PDA

View Full Version : Placebo @ Ahoy



Gitaargek
2 december 2006, 10:46
Gisteren avond naar Placebo geweest. Het was echt een mooi concert met veel licht effecten. Ik vond dat ze een goed geluid hadden.
Wat me opviel was dat de support act ook erg goed was. Die meid kan echt goed zingen. Nog nooit gehoord van Howling Bells maar het klonk erg goed. Alleen die gitarist was erg irritant vond ik maar jah.
Volgende keer als Brain Molko en cornuiten in Nederland zijn ga ik zeker weer even kijken.

Zijn er nog meer mensen hier bij Placebo geweest. :speed:

interessander
2 december 2006, 12:36
Ja, ik was er ook, goed geluid inderdaad maar ik vond de bassdrum en de bas wel erg hard en diep staan, die duwden samen de boel een beetje weg. Voorprogramma was inderdaad erg oke alleen die screensavers op de achtergrond hadden van mij niet gehoeven...

Bl44t44p
2 december 2006, 16:30
Was het een boeiende set?

Gitaargek
2 december 2006, 16:36
Dat was het zeker. Veel nummers van Meds en voor de rest wat ouder werk + een cover (running up that hill). Ik was ook erg onder de indruk van de lichtshow en de schermen.

sunday violence
2 december 2006, 19:11
vet, helaas was ik er niet bij... heeel goed zijn ze live over het algemeen

Joey Handsome
3 december 2006, 19:38
vet, helaas was ik er niet bij... heeel goed zijn ze live over het algemeen

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb ze nu vijf keer gezien, overigens niet laatst in Ahoy (had ze op Lowlands ook al gezien), maar ik heb een beetje het idee dat Molko er nog weleens niet zoveel zin in heeft. Twee van de vijf waren rukconcerten met nauwelijks enige interactie met het publiek. De overige drie waren daarentegen dan wel weer erg goed en zat de sfeer er lekker in.

Gitaargek
4 december 2006, 15:13
Contact met het publiek was er inderdaad niet erg veel nee. Maar dat vind ik bij een band als Placebo helemaal niet zo erg. Nogmaals, ik heb erg genoten. Ga echt regelmatig naar concerten maar dit was toch echt 1 van de hoogtepunten. En die schermen. Wat mooi vond ik dat. Vooral dat je Brain elke heel vaag door die schermen heen zag.
Live was het gewoon erg goed.

sunday violence
4 december 2006, 15:17
ja interactie met publiek boeit mij opzich ook niet echt bij een band als placebo. Ik vind ze live erg strak en ze zetten een te gekke sfeer neer. Maar ze staan tegenwoordig ook met ongeveer 8 man op het podium.

drap
5 december 2006, 22:04
Dat weinig contact met het publiek, dat is toch ook een beetje een imago? Een beetje de coole uithangen zeg maar. Ik vind het in ieder geval niet storend.

Verdomme... ik had ook graag naar Placebo in de Ahoy gewild. Vraag ik naar kaartjes, zijn er alleen nog zitplaatsen. En als ik nou iets saai vind!!!... Ik heb ze wel gezien op Lowlands en vond het echt een kickeh optreden, zonder meer. Ik vond Placebo opzich altijd wel al leuk en meer niet, maar sinds ik ze op Lowlands heb gezien ben ik helemaal om. Als je de energie van een live optreden hebt gezien, begrijp je volgens mij ook beter wat een band tracht over te brengen via een album op de één of andere manier.