PDA

View Full Version : Interessante ruil of niet?



Scip
3 december 2006, 00:07
Goeie avond,

Ik ben van plan om mijn Ibanez Artcore axd 71 (waar ik al meerdere topics over heb geopend) te verkopen of in te ruilen. Nu krijg ik een interessant ruilvoorstel naar mijn inzien, want ik wil van m'n dubbele humbuckers af. Maar is het ook interessant en zou iemand mij kunnen vertellen wat voor merk telecaster het is?


Omschrijving:
Ik heb een omgebouwde, hele mooie, telecaster.Het is geen originele Fender, hoewel dat wel zo lijkt.Hij heeft een massieve rubberwood body en neck, de toets is van maple.De snaren lopen door de body i.v.m. sustain, dit is niet helemaal 100%gelukt maar werkt perfect.Verder is de gitaar voorzien van een Seymour Duncan Little '59 dieomschakelbaar is van single coil naar humbucker doormiddel van een push-pullpotmeter op de toonregeling.Daardoor wordt de gitaar erg veelzijdig (kan zelfs klinken als een Gibson).

De telecaster
http://home.wanadoo.nl/joh.schipper/telecasterKLEIN1.jpg
http://home.wanadoo.nl/joh.schipper/telecasterKLEIN.jpg

tegen mijn Artcore AXD 71
http://home.wanadoo.nl/joh.schipper/kleineArtcore.jpg

*edit: 't lijkt mij een squier? is dat mogelijk? en zo ja is het dan een goede ruil?

Hector_Tsolodimos
3 december 2006, 00:52
eehm.. dit is even heel moeilijk
om te beginnen:
het is mooi tegen mooi
maar dan komt de andere vraag aan bod:
wat is de kwaliteit van de ´Fender´ Telecaster?
ik zou zeggen:
spreek wat af, test op een goede versterker, en je hebt het antwoord
wij kunnen zo ook niet zien hoe en wat

tip: weet jij niet zo heeeeeeeel veel van Telecasters af, neem iemand mee die er wél veel over weet!
succes

Keesz
3 december 2006, 01:12
die knaap heeft dus de ballen verstand van gitaren....''rubberwood body'' ga toch heen....denk dat die gewoon een squier is met een fender nek....ga dr heen, test em, voel em dan weet je meer maar een ibanez artcore vs een squier tele met fender nek....meh..

je kan trouwens je artcore ook anders bedraden, zodat je humbuckers splitbaar worden...als je van dat ''dubbele hum'' af wilt

Hector_Tsolodimos
3 december 2006, 03:21
die knaap heeft dus de ballen verstand van gitaren....''rubberwood body'' ga toch heen....denk dat die gewoon een squier is met een fender nek....ga dr heen, test em, voel em dan weet je meer maar een ibanez artcore vs een squier tele met fender nek....meh..

je kan trouwens je artcore ook anders bedraden, zodat je humbuckers splitbaar worden...als je van dat ''dubbele hum'' af wilt
ooh zo, een Keesz
ik ben misschien een beetje stom geweest (ben ik wel vaker)
mijn excuses daarvoor (zie jouw handtekening)

no 1 hops
3 december 2006, 08:13
hey scip

waarom wil je af van de hummie's
geluid, zoek jemeer een tele geluid?

heb nu net een setje L450 van Bill lawrence in huis en ingebouwt in een cheapo phoenix stc33.
dit zijn humbucker sice, single coil voiced hummies.
alleen met wat meer output.

ik weet dus niet hoe een thinline klinkt ten opzichte van een tele.
maar volgens BL kun je een thinline met een 450 (nu heet die trouwens l600) als een tele laten klinken.

dus als de gitaar verder goed speelt, (vind hem zelf heel mooi)dan zou ik voor andere pups gaan
vooral de nieuwe l600 zouden er goed uitzien in jouw gitaar
http://www.billlawrence.com/Images/L-600.jpg

Scip
3 december 2006, 08:40
Het is een richwood, dat lijkt me iets minder? Maar wat vinden jullie ervan? Wel of niet doen? Ik ga zowiezo testen.

Luke-wannabe
3 december 2006, 09:11
Niet doen. Tegen die Ibanez kan je zo een Fender Mex ofzo ruilen.
Tip: Verkoop hem eerst en ga dan op Telecaster jacht..

Punt
3 december 2006, 11:52
Als die Tele een Richwood is...niet doen.

Scip
3 december 2006, 12:44
er zit wel een humbucker in van 120 euro? en hij wou ook nog wel geld erbij. is hij het dan nog steeds niet waard? stel als ik toch beslis tot ruilen ga ik h'm toch wel opleuken enzo. Of is die dat niet waard

olaf reijnders
3 december 2006, 12:51
Dat zou ik niet doen. Van de Ibanez wegdoen krijg je spijt. Bovendien zijn de hums zoals hierboven gemakkelijk splitbaar te maken. Ik zou dit zelf via een push / pull pot bewerkstelligen.

Hector_Tsolodimos
3 december 2006, 12:59
Niet doen. Tegen die Ibanez kan je zo een Fender Mex ofzo ruilen.
Tip: Verkoop hem eerst en ga dan op Telecaster jacht..
dit vind ik een goed idee.. probeer em voor zo veel mogelijk te verpatsen, en ga daarna op zoek naar een leuke telecaster
btw:
al nagedacht over een London City Telecaster?

FruscianteFan
3 december 2006, 13:38
Of koop 'gewoon' een Tele erbij?

Scip
3 december 2006, 13:55
Ja daar zat ik zelf ook al aan te denken, aan een tele erbij kopen. Maar daar heb ik het geld niet voor, en dit leek me wel een mooie optie, met zo'n splitsbare humbucker in een tele. Omdat ik dan als ik toch per ongeluk een keer de humbucker sound wil, niet meteen een andere gitaar hoef zeg maar. En ik ben zelf ook niet zo'n held met het klussen aan m'n gitaar, dan ben ik bang dat ik het niet goed doe, en als je het moet laten doen dan komt er weer zo'n groot prijskaartje aan te hangen.


en ja, k had al gedacht aan een london city comet. Heb er nog geen een kunnen testen, maar wel de farida. Naar horen zeggen is dit exact dezelfde als de london city, klonk wel lekker.

Neals
3 december 2006, 14:08
Niet doen, het is waarschijnlijk een 'te mooi om waar te zijn' deal waarin je je eigen goede gitaar inruilt op 'andermans ellende'.

Vooral termen als 'is niet 100% gelukt' zouden al argwaan moeten wekken.

Gearjunkie
3 december 2006, 14:36
Als het nou een Mex. 7ender was... dan was het een leuke deal. Je weet nu niet wat je hebt, dat blijft knagen vrees ik.

Verder: een SD '59 in een Tele gaat niet klinken als een Gibson hoor.
Verder vind ik het een hele 'standaard' telecaster en vind ik jouw Ibanez een veel mooiere gitaar, maar da's persoonlijk.

BLOK182
3 december 2006, 16:00
Niet doen. Dergelijke 'lijkt-op-maar-is-het-niet-zonder-merk' gitaren zijn totaal niet waardevast en amper te verkopen. Ik heb ook vaak dergelijke dingen aangeboden gekregen, niet aan beginnen. Zijn leuke dingen als je ze voor een zacht prijsje toevallig op de kop kan tikken voor derbij, maar meer ook niet. Die pickup kan voor een euro of 50 verkocht worden, de gitaar voor 75 max. En ook dat stukje over string through body "maar niet 100% gelukt", erg dubieus.

vulvasonic
3 december 2006, 16:05
Ik zou het ook niet doen. Voor 250 euri heb je een geweldige London City tele. Pleur daar een Little '59 in als je die er per se in wilt hebben (klinkt niet als een Les Paul, maar wel errug lekker - trouwens, bij Musik Produktiv in Duitsland kun je ze al voor 69 euro kopen). En je hebt een mooie gitaar.

Dit is bij elkaar geraapte rotzooi. Niet doen dus.

cardinal
3 december 2006, 16:27
niet doen dude. Richwood gespeeld en ik vond het maar een ruisbak. Gewoon laten liggen en je iba verkopen (of niet).

Je vraagt om advies en gezien alle reacties van de mensen die er echt wel verstand van hebben. Of houden (dat zou ik doen, best kans dat die iba met de jaren best wel wat waard kan worden) of verkopen en wat nieuws kopen.

Keesz
3 december 2006, 16:37
ooh zo, een Keesz
ik ben misschien een beetje stom geweest (ben ik wel vaker)
mijn excuses daarvoor (zie jouw handtekening)


was niet naar jou gericht schoonheid...

sjoerd5
3 december 2006, 18:51
En ik zie dat ie op marktplaats staat.

olaf reijnders
3 december 2006, 19:12
Overigens vind ik de prijs véél te hoog. Doe daar maar nog €110,- vanaf.

Scip
3 december 2006, 20:19
Staat inderdaad op marktplaats, en ik weet ook dat de prijs te hoog is, ik wou eerst even kijken welke reacties ik kreeg op die prijs. Ik heb besloten dat ik hem alleen zeker weg doe als ik een interessant ruilaanbod krijg, voor een telecaster wel te verstaan.

Scip
4 december 2006, 15:24
Of heeft iemand anders nog een suggestie?

Keesz
4 december 2006, 15:26
ik wil je artcore ook wel kopen ;)