PDA

View Full Version : Jackson RR body zelf maken



Madcow
3 december 2006, 18:11
Heej

ik zie weleens mensen die dat model maken.
jackson nek is niet erg moeilijk te vinden(wij ruiken vox humana?)
Om wat hout te krijgen is nogniet het grootste probleem.
Maar waar kan je de tekening krijgen op ware grote?

DarknessAwaits
3 december 2006, 19:32
Een flinke foto nemen (zo recht mogelijk) en verschalen dmv de mensuurlengte. Zelf heb ik gebruik gemaakt van deze foto: http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/2803060v3_hi-5e8e53ecfea138b568f54bd270e17916.jpg

Maar er zijn ook nog andere high res. foto's gemakkelijk te vinden.

F*R*E*A*K
3 december 2006, 20:03
ik ben zelf ook van plan een rr te maken, en het is mezelf ook nog niet gelukt om een tekening op schaal te vinden.

waar ik nu wel mee bezig ben is, een dxf of dwg om te zetten naar jpeg, en dan te verschalen, want van al die cad proggies snap ik echt niets.

nou iig succes!

Rick.

Madcow
3 december 2006, 20:59
Maar hoe krijg ik hem in godesnaam uitgeprint,In delen ja, Maar hoe doe je dat?
ik heb photoshop

Gearjunkie
3 december 2006, 21:17
Maar hoe krijg ik hem in godesnaam uitgeprint,In delen ja, Maar hoe doe je dat?
ik heb photoshop

Ik ben ook niet zo'n ict'er, maar kan je hem niet gewoon zelf tekenen op een stuk triplex, dat je als freesmal gebruikt??
Ik bedoel, zo gecompliceerd is de vorm toch niet?

kiem
3 december 2006, 22:47
Maar hoe krijg ik hem in godesnaam uitgeprint,In delen ja, Maar hoe doe je dat?
ik heb photoshopeuhm, ik doe t altijd met illustarator, is voor dit soort dingen een stuk makkelijker vind ik zelf.

je krijgt waarschijnlijk 4 of 5 printjes, die je ff moet uitknippen en op elkara plakken met plakband ofzow. kheb geen idee of je t makelijk met photoshop kan doen, illustrator is (vindik) een beter programma om ditsoort dingen te doen...

mja moet je wel illustrator hebben natuurlijk (ik massel dat me pa grafisch ontwerper was, dus heb ene cpu vol met datsoort programma's).

Madcow
4 december 2006, 07:57
Joe bedankt, Als ik terug kom van school, Dan kijk ik wel ;)
Boh 9 uur school, En een vriend van me heeft vrij :angry:

F*R*E*A*K
5 december 2006, 07:50
K weet niet of je m al hebt, maar ik heb 1 van de dxf files naar jpeg omgezet(via bmp) en hem daar uitgeprint, toen berekend hoeveel procent ie vergroot moest worden, en daarna dus vergroot.

http://img83.imageshack.us/img83/4232/jacksonrrpu6.jpg

Edit: ik denk toch dat de breedte nog niet helemaal klopt, k upload wel een nieuwe als k t goed heb gekregen

Madcow
6 december 2006, 21:04
Damn wat is het toch een nare week zeg, Phoe zeg
Maar ik moet nog een boete afbetalen :angry:
gereedschap heb ik al.
Maar welk hout raden jullie me aan?

Menneskedyr
6 december 2006, 21:15
Licht er een beetje aan wat voor sound je wil, Jackson zelf gebruikt vaak elzenhout.

Madcow
6 december 2006, 21:27
Owja en hoe zit het waar de neck het body tegenkomt. ik zie wel foto's met mooie halzen, maar ik wil alleen het body zien, en electronica, Hoe zit het zo dat je het hebt zonder slagplaat?

Gearjunkie
6 december 2006, 21:36
Owja en hoe zit het waar de neck het body tegenkomt. ik zie wel foto's met mooie halzen, maar ik wil alleen het body zien, en electronica, Hoe zit het zo dat je het hebt zonder slagplaat?
Ik begrijp jouw vraagstelling niet helemaal, bedoel je hoe:
-de hals aan de body gemonteerd wordt?
-Hoe je een routing maakt zonder dat je een slagplaat nodig hebt?

Madcow
6 december 2006, 22:01
Ik begrijp jouw vraagstelling niet helemaal, bedoel je hoe:
-de hals aan de body gemonteerd wordt?
-Hoe je een routing maakt zonder dat je een slagplaat nodig hebt?

Ja dat allebij ja, ik ben een beetje wazig, Boh ben moe mensen.
Btw over bc rich zijn veel mensen negatief, maar een vriend van me vind de 500 euro versie van de kkv beter dan de 1000+ versie.
En de kkv van 500 speelt ook lekker, Tsja alleen dat hout he....

G.G.
7 december 2006, 09:17
Ik begrijp jouw vraagstelling niet helemaal, bedoel je hoe:
-de hals aan de body gemonteerd wordt?
-Hoe je een routing maakt zonder dat je een slagplaat nodig hebt?

Zonder slagplaat:

Goetjes fresen in de body en daarna een top erop plakken

of

neckpocket fresen, elementruimten fresen. Aan de achterkant de ruimte voor de knoppen fresen. Dan vanaf de neckpocket met een hele lange boor het kanaal boren langs alle lementen en vanaf het gat van het brugelement naar het gat aan de achterkant voor de knoppen boren.