Inloggen

View Full Version : ode aan jazz bas



erwin78
3 december 2006, 12:16
Hallo mede bassisten,een week geleden besloot ik bij wijze van:hoe kom ik die fucking kerstdagen door,mezelf een fender jazz bas usa kado te doen.
Wat een openbaring is dit,na twintig jaar op ibanez en diverse andere jappen gespeeld te hebben is dit iets geheel anders,dit speelt vanzelf,nog nooit een bas gehad die zo licht speelt,en waar zo"n sound in zit,ik hoop dat ik nu geen mensen beledigd heb,maar ik ben hier helemaal gelukkig mee.
Het is even een gat in de begroting,maar het geld dubbel en dwars waard,dan maar geen gevulde reerug met de kerst,dit wilde ik gewoon even kwijt.
Dus als jij ook tegen de kerstdagen opziet,of anderszins een oppepper nodig hebt,gewoon een jazz bas kopen.

Bassbitch
3 december 2006, 14:10
Als ik geld had... Ik wil al jaren een Fender Jazzbas USA :rockon:

guitartub
3 december 2006, 15:13
Ach, het maakt natuurlijk niet uit wat voor gitaar of bas je in deze feestmaand koopt. Is altijd leuk en geeft je in deze maand vol gekte toch een tevreden gevoel. Zo heb ik me net een Tony Levin Signature OLluP aangeschaft. Misschien niet hetzelfde als een jazzbas, maar ik wil wedden dat ik er net zoveel plezier aan beleef als jij doet.
Iig jij congratz met jouw aankoop.

erwin78
3 december 2006, 15:36
Je hebt natuurlijk gelijk,het maakt niet uit wat je koopt,als je er maar blij van wordt.

musicmaestro
4 december 2006, 18:35
ik ben ook erg blij met mijn Jazz-bas! Al meerdere jaren!

guitartub
4 december 2006, 19:17
En da's ook niet zo gek! De jazz bas is al decennia lang een van de meest gebruikte bassen in allerhande muziekstijlen. Leo Fender heeft zich nadat hij de merknaam Fender had verkocht, beziggehouden met merken als Music Man en G&L. Mijn splinternieuwe OLLUP is een gelicenseerde kopie van een Music Man Stingray (wat toch echt ook prima basgitaren zijn) waarmee de link naar Fender weer gelegd is.
Okay guy's, keep em way down low!

olaf reijnders
4 december 2006, 19:23
Alsof Leo Fender DE basgoeroe is. Hij is nog geeneens een muzikant. Geef mij maar een Phil Spector (of dichter bij huis; Ferdinand Rikkers).

guitartub
4 december 2006, 19:41
Maar dat bedoelde ik niet. Leo Fender is mi wel betrokken geweest bij de ontwikkeling van veel kwaliteitsprodukten, zowel (bas)gitaren als versterkers, ook na zijn Fender periode. Als ik het over mijn basgoeroe's heb dan praat ik over Victor Bailey, Alain Caron, Bunny Brunel en sinds kort Michel Alibo.