PDA

View Full Version : koop ? JTM60 full lampen



combo
2 december 2006, 19:26
Is een JTM60 full lampen voor 250 euro een koopje of niet ?

Chris Winsemius
2 december 2006, 19:28
Is een JTM60 full lampen voor 250 euro een koopje of niet ?

Denk het wel, (maar: full-lampen met wat halfgeleiders om precies te zijn).

heavy-metal-thunder
2 december 2006, 20:04
ik vind ze lang niet slecht klinken. Een behoorlijk clean en crunch à AC/DC op 2de kanaal. De disto uit het 2de kanaal (gain behoorlijk ver open) kon me niet bekoren. Moest het mijn amp zijn: clean op kanaal 1, crunch met kanaal 2 en goede disto pedaal op kanaal 1 voor lead. Maar dit laatste heb ik niet geprobeerd, dus weet ik ook niet hoe dat gaat klinken.

Als hij in goeie staat is, is dit echt een heel goeie deal. Het is de head?

combo
2 december 2006, 21:10
Om duidelijker te zijn:

een combo met 3 speakers; kijk eens op:

http://cgi.benl.ebay.be/Marshall-JTM-60-Rare-Vintage-Tune-Amp-Mint-Ebays-Best_W0QQitemZ110061046130QQihZ001QQcategoryZ38075 QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem

drap
2 december 2006, 21:31
Om duidelijker te zijn:

een combo met 3 speakers; kijk eens op:

http://cgi.benl.ebay.be/Marshall-JTM-60-Rare-Vintage-Tune-Amp-Mint-Ebays-Best_W0QQitemZ110061046130QQihZ001QQcategoryZ38075 QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem

Zo "rare vintage" is ie nou ook weer niet zoals de advertentie doet geloven. JTM60's kom je nog regelmatig tegen, alleen de 3x10 zie je inderdaad wat minder. Ik vind 250 euro echt een koopje. Ik heb de 1x12 versie en die heb ik voor wel ff wat meer dan 250,- Ik weet niet eens meer wat ik er precies voor heb gegeven, ik meen iets van 400 euro ofzo.

Ik weet niet wat je er trouwens uit wilt halen, maar het is bepaald geen typische Marshall met ik weet niet hoeveel scheur. Persoonlijk vind ik het cleane kanaal echt ontzettend goed. Een lekker clean waar je een lekker randje aan kan krijgen met de juiste instellingen, wat vooral erg lekker klinkt met een strat op het nekelement. Het cleane kanaal reageert ook erg goed op scheurpedalen, het boostkanaal wat minder. Maar dat boostkanaal is dan wel weer goed (ik zeg niet uitstekend, ik gebruik 'm bijna helemaal niet zelfs) te gebruiken voor een lichte crunch. Maar bakken vol met gain ga je er niet uit krijgen. Denk eerder aan een soort Fender meets Marshall ofzo. Het is eerder een soort bluesversterker, maar dan erg rauw.

heavy-metal-thunder
2 december 2006, 22:26
yep, maat van me speelt er AC/DC op. Gaat heel goed.

ondertussen is de prijs al wat gestegen en reken ook op transportkosten en import... ik zou hem dus zeker NIET in de states kopen. Trouwens, alles wat Marshall is, vind je hier goedkoper dan ginds.

Persoonlijk zou'k wel gaan voor head met cab. Ah, ja, ik heb ook de jtm 30 gehoord en dat trok op niet veel.