PDA

View Full Version : alweer vox



sunday violence
2 december 2006, 17:28
ik open toch ff een nieuw topic over vox omdat een bepaald ding me niet duielijk is

Ik ben erg geinteresseerd in die ac30cc2, met 2x12" Celestion GSH12-30 speakers.
nu heb je ook die ac30cc1 met 1 speaker maar die is wel beter, een 1x12" Celestion Neodymium NeoDog

qua prijs zijn ze precies gelijk. Heeft iemand ervaring met beide amps? Ik gebruik een mi-audio als boost pedaal. en voor 500 euro meer is er nog een ac30cc2x die heeft 2 alcino blue celestions.

Als je ze met zn 3en naast elkaar zet springt die er dan echt uit, want ik geef liever iets meer uit dan dat ik steeds denk, fuck had ik nou maar die andere. Thanks. Ben van plan deze week nog mn amp te halen trouwens

d'oh
2 december 2006, 18:16
als je het geld hebt, en je wilt graag de duurdere dan neem je die toch gewoon!

persoonlijk vind ik de ac30cc1, erg lekker fijner dan de ac30cc2, maar dan moet je me niet vragen welke speakers erin de door mij getestte zaten, want dat weet ik niet meer. Ik dacht met grijze achterkant? kan dat?

Negative K3 fan
2 december 2006, 18:17
hallo sunday violence, op de almere meeting hebben ik en mitch alledrie de versies een beetje vergeleken en volgens mij gingen onze voorkeuren uit naar de 112 versie, ik vond het prijsverschil van de alnico blue versie niet gerechtvaardigd.

maargoed, wat ik in jouw geval zou doen is ze alledrie eens uitproberen en daarop je oordeel baseren.

Mitch
2 december 2006, 18:54
Inderdaad ! Even voor de duidelijkheid: in de CC2 zitten in tegenstelling tot wat je schrijft in de openingspost géén Celestions, in de CC1 en CC2x wel.
Afgezien daarvan zijn er al heel wat gebruikers hier die de head-versie in combinatie met een wat modernere gesloten 2x12 kast (dus niet één van Vox) eigenlijk het lekkerst van allemaal vinden.

Punkrockerke
2 december 2006, 19:07
Moest je het nog niet gelezen hebben: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=83752 (vox ac30cc2 versus ac30cc2x)

sunday violence
2 december 2006, 19:30
ooh thanks, dat had ik nog niet gezien. Ik zou ze erg graag zelf ook naast elkaar willen zetten maar geen enkele winkel heeft ze alle drie op voorraad staan. Ik speel zelf op een usa tele, heeft iemand die combinatie met de cc2x al eens gechecked? met de cc2 klonk dat erg lekker!

Tristan
2 december 2006, 20:48
Dat zal gewoon nog wat beter zijn denk ik...

Mijn favorieten zijn duidelijk de 1x12 combo en de top i.c.m. een goede closed back 2x12 cab met Vintage 30's (bijvoorbeeld Bogner), waanzinnig!

peppie
2 december 2006, 20:51
Dat zal gewoon nog wat beter zijn denk ik...

Mijn favorieten zijn duidelijk de 1x12 combo en de top i.c.m. een goede closed back 2x12 cab met Vintage 30's (bijvoorbeeld Bogner), waanzinnig!


1x12 combo en evt later nog een cab erbij daar ga ik voor :hippie:

Piet (Tele)
4 december 2006, 12:16
Ik heb een Vox ac30 cc2 met de goedkopere warphdale speakers en heb ze niet vergeleken met de duurdere alnico blue speakers.
Maar sinds ik deze vox heb, krijg ik regelmatig complimenten over de sound die ik nu heb, terwijl ik al jaren de zelfde telecaster heb en ik ben zelf ook tevreden omdat alles goed reageert op deze versterker bas, treble enz. en ook niet onbelangrijk het volume van de gitaar. Het zal natuurlijk wel zo zijn dat als je over de duurdere speakers speelt er wel weer verschil in zit, het is maar net wat je aan geld hebt of wat je er voor over hebt. Het is met een buizenversterker wel zo dat het spul goed open gedraait moet worden voor die mooie sound. Als je de forums naleest kom je vaker tegen dat de combinatie tele-vox goed klikt. Maar eigen smaak is het belangrijkste en het is altijd zo je moet de versterker een tijd hebben om er een goed oordeel over te hebben. Succes er mee.

Jay75
4 december 2006, 23:59
Volgens mij zijn ze nu in de aanbieding bij Feedback, 999,99!

peppie
5 december 2006, 00:06
999.99 voor de cc1 of cc2 is best "normaal" al nu hoor :P

Altans hier in Hilversum ook in de shops.

mesadude
5 december 2006, 01:38
ben ik de enige die ze lekkerder vindt met greenbacks?

Negative K3 fan
5 december 2006, 11:19
ben ik de enige die ze lekkerder vindt met greenbacks?

ik heb een tijdje een korg reissue (engelse) ac30 gehad met greenbacks en die klonk erg goed. In de nieuwe custom classics zitten geen greenbacks meer, maar zogenaamde wharfedales...

Mitch
5 december 2006, 19:00
De greenbacks die in de Korg RI zitten kleuren héél sterk. Ik heb mijn CMW top een keer aangesloten op die speakers en ineens had ik een top die voor 85% klonk als de Vox. Begrijp me goed, als 2x12 combo klinkt -ie prima, maar ik vond het wel opvallend. Ik heb de Korg RI nog nooit direct naast de CC lijn gehad, maar ik ken ;'m goed genoeg om te weten dat 't duidelijk anders klinkt. Sterker, smeuïger mid.

Negative K3 fan
5 december 2006, 19:20
ddaar kun je best gelijk in hebben die kast is ook best wel ondiep en hij resoneert als de ziekte.

fredv
16 december 2006, 16:00
Zie ook mijn eerdere post bij een andere Vox-topic van vandaag.

Met de Chinese Voxen heb ik geen ervaring, maar tussen de groene en blauwe speakers van de Engelse Voxen uit jaren 90/00 is een levensgroot verschil: blauw is veel duurder, maar klinkt veel beter en echt de prijs waard. Met name met Fuzz reageren de blauwe speakers veel warmer, voller, karaktervoller. Bij de groene speakers geven dit soort pedaaltjes alleen maar teringherrie, bij de blauwe hoor je echt grote verschillen. Ik heb ze in de winkel naast elkaar gehad en viel als een blok voor de blauwe.

Ik heb het niet vergeleken met band, maar denk dat een blauwe vox toch echt heel anders klinkt in een band dan een groene.