware (helaas) :)

ibbie
4 december 2006, 19:55
Oei, erg gaaf Erik. Ik vind zo'n naturel finish wel wat hebben.

Das Schaap
4 december 2006, 20:18
Wow een prachtding, niks meer aan doen.

Das nou echt een mooie Les Paul, niks meer over te zeggen. :cooler:

Vonk
4 december 2006, 20:37
Zwarte hardware en je zou een prachtige LP hebben... het ziet er nu wat naakt uit...

vulvasonic
4 december 2006, 20:49
Zwarte hardware en je zou een prachtige LP hebben... het ziet er nu wat naakt uit...

Zulke rondingen!
Beter dan naakt kun je ze niet krijgen dunkt me....

Kaboemba
4 december 2006, 21:20
Nee sorry Anders, je weet ik zeg altijd als het hout is dan moet je dat laten zien, maar zou niet mijn keuze zijn.


Maar wel de jouwe, dus gefeliciteerd.

Veekeren
4 december 2006, 21:29
Ook niet geheel mijn stilo, je weet, voornamelijk door dat gouden bling bling. Maar toch cool, je bent pas een echte man als je een Les Paul hebt :D

Anders Destium
5 december 2006, 16:12
anders D, en nu de hamvraag; hoe is deze ten opzichte van je singlecut?

en over je PRS-en, ik geloof dat jij een PRS singlecut had met rosewood hals. maar dat is toch niet zo?

De Singlecut is meer bass-heavy, duidelijke donkerder en minder open qua klank dan de LP. Ze zijn allebei massief in hun geluid, de Singlecut speelt duidelijk fijner.

Er zijn maar heel weinig Singlecuts met een rosewood hals, ik heb er helaas geen van :)

Orpheo
5 december 2006, 16:22
De Singlecut is meer bass-heavy, duidelijke donkerder en minder open qua klank dan de LP. Ze zijn allebei massief in hun geluid, de Singlecut speelt duidelijk fijner.

Er zijn maar heel weinig Singlecuts met een rosewood hals, ik heb er helaas geen van :)

he? de LP opener dan de PRS? dat hoor je zelden! :D

Anders Destium
5 december 2006, 16:35
Er bestaat geen "de PRS", maar de meeste die ik heb klinken inderdaad opener ;) Als je meer over de overeenkomsten/verschillen wilt weten dan kun je het beste naar LPF of BaM natuurlijk :)

Orpheo
5 december 2006, 17:49
Er bestaat geen "de PRS", maar de meeste die ik heb klinken inderdaad opener ;) Als je meer over de overeenkomsten/verschillen wilt weten dan kun je het beste naar LPF of BaM natuurlijk :)

ja ik bedoelde met mn vorige post met 'de prs' de singlecut :)

Anders Destium
6 december 2006, 00:01
Als je echt het verschil wilt proeven kun je ze natuurlijk ook altijd naast elkaar komen testen, PM is your friend ;)

Orpheo
6 december 2006, 00:12
Als je echt het verschil wilt proeven kun je ze natuurlijk ook altijd naast elkaar komen testen, PM is your friend ;)

thnx for the offer! ik heb eens bij purple guitars een PRS singlecut en een R9 naast elkaar getest, en toen was het oordeel volledig tegenovergesteld aan wat jij eerder postte hier, vandaar dat ik t 'grappig' vond :)

Goldeneye
21 december 2006, 19:42
mooie gitaar :)