PDA

View Full Version : The Brian Setzer Gretsch Relic



Luca P
2 december 2006, 12:53
Nou dat is pas een gitaar!
Er worden er maar 59 van gemaakt...

http://www.briansetzer.com/setzerrelic/ssc.023.jpg

http://www.briansetzer.com/setzerrelic/ssc.017.jpg

http://www.briansetzer.com/setzerrelic/ssc.010.jpg

Harry
2 december 2006, 13:13
dat vind ik dan weer jammer, zo'n relic

Luca P
2 december 2006, 13:16
Al die Fender relics wel ja...

Maar de Setzer, dat vergeef ik ze..:satisfie:

Misschien komt er nog ooit eens een Luca P ES295 relic?
:cooler:

Tho
2 december 2006, 13:25
Inderdaad jammer. Ik haat dat gerelic, en je betaald je er helemaal scheel aan. Ik vind dat het ook totaal geen karakter heeft, die kunstmatige beschadigingen

arjanb01
2 december 2006, 13:32
+100000000000 alles wordt tegenwoordig gerelict en voor 3000 euro plus aangeboden.... word helemaal schijtziek van dat stomme gerelic. Echt karakter is een gitaar die door veel spelen relict, dus ik ben benieuwd hoe mijn gitaren er over 20 jaar uitzien.....

Kim Wilson
2 december 2006, 13:45
Dom gedoe, de hoofdprijs betalen voor een beschadigde gitaar. Als een auto schade heeft, betaal je er toch ook niet het dubbele voor? :confused:

Als ik een nieuwe gitaar koop, moet ie er ook als nieuw uitzien. Daar betaal ik namelijk voor. En dan kan ik zelf wel zorgen voor de nodige ECHTE slijtplekken.

GibsonDC
2 december 2006, 14:14
Ik vind hem er wel supercool uitzien! Maar wat jullie al zeggen: ze hadden er gewoon geen relic van moeten maken

Squier4ever
2 december 2006, 14:16
ik vind em juist vet zo gerelict.
maar ik ben dan ook een sucker for good relics :D

ACSlater
2 december 2006, 16:18
Toen ik die eerste foto zag dacht ik: zonde, verkeerde pinup op de body. Als je dan rechtsonderin kijkt dan blijkt dat de rock boppin baby ook als decal wordt meegeleverd. Super! Volgens mij is het nog steeds goedkoper om een SSLVO te kopen, decals erop, zelf wat slijtage erop aanbrengen.

Luke-wannabe
2 december 2006, 17:36
Ik snap niet wat iedereen hier tegen die relics heeft.. Ik vind het wel vet.. Natuurlijk is een echt geagede gitaar vetter, maar ik vind het zeer vet! Snap alleen de slijtplek niet helemaal.

DarknessAwaits
2 december 2006, 19:59
http://www.briansetzer.com/setzerrelic/ssc.023.jpg


Inderdaad wat Luke-wannabe al zei; die plek slaat natuurlijk als een natte krant op een stoepkrijtje.

Verder kan ik er niet echt warm of koud van worden, 't is gewoon allemaal net wat te gemaakt.

guitartub
2 december 2006, 20:01
Wat de een mooi vindt, vindt de ander schuwlelijk. Ik vind dit wederom een kwestie van smaak. (Maar geef mij maar een puntgave.)

Luca P
2 december 2006, 20:04
Nou ja, Brian Setzer heeft door de jaren heen flink op zitten raggen.
De gitaar heeft letterlijk een flink aantal vlieguren op zitten!
Er zitten dus hier en daar wat slijtplekken op.

http://img55.imageshack.us/img55/5734/flying6120le2.jpg

stefke_m
2 december 2006, 20:43
Ik heb niets tegen reliced gitaren maar ik vind het charmanter als een nieuwe gitaar in zgn. "goede" staat is, iedere gitaar moet toch zijn eigen karakter hebben vind ik

Eko
2 december 2006, 23:07
Ik heb op de beurs in Frankfurt een op een paar relics gespeeld. Strats en tele`s. Het gekke is dat het nog natuurlijk aanvoelt ook! De mooiste vond ik de Nocaster relic. Met een enorme klank, alsof ze die er ook in ge,reliced, hadden. Ik ben met een hoop mensen eens dat ik een gitaar liever nieuw in handen heb, maar ik wil best een uitzondering maken.
De Setzer in nitrolak wil ik volgend jaar kopen, maar dan wel volledig nieuw. Slijtplekken komen vanzelf wel.

Bingohome
2 december 2006, 23:19
Ik ben fan van Brian Setzer, bezitter van een bijna nieuwe Gretsch 6120DSV, en bezitter van een aantal door vele jaren van ge- en misbruik (door mezelf) vrijwel versleten -lees gerelicte- gitaren ('77 telecaster, '76 Guild S-100, 70's Hofner President) kan ik alleen maar opmerken dat ik het hele relic gedoe enorme onzin vind.

Wat is het volgende? Sportkleding die vanuit de fabriek al naar zweet stinken?
Voetbalschoenen met versleten noppen?

Ga ik extra geld betalen voor in een fabriek aangebrachte lakschade? Dacht het niet!

Wil je dat je kinderen met rimpels en grijs haar geboren worden? Of krijgen ze de tijd om zelf op te groeien en ouder te worden, en een eigen karakter te ontwikkelen?

Mijn 2 eurocentjes voor de discussie...

olaf reijnders
2 december 2006, 23:55
Zit wat in. Dat is ook mijn visie. Alsof je wanneer je een fan van een filmster bent en van plan bent om een auto te kopen en je koopt dan de model auto die je idool ook heeft die dan vanaf fabriek alle deuken en krassen toegediend krijgt die ook op die van de idool z'n auto zitten.

Weet je wat juist triest is is dat die gitaren zo duur zijn omdat de krassen & butsen zéér gedetailleerd en identiek zijn. Zielig gewoon.

Sicky61
3 december 2006, 12:08
http://www.fender.com/news/index.php?display_article=131
als zelfs dr phil er niet uitkomt zal het wel ok zijn.
Ik blijf er echter bij dat de relic rage de schoonheid en history bij een echt versleten gitaar weghaald.
En dat is jammer.
Ben nl gek op afgeragde gitaren.

STW
3 december 2006, 12:31
los van dat gerelic vind ik die stickers en knoppen die precies als die van een één of andere artiest zijn een typisch gevalletje van www.watvoorkuddedierbenjij.nl

Luke-wannabe
3 december 2006, 13:55
Ik ben fan van Brian Setzer, bezitter van een bijna nieuwe Gretsch 6120DSV, en bezitter van een aantal door vele jaren van ge- en misbruik (door mezelf) vrijwel versleten -lees gerelicte- gitaren ('77 telecaster, '76 Guild S-100, 70's Hofner President) kan ik alleen maar opmerken dat ik het hele relic gedoe enorme onzin vind.

Wat is het volgende? Sportkleding die vanuit de fabriek al naar zweet stinken?
Voetbalschoenen met versleten noppen?

Ga ik extra geld betalen voor in een fabriek aangebrachte lakschade? Dacht het niet!

Wil je dat je kinderen met rimpels en grijs haar geboren worden? Of krijgen ze de tijd om zelf op te groeien en ouder te worden, en een eigen karakter te ontwikkelen?

Mijn 2 eurocentjes voor de discussie...
Vind ik ook, het ziet er alleen zo cool uit!

Braindead
3 december 2006, 16:22
Om dit topic weer eventjes in evenwicht te brengen...... ik vind hem errug vet , juist in die relic uitvoering! Wow

Keesz
3 december 2006, 16:41
vet! een gitaar die al half naar de klote is voor de dubbele(?) prijs!!!

heinz3110
4 december 2006, 00:47
Relic-en,dom gedoe. Koop je nieuw MET slijtplekken. Als ik een nieuwe gitaar wil koop ik een NIEUWE. Die slijtplekken doe ik er zelf wel op. Onzin. Koop je zo'n ding omdat ie er dan net zo op lijkt als die van Brian Setzer? (of van Stevie Ray V. of Rory G ,etc.etc) .Goh. Ik heb net zo'n gitaar als........???

Ik vind het 1000 maal niks.

olaf reijnders
4 december 2006, 01:41
Misschien denken sommigen dat er wat 'mojo' van de gitaar naar de bespeler straalt?

Overigens vind ik die van SRV en Rory het ergste. Vooral die relics van 7ender zijn bagger. Je ziet gelijk dat het een relic is.

hoofd
4 december 2006, 08:59
Je ziet gelijk dat het een relic is.

Ik denk dat juist dat optische aspect ook een beetje het doel is van een relic..