PDA

View Full Version : welke equalizer



GoOZ
3 december 2006, 21:14
(*)
dit is waarschijnlijk weer een van die vragen die al x miljoen aantal keer gesteld is maar met mijn zoekcapaciteiten hebbek er toch nog geen zinnig antwoord op gevonden op dit forum

ik weet namelijk absoluut niets van equalizers en heb er ook nooit één gebruikt, maar nu ga ik me zon klein ding van epiphone (valve junior head) aanschaffen, en die bevat enkel een volumeknop, dus om mijn geluid toch nog enigszins te kunnen controleren willek er een equalizer tussenplaatsen

(*) to the point => bestaan er echt heel goeie/slechte equalizers of zijn die allemaal ongeveer wel gelijk, en de prijs is uiteraard ook een factor (cheapass versterkertje ga ik uiteraard geen equalizer van 500 euro tussen plaatsen)
dus welke moetik kopen?

LIGNUMdrummerke
3 december 2006, 22:32
wil ik ook wel eens weten, met dezelfde reden dus.... want voor thuis is t wel een leuke oplossing, maar hij klinkt mij te plat, dus wil m wel wat kunnen regelen....

Dastard
4 december 2006, 00:50
Anders koop je gewoon een Behringer EQ, ben je het goedkoopst uit, want je Epiphone top kost rond de 120 euro, je kan dan een Boss GE-7 kopen maar die is rond de 79 euro, dus 't lijkt me vrij zonde om voor boven de 50 euro een EQ te kopen, tenminste dat lijkt mij :-)

GoOZ
4 december 2006, 01:53
jaaaa mja zit ge dus met het dilemma, is ie dan wel echt goed?? want er staat nu bevoorbeeld ook een boss GE7 voor 40 euro hier op gitaarmarkt (wrs erg dom da ik dit nu ff duidelijk maak, nu steelt zoiezo iemand em onder mn neus weg) dus da zou dan goedkoper zijn maar dan heb je weer andere miserie (versturingskosten e.d.)

dus de nadruk in mijn vraag ligt eerder bij, maaktet verschil in merk (en hiermee prijs) echt heel veel uit in de kwaliteit van u geluid?

LIGNUMdrummerke
4 december 2006, 02:00
de epi amp is dan wel goedkoop, maar ook wel goed, in tegenstelling tot behringer, wat goedkoop is maar vrij grote rommel, naar mijn mening.... kwaliteit vraagt kwaliteit, ongeacht de prijs....

Dastard
4 december 2006, 02:58
Tja, de Behringer pedaaltjes hebben last van ruis, en dat zal je zeker horen op die Epiphone, als je inderdaad ergens goedkoop een Boss EQ kan scoren zou ik daar voor gaan.

BamBuFan1
4 december 2006, 14:54
Tja, de Behringer pedaaltjes hebben last van ruis, en dat zal je zeker horen op die Epiphone, als je inderdaad ergens goedkoop een Boss EQ kan scoren zou ik daar voor gaan.

Alsof de GE-7 niet ruischt?

Kim Wilson
4 december 2006, 14:55
Alsof de GE-7 niet ruischt?
Nee, valt reuze mee. Die van mij, op mijn set, althans. Maar ik speel ook met weinig tot geen gain...

GoOZ
4 december 2006, 15:07
aha dit is dus precies wat ik wilde weten, iser geen eq die niet ruist, of toch tenminste zeeer miniem?? of enige andere GOEDKOPE manieren om daarvanaf te komen?

LostHighway
4 december 2006, 19:28
of enige andere GOEDKOPE manieren om daarvanaf te komen?
Silent mod op de GE7, even in de zoekfunctie ingeven, goedkoop en makkelijk.

wanna1
5 december 2006, 16:36
GE-7 ruis??????????????

waar?

niet bij mij in de effectloop van een JCM800 2210, met 2 aansturende
paff pro's

gradje pbc
26 januari 2007, 14:11
om een oud topic nieuw leven in te blazen:

Voor mijn versterker was ik eigenlijk ook op zoek naar een EQ.

Voor het wat beter af te kunnen regelen van de buizenbak, zonder dat een uitgebreid multiFX processor mijn geluid zou verneuken.

Mijn conclusie was al snel dat er een goed EQ nodig was. Na wat denkwerk moest er dus een Parametrisch EQ komen, het liefst een 4 bands, om o.a. de lowmid wat op te krikken.

Voor studio kwaliteit betekent dit dat je een behoorlijke slok geld kwijt bent.
Ik heb een goede "one trick pony" gevonden, die doet wat ie moet doen.
Het is wel een 3 bands, maar hij werkt prima. Nadeel is een extra adapter, maar hij is errug stil...

Ik heb het over de presonus eq3b, welke in de fx loop van mijn silverjubilee
zit (met korte george L kabeltjes)

gérard