PDA

View Full Version : rmc wahs en andere wahs



gitarist17
2 december 2006, 22:32
he,

waar kun je de rmc wahs en andere wahs testen, na een zoektocht kwam ik uit bij max guitars in den haag en haar guitars (waar zit die, kon geen adres vinden..) Ik zoek eigenlijk een adres waar ik bijvoorbeeld ook de vox en de dunlop er naast kan zetten. Ik woon in wageningen, mijn ouders in de buurt van breda/roosendaal en ik pendel een beetje daar tussen heen en weer.

dus weet iemand een goed adres om verschillende wahs te testen?

bedankt,
erik

BLOK182
3 december 2006, 03:20
Nog een adres: www.muziekhandel-jukebox.nl te Boekel (NB), komt mijn Teese RMC3LE #141 vandaan:p Mocht je bij Maxguitars komen: probeer de Budda wah ook meteen ff:p

dml
3 december 2006, 11:17
Probeer als eerste de MSD Silvermachine mk II, dan is het ook niet nodig nog andere wah's te proberen. 8-)

http://www.gtrgear.com/MusicianSoundDesign/Silvermachine/Silvermachine-NL.htm

ewout
3 december 2006, 14:41
pro music store in rotterdam heeft ze.

Doc869
3 december 2006, 20:15
zie hier voor samples van de silvermachine

Samples silvermachine wah (http://godlyke.fs3radius3.com/Silver_Machine_Audio.php)

Angel
4 december 2006, 06:06
Zeker de Fulltone Clyde Deluxe testen!!

artnaz
4 december 2006, 17:29
Dia samples klinken errug goed van die Silvermachine! Hoe duur is zo'n ding eigenlijk?

davinci77
5 december 2006, 18:00
Ik gebruik die silvermachine wah (mark I) nu al maanden, en is echt ideaal!
Grappig dat ik vanmiddag de "gitarist" kocht en daar een kleine test van instond en nu een topic hier.
Hij is wel redelijk duur; rond de €270,- maar je hebt dan wel een rete complete wah.
mocht je twijfelen tussen een RMC en de silvermachine, zou ik de laatste zeker aanbevelen, zeker de mark II. dit ivm met het vastzetten van het pedaal op een vaste sound.
Zodra je het pedaal loslaat schiet deze namelijk direct weer terug in de rustpositie.

Arno P
5 december 2006, 18:23
volgens mij stond er een op marktplaats

BeeJee
22 januari 2007, 19:49
Bump!
Ik heb gisteren een Silvermachine MK2 besteld:rockon:

artnaz
22 januari 2007, 22:26
Een weekje geleden voor 180 euro een zo goed als nieuwe RMC2 van Marktplaats gevist. De sound is redelijk standaard voor mij, maar dan wel perfect:D.

Maar stilletjes zit ik nog te gassen op de Silvermachine...:sssh:

MarkS
23 januari 2007, 00:02
ff wat samples gehoord: lekker ding die Silverman!

vulvasonic
23 januari 2007, 00:06
Ik heb nog NOOOOOOOIT wah wah pedalen getest, maar ik ga bij voorbaat voor de Morleys. Mijn vriend (en de jouwe, MarkS) heeft nog een hele ouwe Morley die verschrikkelijk lekker klinkt en waar gewoon een stekker aanzit.
WAT EEN UITVINDING!!!!!!!!
En dat allemaal met een lichtgevoelig ding, waardoor het nauwelijk kapot kan.

Helaas doet mijn vriend 'm niet weg. Uit nostalgische overweging waarschijnlijk, want hij gebruikt 'm nooit. :sneaky:

MarkS
23 januari 2007, 00:09
Hij doet er idd nix meer mee, zit thuis met zijn Variax en Pod achter de PC. Diezelfde Powerchord koning die immer en altijd op een afgeragde Gibson en JMP speelde, met hooguit een paar verroeste trapdozen( maar die Morley blijft glanzen!). Nu vraag ik je!
Een Bad Horsie vind ik trouwens ook wel lekker, Cry Babies vind ik 3x nix. (had jij niet ooit zo'n ding?), ooit van Frits de Maluku op de Meerberg een jaartje een Colorsound wah geleend, piep-krak-fluit, duidelijk geen Fasel.

BeeJee
23 januari 2007, 00:14
BH2 heb ik al. Ik ben benieuwd hoe de Silvermachine het doet in vergelijking met de Morley. In ieder geval is dat switchless-gebeuren gewoon ideaal!

brunodb
23 januari 2007, 00:28
Ik heb nu een dikke twee weken een RMC 3 en ik moet zeggen dat ik er nog steeds verbluffend blij mee ben. Heb hem nu al zes maal opengedaan om hem te veranderen naar de karakteristieken die ik zoek in een wah. en dat is goed klinken met redelijk wat drive en veel mids en niet te veel treble en genoeg bass en dat lukt super.

ik vind het een geweldig pedaal. hij staat nu perfect voor mijn setup(les paul en orange rocker 30) en als ik mijn strat gebruik verander ik snel even een instelling en dan is het ook weer even fijn. en dat is wat er zo geweldig aan is. je kan hem met elke gitaar en elke versterker en elke pickup geweldig laten klinken. al moet je in het begin even testen om te weten wat alles doet. maar als je daar mee weg bent, kan je het vrij snel voor elke situatie aanpassen. ik moet geen andere meer hebben. heb eerst nog een crybaby gehad. wat een schelle zooi was dat in vergelijking met mijn rmc 3. al kan ik mn rmc 3 evengoed laten klinken als een crybaby moest ik dat willen. alles wat je maar van wahgeluiden kan verzinnen zit erin. maar eens je een instelling gevonden hebt die je fantastisch vind zal je niet vaak nog de roeping voelen om iets te veranderen hoor. maar het zalige is dat je als je een ander genre moet gaan spelen of je van setup verandert, dat je weet dat je je wah gewoon weer volledig kan aanpassen aan de nieuwe situatie. fantastisch gewoon.

nog een geweldige feature is dat je het output volume kan aanpassen. zo kan je perfect naar je eigen eisen instellen of je bijvoorbeeld een soloboost wil wanneer je hem intrapt of niet of kan je je cleane amp ermee laten crunchen als je dat wil.

Tristan
23 januari 2007, 01:12
Die nieuwe Morley wahs zouden verboden moeten worden naar mijn idee, ik weet niet hoe die oude zijn, maar die Classic Wah van Morley klinkt echt te walgelijk voor woorden, die Bad Horsies heb ik nooit getest...
Maar euh, die Silvermachine klinkt wel erg lekker zeg op die samples, je kan er hele leuke idiote dingen mee doen en er zitten ook hele mooie classic sounds in, lijkt ook net wat minder klinisch te klinken dan de RMC's, precies wat ik zoek dus...
Maar eens eentje testen dan... :)

future2future
23 januari 2007, 01:35
Ik moet me aansluiten bij tristan, ik vind die morley's ook niet, maar het kan zijn dat het voor iemand anders wel werkt! Zodra ik geld heb komt er bij mij een RMC, weet alleen nog niet welke, ik moet hem kunnen gebruiken met LP en strat met heel verschillende muziekstijlen, dus ik neig naar RMC 3, maar is zo duur! Maar ja

artnaz
23 januari 2007, 09:47
Ik heb een Bad Horsie II gehad. Distorted klonk hij erg goed, vooral bij lagere tonen, maar voor de rest vond ik hem behoorlijk ruk... Heb ook een Classic gehad, maar die was niets voor mij. Maar voor zijn doen vond ik hem best goed.

Dus in het algemeen ben ik niet zo te spreken over de Morley. Want de BHII - als topmodel van Morley nota bene - staat in de donkerste schaduw van mijn RMC2. Damn wat is die RMC heerlijk...:D

vulvasonic
23 januari 2007, 11:42
Ligt dat niet een beetje aan het geluid dat je zoekt?

Ik ben niet zo kapot van die wah's die van heel schel naar heel diep gaan (zoals die Hendrix reut).
Ik heb liever een wah die krijst en rochelt alsof ie moet kotsen en een echte geprononceerde ùùùùùù klank voortbrengt. Van ùùùùù naar èèèèè eigenlijk dus. En niet van oe via ààààà naar ááááá, als je begrijpt wat ik bedoel.

Snapt iemand dit?
Het is namelijk precies wat ik in een wah pedaal wil horen. Kan iemand op basis HIERVAN mij vertellen welke wah van ùùùùùùù naar èèèèèèè gaat? :chicken:

Rutger
23 januari 2007, 11:56
Dat kan elke wah, gewoon de potmeter een paar tandjes verdraaien tot ie lekker schel is.

Tristan
23 januari 2007, 11:58
@Vulvasonic:
Dat klinkt mij in de oren als een wah met een wat beperktere bandbreedte, waarschijnlijk van midlaag tot midhoog, van midlaag tot hoog of misschien zelfs van midhoog tot hoog...
Zeg maar een Crybaby maar dan zonder dat lage doffe gerommel, geen idee welke wah je daarvoor moet hebben, maar luister eens naar die Silvermachine clipjes, daar zit van alles bij...

Die Morley Classic Wah (die ik getest heb tenminste) klonk eigenlijk meer als een soort subtiel vibrato achtig effect, maar dan met een soort wah klank erin, daarom werkte hij misschien juist wel goed met een basgitaar, geen idee, maar het leek in de verste verte niet op een wah sound, het leek meer op die vreemde dunne sounds die je ook op sommige van die Silvermachine clipjes hoort al naar gelang hoe dat ding afgesteld staat natuurlijk...

JorikDekkers
23 januari 2007, 12:14
je zou een crybaby 535q kunnen proberen, die kun je zo draaien dat ie flink krijst.

Ik heb zelf een 535, de voorloper ervan en dat werkt ideaal. Uitgerust met twee leds, een voor wah aan/uit een voor boost aan/uit. Andere crybaby's hebben geen leds en in combinatie met hoe je hem aan/uit zet vind ik dat nogal een gemis, maar deze heeft dat dus wel. De boost gebruik ik niet, maar then again speel ik ook geen dodelijk zware metalen, dus die wah komt er zo ook wel doorheen. Met de draaiknop aan de zijkant (build like a brick: zonder problemen met je voet te bedienen) kan je dan heel eenvoudig zelfs ín een nummer naar een totaal ander wahgeluid gaan.

Ik meen dat de 535Q nog een paar functies extra heeft zelf, maar die van mij heeft alles in huis wat k nodig heb. Misschien ooit nog een TB mod oid maar ik hoor geen tonesucking dus ik stoor me er niet aan.

GuitarMaster
23 januari 2007, 12:50
Ik moet me aansluiten bij tristan, ik vind die morley's ook niet, maar het kan zijn dat het voor iemand anders wel werkt! Zodra ik geld heb komt er bij mij een RMC, weet alleen nog niet welke, ik moet hem kunnen gebruiken met LP en strat met heel verschillende muziekstijlen, dus ik neig naar RMC 3, maar is zo duur! Maar ja

Probeer de RMC picture wah ook eens, is een stuk goedkoper en je hoeft er geen tijd in te steken om hem lekker af te stellen zoals met de RMC3, hij klinkt vanzelf al goed ;)

vinni
23 januari 2007, 20:50
Heb de Crybaby gehad (wie niet....)
De RMC1 en de Wizzard Wah.

Nu heb ik een Silvermachine MKII.
Geen spam hoor....maar die gaat er over een maandje of zo ook uit.
Wil iets meer karakter...vintage zeg maar.....

Ook nog zo'n Vai geprobeerd....leuk....maar tast je geluid aan.
Silvermahcine niet alhoewel die niet True Bypass is....

De RMC1 vond ik overigens qua sound toch de beste....

Vinni

BeeJee
25 januari 2007, 11:57
Ik heb net mijn Silvermachine MK2 binnen. 1e indruk: WAUW!!! superstil (geen ruis bij een wah!!!) heerlijke sweep en echt een aantal heerlijke wah-sounds. Die sensor werkt als een tierelier. Gewoon een nog beter systeem dan het optische. zaterdag mijn 1e gig met deze wah. Ben benieuwd hoe die zich daar houdt. maar dat zal wel loslopen :cooler:

Nitefly7
12 oktober 2007, 15:42
Probeer de RMC picture wah ook eens, is een stuk goedkoper en je hoeft er geen tijd in te steken om hem lekker af te stellen zoals met de RMC3, hij klinkt vanzelf al goed ;)

ik was geneigd je te geloven op basis van de samples op Teese's site, maar oh my god, je had gelijk; ik heb 'm net uitgepakt en getest en..wow!

Heel anders dan de 535q die ik bij ieder nummer een tikje bijdraai, of tijdens 'n nummer bij draai; de Pic wah is gewoon uitstekend afgesteld voor single coils, humbuckers, heavy blues, rock, metal en funk..!

up-guitarman
12 oktober 2007, 23:14
@ Vulvasonic: Ik denk dat ik ongeveer begrijp wat je bedoelt :D

Dat was ongeveer wat ik zowat altijd gemist heb in mijn CryBaby... Check de Budda Bud Wah eens. Die is echt lekker. Klinkt lekker 'vocal' zoals ze dat zeggen. Terwijl een crybaby eerder echt naar 'wah' neigt, zegt een Bud Wah eerder iets in de trend van 'wooeaa'... ;)