PDA

View Full Version : esp ltd ex 260



toon-
2 december 2006, 12:04
Ik ga waarschijnlijk een esp ltd ex 260 kopen, maar ik zou graag een paar
meningen weten van mensen die de gitaar kennen

Mauser
2 december 2006, 12:15
Mijn mening is: LELIJK!!!


Maargoed, daar heb je niks aan natuurlijk ;) Ik heb er nooit op gespeeld, maar ik denk dat je met een LTD in die prijsklasse niet fout kan zitten, als ik alleen al de verhalen hoor van de goedkoopste LTD's.

AgileGhost
2 december 2006, 14:05
Ik hoor verschrikkelijke verhalen over LTDs. Verder is de "ex" vorm lelijk, zeker in vergelijking met de lawsuit "exp" vorm. Als je metal wilt zijn, ga dan gewoon voor een epiphone gothic explorer, rond de 300 euro 2ehands.

Danny Drug
2 december 2006, 14:18
als je metal wil zijn... geen epi goth les paul kopen...

geluid is veel te dik voor metal imo.. ik heb hem ook.. maar mijn emg's gaan straks zo snel mogelijk in me nieuwe explorer en van me les paul maak ik wel een blues gitaar..

jw009
2 december 2006, 14:31
ik heb een lawsuit ltd exp, en ik vind deze echt super spelen, vele malen makkelijker in de hand liggen als een epi bijv. maar dit is ook weer persoonlijke smaak want ik houd wel van een dun en snel halsje. Probeer hem zelf eerst ff uit zou ik zeggen, over de elementen weet ik niks zinnigs te zeggen zitten der neit van die esp elementen in?

robert-gitarist
2 december 2006, 14:32
Ik heb ervaring met LTD en vind het leuke gitaren.De stemmechanieken vind ik minder maar veder leuke planken.Goed afgewerkt etc.De EX vorm vind ik wel stoer.Het hoeft ook niet een op een gekopieerd te zijn van een Explorer van Gibson of Epiphone.Vind dat LTD een mooie vorm er aan gegeven heeft.

RvB
2 december 2006, 15:11
Ik heb de welbefaamde lelijke explorer, de LTD EX-400. Deze is beter dan de EX-260, omdat deze al actieve EMG's heeft, mahony body en grover tuners en dat merk je wel.

Dus als je een ltd wil, zal ik ff doorsparen voor de EX-400. Zo niet, dan moet je voor de Epiphone gaan.

JacksonBas
2 december 2006, 19:21
ik zou voor een vette jackson kelly gaan. die epi's klinken te warm

E-J
2 december 2006, 21:26
ik zou voor een vette jackson kelly gaan. die epi's klinken te warm

Te WARM :seriousf: wees blij dat die dingen tenminste niet kil klinken! LIk heb een Epiphone Explorer gehad, lekker metalgeluidje kreeg je eruit hoor. Mooie dikke hals, alleen dat gewicht...goeiemorge zeg.

Justinschut
2 december 2006, 22:10
liever een LTD dan een Epi.... ik heb zelf de EX-351 (en nog wat LTD's en een ESP) en ik vind het zeker een cool ding. Test em gewoon en kijk wat jij er van vind. De 400 is uiteraard beter, maar ook wel wat duurder.

koennie
3 december 2006, 00:46
Ik heb de ex-50 en de ex-400 in mijn handen gehad. De ex-50 was gewoon crap, maar de 400 super. Ik denk dat de 260 er gewoon tussen in zit.
Reken er in ieder geval op dat deze gitaren niet erg geschikt zijn om de meest zwoele blues en jazz partijtjes te spelen, maar kil vind ik ze niet klinken.
Zelf zou ik ook doorsparen voor een 400 omdat deze beter uitgerust is.
Als alternatief zou ik niet gaan voor een epiphone, want deze hebben gewoon een veel te dikke hals, de elementen zijn waardeloos, ze wegen veel en de kop dondert naar beneden als je de gitaar om je nek hangt (heet dat niet kopzwaar?). Zelf ben ik voor een Jackson kelly gegaan, goedkoop, soepele dunne neck en een erg lekkere klank.

RvB
3 december 2006, 11:07
Als alternatief zou ik niet gaan voor een epiphone, want deze hebben gewoon een veel te dikke hals, de elementen zijn waardeloos, ze wegen veel en de kop dondert naar beneden als je de gitaar om je nek hangt (heet dat niet kopzwaar?).

Mijn EX-400 had ook last van kopzwaarte. Ik heb het ophangpunt van de strap naar de achterkant van de neck verplaatst (waar dat ook bij de sg zit) en ik heb er geen last meer van. Houd daar dus wel rekening mee!