PDA

View Full Version : Aanpassing JCM800 kloon



hugo
2 december 2006, 12:53
Ik had al een topic gemaakt in moderne versterkers maar misschien past het beter hier. Ik heb een sovtek mig 60 wat eigenlijk een jcm800 kloon is, dus 1 kanaal met twee ingangen high en low. Als ik de twee ingangen tegelijk gebruik dan werkt alleen de low ingang. Ik heb een pedaaltje (behringer ab100) met 1 ingang en 2 uitgangen, ik wil dus gitaar in de ingang en dan twee kabels in uitgang richting de versterker high and low.
Dit werkt niet omdat het high signaal wordt onderbroken als er een plug in de low ingang zit. Kan ik dit ongestraft aanpassen op de volgende manier?

http://www.mijnalbum.nl/Album=ADJTSQIJ

De blauwe cirkel geeft de lokatie aan, de rode streep is de contacten die ik wil verbinden.

Thx,

Hugo

Chris Winsemius
2 december 2006, 13:54
Hoi Hugo

Met 'n helehoop gedoe (en ook nog 'n zeer groot volume-verschil) is het mogelijk door een andere switch te gebruiken, 1 of 2 v/d ingangen te vervangen door 'n ander type en nog 'n extra speciale kabel d'r bij.

Uit m'n hoofd (ik kan me vergissen): de Park 1240 gebruikt zo'n systeem.

hugo
2 december 2006, 14:19
De ab100 (de switch) heeft volumeregelaars voor elk kanaal dus dat moet enigzins op te vangen zijn. Ik ga het wel gewoon proberen, volgens mij kan er niks echt fout gaan, ik post vanmiddag wel even de resultaten.

Hugo

hugo
2 december 2006, 15:12
Het werkt, maar nog niet zoals het moet helaas, ik heb een Jekyll and Hyde voor de high ingang gezet, als ik dan switch naar de low ingang heb veel te ruis, op zich logisch. Dus daar moet ik nog even wat op verzinnen.