PDA

View Full Version : tabs



bassal
3 december 2006, 21:47
Ik heb basgitaar leren spelen vanaf tabs echter lukt het mij de laatste maanden niet meer om de bass tabs te vinden die ik wil spelen. Mijn vaste adresjes zijn door wetten en rechtzaken van het net gehaald en wat er over is heeft meestal niet wat ik zoek of het is gewoon rotzooi.
Heeft er iemand nog een goeie site waar ik gewoon weer tabs vanaf kan halen??

Bestaat er niet een soort I-tunes, maar dan voor tabs? Ik zou er geen moeite mee hebben om er voor te betalen, mits het maar een goeie tab is. Ik wil er alleen niet helemaal voor naar een winkel, iedere keer dat ik een ingeving krijg!

Brammibal
3 december 2006, 22:14
Edit door Bassbitch: Post leeggehaald. Verwijzingen naar illegaal downloaden is hier niet toegestaan.

Hoegie
6 december 2006, 20:08
Die Brammibal mag zich dus aan redelijk wat post verwachten..., je mag me ook altijd die tips geven , Brammi ;)
Greetz Hoegie :B

B-bass
7 december 2006, 11:51
guitar pro en www.ultimate-guitar.com

Brammibal
7 december 2006, 19:30
Ik was me er neit van bewust dat het dowloaden van tabs die gewoon door enthousiaste muziekfanaten gemaakt zijn volgens de nederlandse wet illegaal was. waarom mag het dan wel vanaf ultimate-guitar ?

kiem
7 december 2006, 20:14
je kan ok proberen zelf nummert te tabben, doe ik ok, weet je zeker wat er goed en fout is (meestal dan) en tegen de tijd dat je t nummer hebt getabt kan je t meestal ook meteen meespelen.. voor mij werkt t

sickpunk
7 december 2006, 20:46
bassmasta.net

Bassbitch
8 december 2006, 11:19
Ik was me er neit van bewust dat het dowloaden van tabs die gewoon door enthousiaste muziekfanaten gemaakt zijn volgens de nederlandse wet illegaal was. waarom mag het dan wel vanaf ultimate-guitar ?

Misschien niet volgens de nederlandse wet, maar wel volgens onze forumregels.
Verdere vragen/opmerkingen -> PM.

sjoerd5
8 december 2006, 14:43
je kan ok proberen zelf nummert te tabben, doe ik ok, weet je zeker wat er goed en fout is (meestal dan) en tegen de tijd dat je t nummer hebt getabt kan je t meestal ook meteen meespelen.. voor mij werkt t

hoe ga je dan te werk??

Langzamer afspelen ofzo??

hendrix2
8 december 2006, 15:53
hoe ga je dan te werk??

Langzamer afspelen ofzo??
Leren luisteren.
Inderdaad langzaam afspelen kan helpen. Voor bass is dit meestal zelf niet nodig. Voor wat moeilijker akkoorden op gitaar moet ik het ook soms doen.
Zoek desnoods noot per noot.
Als je enkele noten gevonden heb, bedenk dan wat eventueel de toonaard kan zijn. Dit kan je ook al zeer goed helpen om verdere akkoorden/noten te vinden.