PDA

View Full Version : Mesa Boogie



Eko
3 december 2006, 10:22
Hey guys,

Ik heb een Mesa Boogie Mark2 die gedateerd is op 21-5-81. Het vreemde is dat ik slechts 1 paar powertubes heb terwijl alle info ,die ik kan vinden over deze amps ,gaat over 2 paar powertubes. Weet iemand hier of dit een normale optie was destijds? Er zit dus ook geen powerswitch op 100/60. ook geen classA simul.
Alles is nog stock , behalve uiteraard de PT dat zijn een paar Chinese 6L6GC die nodig vervangen moeten worden door een paar goede.
Heeft iemand een adres waar ik meer info kan krijgen? Ik heb Mesa al reeds een mail gestuurd met het serienummer. Dat is zeer laag 7xxx.

mesadude
3 december 2006, 16:19
er zijn verschillende reeksen
check dit mr eens
http://home.earthlink.net/~ayan/history.htm

Eko
3 december 2006, 20:30
Uiteraard had ik google al gebruikt en de diverse sites afgelopen. Ik kon echter geen verdere info vinden. Ik weet van deze sites dat Mesa de amp bouwde met een berg variaties en dat naderhand amps geupgrade konden worden. Ook dat er variaties ,bij het bouwen , soms met viltstift staan aangegeven. Het vreemde voor mij is dat alle afbeeldingen staan met 4 eindbuizen ( 2 x EL34 en 2 x^6L6) en ik heb alleen plek voor 2 eindbuizen.
De amp is handgesigneerd en van datum voorzien.

Mr.Jay
4 december 2006, 15:28
Hey guys,

Ik heb een Mesa Boogie Mark2 die gedateerd is op 21-5-81. Het vreemde is dat ik slechts 1 paar powertubes heb terwijl alle info ,die ik kan vinden over deze amps ,gaat over 2 paar powertubes. Weet iemand hier of dit een normale optie was destijds? Er zit dus ook geen powerswitch op 100/60. ook geen classA simul.
Alles is nog stock , behalve uiteraard de PT dat zijn een paar Chinese 6L6GC die nodig vervangen moeten worden door een paar goede.
Heeft iemand een adres waar ik meer info kan krijgen? Ik heb Mesa al reeds een mail gestuurd met het serienummer. Dat is zeer laag 7xxx.

Hier in Venlo in een winkel heeft ook tijdje een MESA mk-II gestaan met slechts 2 eindbuizen origineel, dus het is geen uitzondering blijkbaar.

JaY

Eko
4 december 2006, 17:11
Mr. jay,
Dank je voor de reactie. Ik heb Mesa een berichtje gestuurd. Volgens een aantal mensen reageerd Mesa bijna altijd zeer snel en correct. Van een van de jongens heb ik begrepen dat de amps gebouwd worden als 100/60 watt , maar ook als 60 watt. De laatste zou slechts een paar eindbuizen hebben. Vandaar dat ook de lowpowerswitch ontbreekt.
Mocht ik reactie hebben, zet ik het wel hier bij.

Eko
6 december 2006, 07:12
De Mesa is inderdaad een Mark IIb. Dit is me door Mesa verteld. Trouwens een zeer snelle reactie, slechts 1 werkdag zat er tussen.
Het is een 60 watt versie en is inderdaad gebouwd door Mike Bendinelli die er z`n paraaf ingezet heeft. Inmiddels heb ik overleg met hun voor het wisselen van de eindbuizen. Ik heb nog een stel Ruby tubes liggen ( 6V6 GTB) en wil die er in zetten i.p.v. de 6L6 uit China.
Wordt vervolgd.

Mr.Jay
6 december 2006, 10:50
De Mesa is inderdaad een Mark IIb. Dit is me door Mesa verteld. Trouwens een zeer snelle reactie, slechts 1 werkdag zat er tussen.
Het is een 60 watt versie en is inderdaad gebouwd door Mike Bendinelli die er z`n paraaf ingezet heeft. Inmiddels heb ik overleg met hun voor het wisselen van de eindbuizen. Ik heb nog een stel Ruby tubes liggen ( 6V6 GTB) en wil die er in zetten i.p.v. de 6L6 uit China.
Wordt vervolgd.

6V6's kun je niet in die Boogie zetten denk ik. Volgens mij is ie echt gemaakt voor 6L6's, dus met veel hogere spanningen dan goed zijn voor een 6V6.
Bovendien moet je de amp opnieuw biassen als je er andere eindbuizen inzet.

JaY

kirk19
6 december 2006, 20:12
6V6 in de IIB is not done... Die lampen kunnen enkel in de mark I. Je kan geen enkele mesa biassen, ze hebben allemaal een fixed bias. Je moet dus
1) mesa lampen kopen of
2) een bias pot laten installeren of
3) lampen kopen die gematched zijn aan de fixed bias van de amp

BLOK182
6 december 2006, 20:59
Bias pot laten inbouwen is goed te doen, niet zo'n dure en ingrijpende mod, vooral erg handig om je nu allerlei merken eindbuizen derin kan zetten (wel juiste type uiteraard). Mesa buizen zijn relatief duur, en niet echt bijzonder. 6v6 kan trouwens ook in de Dual Rectifier Blue Angel:-)

kirk19
6 december 2006, 21:12
inderdaad dat kan maar is niet aan te raden. Enkel de mark I kan zonder problemen en al te veel gerommel de 6V6 aan.

BLOK182
6 december 2006, 21:16
Niet aan te raden? Die zitten er gewoon stock in hoor:-) Let op: Blue Angel! Die is 4x EL84 + 2x 6v6, allemaal los te schakelen, 1 kanaals amp.
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Out_of%20_Production/Blue_Angel/blue_angel.html

AART
6 december 2006, 21:46
Mark IV kan ook 4 x 6v6 hebben zonder aanpassing, mits je hem op de tweed power stand runt.

Squier4ever
6 december 2006, 21:53
ik kan me die MK II in venlo ook herinneren Jay, bij Sticks 'n Strings, was het niet?

jij hebt toch ook voor jeroen van de biggelaar een amp gebouwd?
hij is er iig nog altijd vol lof over als ik hem hoor praten :D

Mr.Jay
6 december 2006, 23:21
ik kan me die MK II in venlo ook herinneren Jay, bij Sticks 'n Strings, was het niet?

jij hebt toch ook voor jeroen van de biggelaar een amp gebouwd?
hij is er iig nog altijd vol lof over als ik hem hoor praten :D

Beiden correct. Mooi dat ie er blij mee is, was ook de insteek.

JaY

Eko
8 december 2006, 07:44
Ik heb de amp nu een aantal keren gebruikt en ben er goed tevreden over. Het is voor mij alleen maar een 2e amp. Ik heb een Marble als 1e.
Ik zal er gewoon de juiste buizen voor bestellen/kopen. Ik moet dat voor de Marble ook nog doen, kan mooi in een keer, is Arie-jan ook weer blij.
Dank voor de feedback

Eko
8 december 2006, 07:46
Trouwens, voor degene die het weten willen, Mesa reageert met 1 werkdag op mail. Moet je eens om komen bij Fender e.a. Niets dan lof. Sterker nog , ze wisten te vertellen wanneer en door wie de versterker gebouwd is.

BLOK182
8 december 2006, 13:48
Dat is prima voor elkaar, zo'n service vind ik zelf ook erg relaxted!

mpe
10 december 2006, 13:42
Trouwens, voor degene die het weten willen, Mesa reageert met 1 werkdag op mail. Moet je eens om komen bij Fender e.a. Niets dan lof. Sterker nog , ze wisten te vertellen wanneer en door wie de versterker gebouwd is.

@Eko:
Ik heb even op mesaboogie.com gekeken en zie alleen een telefoonnummer waar ze te bereiken zijn voor productondersteuning. Kan jiij me hun emailadres via een PM even willen laten weten?

Alvast bedankt!

AART
10 december 2006, 13:44
internationalservice@mesaboogie.com

asteblieft.

Thijssie
10 december 2006, 14:02
...

Ze zullen je dankbaar zijn voor alle spam :chicken:

mpe
10 december 2006, 14:14
Bedankt, Aart!

AART
10 december 2006, 15:00
Bedankt, Aart!

Graag gedaan.


Ze zullen je dankbaar zijn voor alle spam :chicken:

Hmm, misschien moet ik maar eens een endorsement aanvragen dan ;)