PDA

View Full Version : mesa sounds



Nils Veen
3 december 2006, 13:07
Waar op internet kan ik mesa amp sounds beluisteren?

rscalex
3 december 2006, 13:14
www.proguitar.de/AudioDemo/CompareAmps/CompareAmps.html
hier kan je wel iets mee denk ik

SBloke
3 december 2006, 13:41
Leuke site, die kende ik nog niet.....

Nu nog eens goed leren luisteren naar verschillende amps... Ik "herken" nog steeds geen "standards" zoals de "mesa scheur" en de typische "marshall sound" e.d.

Hell, verschil tussen buizen en transistor, single coil en humbucker ben ik nog niet eens achter.... en dat terwijl ik toch al wat jaartjes speel... (wel lekker goedkoop verserkershoppen, ik stel weinig eisen aan geluid omdat ik het verschil niet hoor :D )

Heeft iemand voor mij tips om deze geluiden te leren kennen? (Afgezien van veel luisteren. Ik heb vrijwel continu muziek aan staan, maar er staat niet bij op wat voor materiaal gespeeld wordt)

Neals
3 december 2006, 14:28
@Sbloke: ik heb een tip: LUISTEREN LUISTEREN en ow ja, had ik al gezegd LUISTEREN :D

Goeie methode is een modellingbak kopen en prutsen met diverse sounds, of inderdaad die sound sites beluisteren.

@Nils Veen:
Waarom zou je op internet Mesa sounds beluisteren, beter wandel je eens met je gitaar een muziekboer naar binnen waar je Mesa amps kan testen, zit je gelijk bij the real thing.

Het mooie aan mesa amps vind ik het strakke laag!

SBloke
3 december 2006, 14:32
Heb je nog luistertips voor mij dan?

(wellicht bepaalde nummers waar een typisch geluid in zit enzo)

Neals
3 december 2006, 15:17
http://mesaboogie.com/US/Artists/artist_roster.htm

Tadaa, een hele lijst met allemaal Mesa endorsers. Pak een paar artiesten die je aanspreken en luister naar hoe de gitaarsounds met elkaar verhouden.

Denk dat je met Pennywise http://youtube.com/watch?v=SXZVc0h8Gok heel erg dicht bij de typische mesa-sound komt.

AART
3 december 2006, 17:02
PW - Fuck Authority is Mark IV btw.

Recto sound: PW - Alien (http://youtube.com/watch?v=cws8wisuWcw)

Onthoud wel dat dit slechte kwaliteit clips zijn. In het echt testen is way beter. Zoek wel eerst goede instellingen voor je de Mk 4 test, dat ding klinkt kut als je er voor het eerst inplugt en geen idee hebt van hoe je hem moet instellen.

Gitaristje 18
4 december 2006, 17:03
Dat lijkt mij zo coowl, zo'n gitaar zaak binnen gaan en dan een Meso Boogie Dual Rectifier proberen met 2 x 412 cabinets eronder. Alleen volgens mij val ik door de mand als ik niet eens weet hoe zo'n buizen versterker werkt met de knoppen enzo en ik hem toch niet ga kopen.

Rwin
6 december 2006, 18:31
vette site scalex! Kende hem niet...

maar goed, je moet toch zelf gaan luisteren, want tsja, zoals die kerel door een mesa rectifier speelt... dat kan niet hoor :P
Dat is niet het geluid waar de rectifier "bekend" mee is geworden.

AART
6 december 2006, 18:50
idd, hij speelt met de Mark 4, recto en vh4 gewoon classic rock deuntjes met weinig gain, das niet de shit waar die voor zijn he/

Squier4ever
6 december 2006, 19:04
pennywise is vet en hebben ondanks die ibbies toch eeen aardig strakke sound, stel je eens voor met een LP

ziet er ook niet uit, die dikke gitarist met zo'n lousy ibanez om ze nek

AART
6 december 2006, 19:08
pennywise is vet en hebben ondanks die ibbies toch eeen aardig strakke sound, stel je eens voor met een LP

ziet er ook niet uit, die dikke gitarist met zo'n lousy ibanez om ze nek


Dat strakke komt juist door die ibbi's.
PW met een les paul word modderig en onstrak en dat moet fletch ook nooit doen, gelukkig zweert ie nog harder bij ibanez dan ik :satisfie:



BTW: De body's van zijn rg's zijn ongeveer 1,5" groter aan de rand adan een standaard ibbi omdat het er niet uitzag.
En of je het gelooft of niet: voor about time was ie mager :soul: