PDA

View Full Version : goed delay met tempo-tap functie?



Firebird
18 december 2002, 14:36
Hallo allemaal,

weten jullie een goed niet al te duur delay apparaat met een tempo-tap functie?
Ik snap dat delays over het algemeen best wel duur zijn, maar weet iemand een goede, die niet zo ongelofelijk duur is (Line6 DM is bijv. al te duur).

Grtzz lenny

LordRiffenstein
18 december 2002, 15:50
Op 2002-12-18 14:36, schreef Firebird:
Hallo allemaal,

weten jullie een goed niet al te duur delay apparaat met een tempo-tap functie?
Ik snap dat delays over het algemeen best wel duur zijn, maar weet iemand een goede, die niet zo ongelofelijk duur is (Line6 DM is bijv. al te duur).

Grtzz lenny


Ik denk dat Boss een delay maakt met tap tempo maar dan moet je wel een extra pedaaltje bijkopen.

HTH,

Yoeri

@iro
18 december 2002, 19:07
idd de boss digital delay (de nieuwe) kan dit denk ik.

habberdoedas
18 december 2002, 21:21
idd de boss DD5 of de nieuwste versie ervan ik dacht de DD6 genaamd. De boss dd6 is volledig stereo 2 ingangen en 2 uitgangen. Op bijde delaypedalen van Boss zit een input om een Roland of Boss?? tappedal aan te sluiten. Zo kan je de delay tijd met de voet tappen. Werkt er goed en handig. Ik zou zeggen probeer het eens uit bij je gitaarzaak. succes ermee...

skabouter
19 december 2002, 00:12
wat doet die tempo-tap functie precies ?

ik heb een GT-6 met daarin meerdere delays, en je kan ook "tempo-tap" in stellen


maar ik weet niet wat dat is, en waarvoor !!

HELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHE LPHELPHELPHELP

Bartolo
19 december 2002, 00:39
Tempo tap:

je trapt 2x een knopje in en de tijd daartussen bepaalt je delay-tijd, bijvoorbeeld 1 seconde tussen het 2x intrappen geeft 1 seconde delay.

C'est ça
Bartolo

skabouter
19 december 2002, 13:11
juist ja. das best handig

bedankt man

Firebird
19 december 2002, 16:05
ik heb net de nieuwe Gitarist binnengekregen, daar stond de nieuwe Boss DD-6 in. Inderdaad stereo in- en uitgangen, ingebouwde tap-tempo funtcie, alleen de prijs: 222 euro.
Kan van een vriend een Boss DD-3 krijgen (helaas zonder tap-functie maar in ieder geval wel een delay) als ik voor hem een goede chorus regel. Ik ga m vanavond even uitproberen.

Nu heb ik nog een vraag:
Ik heb een Boss Dimension C (DC-2) Chorus pedaal. Deze heeft 2 uitgangen, mono en stereo. Als ik nu een DD-5 heb, met ook 2 uitgangen, maar 1 ingang. Als ik ze allebei aansluit, heb ik geen stereo delay, of geen stereo chorus. Weet iemand iets daarop of kan het gewoon weg niet (ik geeft toe, formuleren is niet mn sterkste punt)???

Nog 1 vraagje: weet iemand waar de Direct Out uitgang op de DD-3 voor dient??

Zo, ik ben weer even leeg. Alvast bedankt,

grtzz lenny

Mithrandir
19 december 2002, 16:08
De "direct out" is volgens mij dat alleen het droge geluid naar de versterker gaat, dus zonder delay.

habberdoedas
21 december 2002, 20:56
Firebird,

Als ik het goed begrijp heeft de DD 5 een input en twee outputs. Je Dimension C heeft ook een input en 2 outputs. Volgens mij kan je dit niet echt stereo aansluiten je hebt dan ook 2 inputs op zowel de delay alsmede je dimension C nodig. Wat wel kan is dat je gaat werken met een kleine mixer. Hoe je dit moet gaan aansluiten (ik heb het geweten echter ben het alweer vergeten)maar stuur even een e-mail naar Roland Benelux die weten het precies. Ik heb ze destijds ook gemaild met precies zo'n zelfde vraag en binnen een dag had ik antwoord terug hoe ik het via een kleine mixer voorelkaar kon krijgen om een (pseudo)stereo aansluiting te creëren. succes ermee Habberdoedas