PDA

View Full Version : Tube driver van Tube works



ignite
2 december 2006, 18:24
Hallo ik heb een tijdje geleden een Tube driver gekocht van Tube works. Ik geloof dat hij iets van 60 euro koste, in ieder geval niet echt veel meer. Maar nu ben ik een beetje aan het surfen en ik kom hem tegen voor bedragen van 150 tot 250 dollar.
http://img.photobucket.com/albums/v214/ignite/Gear/Effecten/tubedriver.jpg

Heeft iemand hier meer info over. Het is niet echt mijn geluid en hij ligt hier maar.

Bedankt alvast

mesadude
3 december 2006, 16:22
de tubedriver van tubeworks zal je niet snel tegenkomen aan die prijzen..
de originele tubedriver van B.K. Butler of van Chandler ga je wel zien aan die prijzen.. :)
wschlk heb je je daarin vergist..

ignite
3 december 2006, 16:52
de tubedriver van tubeworks zal je niet snel tegenkomen aan die prijzen..
de originele tubedriver van B.K. Butler of van Chandler ga je wel zien aan die prijzen.. :)
wschlk heb je je daarin vergist..

Nou ja vergist wil ik het niet noemen, meer gezien op het net.
Kijk ff hier

http://www.bostonguitar.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=BGWI&Product_Code=ZNUE-TUWO-TUDRu&Category_Code=56DISC

zoon van Piet
3 december 2006, 17:04
Het gaat met die dingen zoals met tubescreamers - en alle andere dingen des levens. De hoofdprijs wordt betaald voor die ene legendarische versie. Alle varianten die net een tikkie afwijken, brengen minder op.

In dit geval is de gewilde versie de vierknop tube driver, en wel omdat Eric Johnson daar vaak met zijn maat 46 op ging staan. Jouw 3knop ( en mijn 5knop Real Tube) zijn aanzienlijk minder populair (lees: duur) en minder gewild.
Dat ze er op internet 150 voor vragen, wil niks zeggen. De waarde is het bedrag waarvoor je zo'n ding werkelijk kunt verkopen. Ik vrees dat het met 100 euro echt ophoudt....

Dirk_Hendrik
3 december 2006, 17:06
de tubedriver van tubeworks zal je niet snel tegenkomen aan die prijzen..
de originele tubedriver van B.K. Butler of van Chandler ga je wel zien aan die prijzen.. :)
wschlk heb je je daarin vergist..

Ik denk het niet. Lees die cursieve lettertjes eens. Daar staat toch echt B (Brent) K Butler. Ook de eigenaar van Tubeworks trouwens.

ignite
3 december 2006, 17:21
Het gaat met die dingen zoals met tubescreamers - en alle andere dingen des levens. De hoofdprijs wordt betaald voor die ene legendarische versie. Alle varianten die net een tikkie afwijken, brengen minder op.

In dit geval is de gewilde versie de vierknop tube driver, en wel omdat Eric Johnson daar vaak met zijn maat 46 op ging staan. Jouw 3knop ( en mijn 5knop Real Tube) zijn aanzienlijk minder populair (lees: duur) en minder gewild.
Dat ze er op internet 150 voor vragen, wil niks zeggen. De waarde is het bedrag waarvoor je zo'n ding werkelijk kunt verkopen. Ik vrees dat het met 100 euro echt ophoudt....


Oke ik geloof je, maar die link wat ik stuurde was van een winkel dus tja normaal gezien vragen die toch normale prijzen.

zoon van Piet
3 december 2006, 17:42
nee, dat doen ze niet. een blik in de vintage effecten afdeling leert dat ze gewoon zooi op het web zetten, die ze niet eens hebben. en de prijzen zijn schandalig ( Foxx down machine: 249! ze mogen de mijne voor honderd minder hebben, graag zelfs! electric mistress flanger 249 enzenz...)

De prijzen van de pedalenboeren op het web zijn vaak schromelijk overdreven. adverteren en verkopen zijn twee verschillende dingen...

Dirk_Hendrik
3 december 2006, 17:59
Amen to that!!

Boss CE1 voor 349? Gangbaar is 175 tot 200...

ignite
3 december 2006, 18:11
oke bedankt
Ik weet genoeg. Ik heb hem iig voor 60 euro gekocht en ben er niet echt te vreden mee.

nogmaals bedankt

Duane
3 december 2006, 18:51
Ik heb zelf de Chandler versie en op een Marshall op 'volume' klinkt het goed.

Je kan overigens de Tubedriver gewoon direct bij Brent Butler bestellen. Je bent wel een hoop geld kwijt.....

zoon van Piet
3 december 2006, 18:55
je hebt m in ieder geval niet te duur gekocht. en deze apparaten lenen zich wel voor experimenteren met verschillende buizen. ecc83 en zelfs eccc82 van verschillende makelij leveren verschillende klankkleuren en vervorming op. Kortom: je kunt er nog veel kanten mee op...

strat58
22 april 2007, 19:05
je hebt m in ieder geval niet te duur gekocht. en deze apparaten lenen zich wel voor experimenteren met verschillende buizen. ecc83 en zelfs eccc82 van verschillende makelij leveren verschillende klankkleuren en vervorming op. Kortom: je kunt er nog veel kanten mee op...

Hoi ik heb er ook een gekocht op MP en ben er dik tevreden over. Over mijn bassman klinkt dat ding super, ik gebruik wel minder gain want dat heeft die genoeg, ook zet ik toonknop niet te hoog. hij doet precies wat er staat een buizenoverdrive, heb nu een moie vintage scheursound. Moet hem nog gaan checken met mijn Marshall maar volgens mij doet hij daar ook prima op.
Kortom leuk speelgoed :)
Peace Strat58

strat58
5 mei 2007, 12:00
Hoi ik heb er ook een gekocht op MP en ben er dik tevreden over. Over mijn bassman klinkt dat ding super, ik gebruik wel minder gain want dat heeft die genoeg, ook zet ik toonknop niet te hoog. hij doet precies wat er staat een buizenoverdrive, heb nu een moie vintage scheursound. Moet hem nog gaan checken met mijn Marshall maar volgens mij doet hij daar ook prima op.
Kortom leuk speelgoed :)
Peace Strat58

Hoi gisteren even mee gerepeteerd en vanavond ga ik hem gebruiken bij het optreden in Roosendaal. Klinkt veel beter dan mijn crunch box en veel echter geluid. Ik gebruik nu voor slag en solo's alleen maar de Tube Driver en de gain staat op 2 of 3. Dacht er niks beter was als de crunch box, dacht ik even verkeerd. Alleen vraagje aan de effecten goeroe's hier, heeft het invloed op de vervorming als ik er een bias knop op laat bouwen ?
Peace Strat58

http://www.sasquatch-bluesrockband.tk/

sinneD
5 mei 2007, 13:10
Heb zo'n pedaal naast een buizendrive pedaal van H&K gehad en dan heeft die H&K toch veel meer dynamiek.

Is al tijdje terug dus kan er niet zo veel meer over zeggen helaas :-/

Dirk_Hendrik
5 mei 2007, 14:13
Heb zo'n pedaal naast een buizendrive pedaal van H&K gehad en dan heeft die H&K toch veel meer dynamiek.


Dat mag ik hopen. Een tubefactor is een hoogspannigsbuizenpreamp. Een tubedriver is een z.g.n. starved plate ontwerp. Het verscil in voedinsspanning is maar iets van 325 volt. Da's een hoop headroom.

sinneD
5 mei 2007, 20:35
Dat mag ik hopen. Een tubefactor is een hoogspannigsbuizenpreamp. Een tubedriver is een z.g.n. starved plate ontwerp. Het verscil in voedinsspanning is maar iets van 325 volt. Da's een hoop headroom.

Misschien beetje verkeerd uitgedrukt, die tubefactor heeft enorm veel dynamiek en die tubedriver practisch geen. Zo was het voor mij iig wat ik nog weet.

ignite
6 mei 2007, 16:53
Ik vind hem bij mij nogal goedkoop klinken. Niet echt de strakke buizenoverdrive die ik verwachtte.
Hij is hier echt alles behalve strak

strat58
6 mei 2007, 20:32
Hoi de mijne werkt op 9 volt kan ik hier een 12 volt opsluiten zonder dat hij gaat doorbranden ?
Peace Strat58

Dirk_Hendrik
6 mei 2007, 21:18
Heb jij een tubedriver die op 9 volt werkt!??
De enige tubedriver variant die ik ken die dat doet is een Ibanez Tubeking. En ja, die kan op 12 volt. Wordt ie ook een stuk leuker van!

Einzeln
6 mei 2007, 21:26
Staat toch ook op het pedaal 9vdc

heavy-metal-thunder
6 mei 2007, 21:26
en kan zijn halfbroer, de Maxon Rod 881 (is versie met overdrive/disto switch en boostknop), ook op 12V? Veilig? Krijg je dan een andere sound?

Dirk_Hendrik
6 mei 2007, 21:45
ja,
ja. ;)

.....10!

strat58
19 mei 2007, 12:00
ja,
ja. ;)

.....10!

Hoi via MP een japanse Tube King gescoord, nu had ik de 910 van Tube works al maar die had teveel drive. Deze gelukkig niet, veel beter instelbaar en de mid control is ook erg funcioneel. Laat nog een Kampo (kopie van 901 maar dan made in Germany)komen om te vergelijken en dan ga ik mijn pedalenbak inrichten.
Peace Strat58

strat58
24 mei 2007, 07:11
Hoi via MP een japanse Tube King gescoord, nu had ik de 910 van Tube works al maar die had teveel drive. Deze gelukkig niet, veel beter instelbaar en de mid control is ook erg funcioneel. Laat nog een Kampo (kopie van 901 maar dan made in Germany)komen om te vergelijken en dan ga ik mijn pedalenbak inrichten.
Peace Strat58

Hoi de Kampo gaat voorlopig niet door, heb via iemand een Real Tube Driver gescoord op MP. Dat is dus de zwarte waar Billy Gibons ook mee speeld.
Ben benieuwd naar het verschil met de Ibanez Tube King (klinkt super).
Je kunt er nu nog voor relatief lage prijzen aankomen, maar geloof mij maar dat is gauw afgelopen als je er eenmaal een hebt gehoord. Maar dat is mijn eigen mening

Dirk_Hendrik
24 mei 2007, 08:43
Een Tubedriver met een japanse Tubeking vergelijken is hetzelfde als een tubescreamer met een MXR distortion+ vergelijken. Het zijn totaal verschillende apparaten. Het enige dat ze gemeen hebben is dat er een buis in zit. .

strat58
24 mei 2007, 17:17
Een Tubedriver met een japanse Tubeking vergelijken is hetzelfde als een tubescreamer met een MXR distortion+ vergelijken. Het zijn totaal verschillende apparaten. Het enige dat ze gemeen hebben is dat er een buis in zit. .

Hoi nou misschien zet ik ze wel alle 2 op mijn pedalboard. Ik vind de Tube King inderdaad een beetje TS9 achtig klinken en een MXR Dist+ met goede toonregeling brengen maar die hap zou'k zo zeggen.
Dirk heb je misschien binnenkort wel nodig want de schakelaar van mijn gemod. TS9 heeft het weer begeven :(. Kunnen die Jappen nu geen goeie switches maken voor die Ibanez TS9 is mijn 3 of 4 de switch al.
Peace Strat58

Dirk_Hendrik
24 mei 2007, 18:12
Vreemd. De enige reden dat die schakelaars het begeven is door ouderdom (oxidatie). Als ze zo hard gaan lijkt het er meer op dat er iets anders niet deugt.

Mitch
24 mei 2007, 18:53
Als je Tube King een beetje TS achtig klinkt heb je D_H sowieso nodig :o
Die moddervette gainbak in één zin durven noemen met een tandpasta schreeuwer ! Wil je dat soort blasfemische opmerkingen hier nooit meer maken ?!

strat58
24 mei 2007, 22:12
Als je Tube King een beetje TS achtig klinkt heb je D_H sowieso nodig :o
Die moddervette gainbak in één zin durven noemen met een tandpasta schreeuwer ! Wil je dat soort blasfemische opmerkingen hier nooit meer maken ?!

Hoi nou de Tube King klinkt in vergelijking met een TS9 veel vetter en had het alleen over de warmte van het geluid. Persoonlijk blijf ik toch weer terug komen op TS9 pedaaljes, nu gebruik ik er een voor de Tube Driver en dat klinkt prima. Binnenkort de MI Audio verzameling maar eens op MP zetten.
Peace Strat58

Dirk_Hendrik
24 mei 2007, 22:40
Als je Tube King een beetje TS achtig klinkt heb je D_H sowieso nodig :o
Die moddervette gainbak in één zin durven noemen met een tandpasta schreeuwer ! Wil je dat soort blasfemische opmerkingen hier nooit meer maken ?!

Lieve Mitch,

Hoewel ik in deze met je mee ga....

Jouw speelstijl kennende gaat een TS voor jou nooit werken, Als je op zoek bent naar helder, transparant en open is de nasale klank van een TS je ding niet..... en dat is niet erg. Ik houd ondanks dat detail toch nog van je :hippie:

Probeer dan ook te accepteren dat je zoveel klankvoorkeuren hebt als dat je zakjes Venco hebt. De TS is er dar ook 1 van. Gecompressed en nasaal als ie ook moge zijn.
De situatie met dat gebeuren is vergelijkbaar met 7ender spelers vs Gibson spelers, Islamieten vs Christenen, postegelverzamelaars vs emailers... De hoeren daargelaten zullen die kampen elkaar nooit vinden...maar... geniet van de verschillen.

Mitch
24 mei 2007, 23:32
Ik zit ook maar te dollen, zal de volgende keer een vettere smily neerzetten http://planetsmilies.net/person-smiley-1105.gif

strat58
28 mei 2007, 12:29
Hoi de mijne werkt op 9 volt kan ik hier een 12 volt opsluiten zonder dat hij gaat doorbranden ?
Peace Strat58

Hoi onder tussen ook nog een 901 gescoord en die klinkt echt vet, denk maar aan ZZ Top (Tush). DE Ibanez vond ik al geweldig klinken maar deze slaat echt alles, alleen hij gaat niet zo hard. Weet iemand misschien wat dat kan zijn ? en wat zijn de beste buisjes hiervoor. Omdat hij niet zo hard gaat kun je de treble niet zo goed afstellen want over 5 gaat hij zachter, genoeg bas en middle maar treble ho maar. Zou natuurlijk ook kunnen liggen aan mijn marshall trans. waar ik thuis mee speel, op dde Bassman klinkt hij echt geweldig (denk aan Brown Sugar van ZZ Top eerste LP). Misschien moet ik maar een versterker change gaan maken en mijn oude Bassman maar weer gaan gebruiken, want man dat ding klinkt goed. Nu heb ik dus 3 tube drivers, de Ibanez KT999 Tube King de Real Tube Driver 901 en de Tuber dRiver 910.
Er zitten behoorlijk veel verschillen in de 3 en ik moet de Tube KIng en Real Tube nog uitproberen bij de repetitie. Wel ik hen ik met de 910 al studio opnames gemaakt en dat klonk behoorlijk heavy een beetje te. Maar de warmte die deze overdrivers hebben is op opnames goed te horen en je kunt met de mix re mooie geluidne mee uitkrijgen. Zal binnen kort wel een mp3 sharen dan kunnen jullie het horen. Kortom wordt vervolgd, zou zeggen probeer eens een tibe driver als OD ik heb er in iedergeval geen spijt van.
Peace Strat58