PDA

View Full Version : Welke modeler?



Nocki
2 december 2006, 11:16
Hoi, als het een beetje meezit zal ik in 2007 wat meer projectmatig gaan spelen. Ik zal dan in de "opwekking / hillsongs" kant meer gaan spelen. dit voor wie dit kent. Uiteindelijk dus de bedoeling veel soorten geluiden te hebben om veel soorten muziek te kunnen spelen.

Wat belangrijk voor me is is het volgende:

Laag volume. het gaat vaak om begeleiding en dergelijke en de versterker dient alleen als monitor op het podium. alles zal worden uitversterkt.

Veel mogelijkheden. ik zal in alle stijlen spelen. van blues, jazz, funk naar country naar rock naar metal. dus zullen amp models en fx models een grote rol gaan spelen in de het karakter van de sound van de hele band.

uitgebreid floorboard. omdat ik erniet van houdt om in een nummer een hele bank omhoog te moeten en zo wil ik graag wat meer mogelijkheden op het floor board. dus 5 presets waarin ik bepaalde fx in en uit kan schakelen.

omdat ik helemaal niks weet van modeling stel ik deze vraag hier. het is ook niet de bedoeling om mn roadster en zo op te ruimen maar dit is voor erbij. in mn band blijf ik gewoon de roadster gebruiken maar dit is dus heel specfiek voor de projecten.
wat kan ik het beste doen?
Een gt-8 met een actieve monitor (ook te gebruiken als akoestische versterker)
Een line6 Vetta combo ( ik ben erg gecharmeerd van de moeglijk heid 2 amp models tegelijk te gebruiken)
of misschien een pod xt ofzo of een line6 floorpedal met ene monitor. of zijn er nog mogelijkheden?

ik ben erg benieuwd. want dit is best nieuw voor me.
alvast bedankt.

Nocki

bluegate
2 december 2006, 11:24
Met de GT-8 kun je ook 2 amp models gelijktijdig gebruiken.

Nocki
2 december 2006, 11:39
Klopt. daarom stond hij er ook bij eigelijk. nadeel wordt dan wel het "slepen" met 2 monitors... dat zal bijd de vetta combo bv makkelijker zijn... ben erg benieuwd naar de reacties verder...

Michael AE
2 december 2006, 11:49
Van wat ik gehoor heb aan clips en dergelijke, zou ik voor de Fractal Audio AxeFx gaan.

De soundclips zijn meer dan veelbelovend en bovendien reageert de maker ervan dusdanig op zijn klanten dat hij algoritmes maakt speciaal op verzoek. Betere service kan ik me niet bedenken.

Met een midi-board als de FX1 van Axess heb je 6 patches met 12 CC's. Als dat te duur wordt, kun je bijvoorbeeld de Behringer FCB1010 nemen, OID.

De routing opties en het gebruikersgemak zijn ongevenaard. Ik denk dat het de meest complete FX processor van nu is.

http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000001379.jpg

armageddon
2 december 2006, 11:50
Als je dan toch het geld heb voor een Vetta combo, dan zou ik daarvoor gaan. De Line6 ampmodels zijn beter dan die van de GT-serie, maar de GT-serie heeft weer betere effecten (persoonlijke smaak denk ik ook wel). Daarnaast is de Vetta wel het summum kwa modelling en heeft het een fantastisch floorboard, maar wel tegen een hogere prijs.

Squier4ever
2 december 2006, 14:18
de Gt-8 vind ik niet echt geweldig persoonlijk, die vetta echter :o
sound sound sound....

outside
2 december 2006, 17:12
of misschien een pod xt ofzo of een line6 floorpedal met ene monitor. of zijn er nog mogelijkheden?


Ikzelf had vroeger en vox ad50vt, ben daar naar gt-8 gegaan en nu heb ik een vox tonelab. De ad50vt was goed maar de clean bleef niet mooi clean op hoge volumes en er waren te weinig presets. De gt-8, mega veel klanken en mogelijkheden en voor fx een aanrader maar de amp models klonken niet zo super. De tonelab, prachtige amp models, mooie clean(s), distortions voor alle genres (ook metal als je een high output humbuckers hebt!) al zijn er op de tonelab wel heel wat minder effecten en mogelijheden. Check ook de nieuwe van zoom eens!

Outrage
2 december 2006, 17:57
Johnson modelling schijnt een aanrader te zijn. Het tijdschrift Gitarre & Bass heeft een vergelijkende test (J-station, V-amp, POD) gedaan en de eindconclusie kwam erop neer dat die J-station de andere apparaten qua sounds torenhoog overtrof.

guitartub
2 december 2006, 20:16
Johnson modelling is bij mijn weten al tijden uit de productie. Als het goed is heeft Peter Verspuij nog een head en cab staan van Johnson die voor een bodemprijs weg mogen. Of ze goed zijn? Ik heb nog een desktop Johnson verwerkt in een effectenboard staan en die gaat niet weg. Ik heb hem nog als back up voor mijn Vox AD en ja dus, gewoon goed!

qwertyuiop
3 december 2006, 10:06
ik gebruik al ruim anderhalf jaar een podxtlive + powered floormonitor, om exact dezelfde redenen als jij wilt. Ik begeleid (o.a.) themafeesten waar dezelfde eisen zijn; muziek is "slechts" begeleiding in een complete show, op het podium zo min mogelijk geluid, alles uitversterkt, veel geluidsmogelijkheden in een klein plankje, 127 presets (4 direct zonder van bank te switchen) toegankelijk en binnen die presets efx aan/uitschakelen. De monitor is direct door te lussen naar de tafel doordat je moddeling gebruikt en een parallel out meestal voorhanden is op zo'n monitor).
en dan natuurlijk nog het grote voordeel van weinig sjouwen, weinig opbouwtijd etc.

voor dit soort projecten is de combinatie van floormoddeler en powered monitor ideaal (als je tenminste bereid bent iets op je geluid in te leveren t.o.v. buizen...;-))
ik denk ook beter dan bijv. een vetta; een dergelijk combo is lastiger te plaatsen op het podium zodanig dat de geluidsman er geen last van heeft en jij jezelf toch goed hoort. Wat dat betreft is een powered monitor ideaal; hij ligt voor je op de grond, schuin omhoog, dus zaal en geluidsman hebben er weinig last van, terwijl je jezelf perfect hoort. (hoewel ik ook al een jaar of 2 op een vetta zit te gassen, denk ik toch dat mijn huidige setje praktischer is.)

wat betreft de moddeler; dat blijft een kwestie van persoonlijke smaak. Zelf ben ik erg blij met de podxtlive, maar ik heb voorheen ook een tonelab se gehad, en die voldeed ook prima voor dit soort zaken. hij heeft alleen minder mogelijkheden dan de pod; je kunt bijvoorbeeld niet een "tubescreamer" over een ampsim zetten + wahwah. dan moet je kiezen tussen de tubescreamer en de wahwah omdat dat uit hetzelfde pakketje komt; de vloereffecten. dat vind ik persoonlijk kut. vandaar dat ik overgestapt ben op de podxtlive. die heeft wat dat betreft veel meer mogelijkheden.

succes met de keuze!

hassent
3 december 2006, 10:27
Ik gooi 'm 'r maar weer in :seriousf: . Probeer ook de Zoom G9.2TT eens!!

vosarnout
3 december 2006, 15:11
Voor het genre wat jij gaat spelen gebruik ik zelf de tonelaSE + tech21 power engine. De tonelab is idd in sommige opzichten wat beperkter dan de podxt, maar in mijn ogen is hij veel dynamischer en klinkt (wat mij betreft) gewoon wat lekkerder. Met name in de clean en crunch sounds vind ik de Vox beter dan de line6. High gain vind in de line6 weer beter.

De SE heeft overigens twee expressie pedalen de podxt maar 1. Dat is voor mij ook een belangrijke reden om voor de tonelab te kiezen. (alhoewel je vast wel een extra expressie pedaal op de pod kan aansluiten...)

De tech21 power engine geeft voor mij op het podium wat meer het de punch van een amp dan een powerd monitor. Door middel van een stereoDI ga ik vanuit de tonelab naar de PA en gebruik de tech21 alleen voor op het podium.

Probeer eens van alles uit. Let dan niet teveel op de fabrieks presets want die klinken meestal niet. En luister alles over dezelfde monitor of neem bv je eigen koptelefoon mee. Dan kun je objectief vergelijken...

ieme
3 december 2006, 16:23
vetta..........

hassent
3 december 2006, 16:32
Oh ja, Johnson is failliet, geen service of backup meer...

Nocki
4 december 2006, 18:16
Ben me nog steeds aan het verdiepen en ben erg gecharmeerd van de vetta II
maar die is toch best duur vind ik en ik kijk dus nog even verder.

overal lees ik dat de flextone III XL ook de vetta amp models heeft. kan iemand meer vertellen over de flextone III XL?

Hell's Engl
4 december 2006, 20:54
De beste modeller op dit moment vind ik persoonlijk nog steeds de H&K Zentera.... Qua sound veel echter dat de Vetta.
Alleen de Vetta heeft icm de floorboard meer mogelijkheden...
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik de Zentera ZEKER eens proberen...

armageddon
4 december 2006, 21:27
Ja, RWin van het forum hier was altijd superpositief over de ZenAmp - voorganger van ZenTera als ik me niet vergis - die ie een tijd gebruikt heeft. Nu is ie overgestapt op een Mesa Dual, maar hij heeft ook de Vetta etc getest en kwam erachter dat de ZenAmp beter was.

http://www.theclashofthecoverbands.com/site/muziek_download.php?id=134
Dat is in ieder geval van hun, met de ZenAmp

en

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=9035 voor zijn zoektoch naar een nieuwe amp toentertijd.

harrie-beton
4 december 2006, 21:50
Ik heb al vrij lang een podxt en sinds kort een pro. Ik speel in verschillende groepen en voor je doel lijkt het me een goed ding. Het klinkt goed en je hebt alleen maar een in-ear of een kleine neutrale amp nodig.

Nog een voordeel met podxt, er zijn veel gebruikers ervaringen, ik zou niet met supernieuwe spullen in zee gaan. Die moeten zich nog bewijzen.
Je kunt ook makkelijk sounds editen via usb.

Een Vetta is beter maar voor erbij een overkill. Tenzij je veel geld hebt en je amp weg doet.

Een kennis van mij speelt in een musical 4 keer per week in het theater (ja Carre) en hij heeft ook een line6 xt pro. Ik spreek hem niet vaak maar hij is erg tevreden.

armageddon
4 december 2006, 22:55
Ja, de Vetta (en al helemaal de ZenTera) zijn gigantisch overkill, ook qua prijs. Wellicht dus dat een PodPro, Xt whatever + tech21 Powerengine veel beter is.

Albert
5 december 2006, 00:24
Afgaande op de soundclips en de latency cijfers (wat mij uiteindelijk van de podxt heeft afgebracht), is de axe-fx (micahel ae zei het al) een hele goede optie. Poweramp er bij en twee cabjes (1 keer 12"of zo) en je bent er.

ateng
5 december 2006, 09:44
Ben me nog steeds aan het verdiepen en ben erg gecharmeerd van de vetta II
maar die is toch best duur vind ik en ik kijk dus nog even verder.

overal lees ik dat de flextone III XL ook de vetta amp models heeft. kan iemand meer vertellen over de flextone III XL?
Absoluut geen slechte versterker. Volgens mij heeft ie dezelfde sound als de Vetta maar de Vetta heeft meer mogelijkheden (combinatie van twee amps)en meer amps/fx geloof ik en een ander uiterlijk (display) waardoor die ook duurder is. Maar de Flextone heeft echt hele goede sounds die heel overtuigend klinken. Ik weet alleen niet hoe hij zich staande houdt op de bühne.