PDA

View Full Version : Fender Japan op slot! Waardeloos...



guiman
1 december 2006, 16:52
Hebben jullie het bericht al gelezen? Volgens Amerikaanse fora mag Fender Japan geen gitaren meer naar Europa en de VS exporteren die zijn gekocht via internet. Ishibashi schijnt inmiddels 'nee' te verkopen. Als het bericht klopt, is er dus nieuw bewijs dat FMIC USA de concurrentie met de produkten van Fender Japan niet aankan. Jammer, jammer! Er worden kennelijk te weinig Fenders uit de VS en vooral Mexico verkocht.
Goeie nieuws voor mij is dat ik net nog een prachtige, schitterende, fantastische Fender strat fotoflame via marktplaats heb gekocht. Binnenkort zet ik wel even een plaatje op het net. Hehe.

Negative K3 fan
1 december 2006, 16:57
zie je wel, de geschiedenis blijft zich herhalen...

Pun
1 december 2006, 19:14
Kunnen de winkels hier ze wel blijven importeren?

Hoe dan ook behoorlijke klote ontwikkeling...

Luke-wannabe
1 december 2006, 20:48
Haha word mijn '98er nog meer waard!

Danny Drug
1 december 2006, 21:13
haha ik heb nog een fender aerodyne telecaster te koop

Crafted in Japan, jongens!! kopen die handel van me!!!

drap
1 december 2006, 21:15
Coole bedoening! Die van mij werd sowieso al niet via de standaard weg ingevoerd en het is nog een linkspoter ook. Ik zie plots dollartekens :cooler:

Danny Drug
1 december 2006, 21:16
hebben we trouwens een bron?

Axelll
1 december 2006, 21:27
haha ik heb nog een fender aerodyne telecaster te koop

Crafted in Japan, jongens!! kopen die handel van me!!!

Voor een tientje kom ik em ophalen.

Danny Drug
1 december 2006, 21:35
Voor een tientje kom ik em ophalen.

is goed.. kom morgen maar... de koffie staat klaar

future2future
1 december 2006, 22:04
Ik heb een japanner uit mid 80's en die is echt veel beter dan menig amerikaan

stefke_m
1 december 2006, 22:06
is goed.. kom morgen maar... de koffie staat klaar

ik bied 20!!

vulvasonic
1 december 2006, 22:21
ik bied 20!!

Voor een kop koffie?!?!?!?!

B_2_the_a
1 december 2006, 23:22
moet dan wel een bak koffie gemaakt door ons aller halfgod: vulva!!!

Danny Drug
1 december 2006, 23:53
moet dan wel een bak koffie gemaakt door ons aller halfgod: vulva!!!

trek je hoofd ff uit ze reet aub..

vulvasonic
2 december 2006, 00:59
trek je hoofd ff uit ze reet aub..

Jammer, hij zat er net lekker in. Het was een zware bevalling..... :o

B_2_the_a
2 december 2006, 08:07
sorry :P een dag van 14 uur werken/school tast je aan :)


maarre
ben wel toe aan koffie :D

Danny Drug
2 december 2006, 08:21
sorry :P een dag van 14 uur werken/school tast je aan :)


maarre
ben wel toe aan koffie :D

nou hij staat klaar.. ik krijg er als het goed is al 2 over de vloer dus..

Axelll
2 december 2006, 08:37
25?


Tienneukendetekens

grayfink
2 december 2006, 09:51
http://www.ishibashi-music.com/fenderjp/

International sales and shipping available.

En anders haal je ze via Ebay uit Japan. Kan ook.

frekie
2 december 2006, 13:14
Het valt me op dat Fender hier in NL nix doet aan "third party" kopietjes als Richwood en LC. Vergelijk dat eens met Gibson en Richwood, PRS enz.

koennie
3 december 2006, 00:50
misschien moet fender usa hun gitaartjes ff wat beter maken en voor een betere prijs...

vulvasonic
3 december 2006, 00:59
Het valt me op dat Fender hier in NL nix doet aan "third party" kopietjes als Richwood en LC. Vergelijk dat eens met Gibson en Richwood, PRS enz.

Volgens mij heeft Fender wat dat betreft ook geen poot om op te staan. Fender heeft altijd alles keurig vast laten leggen, maar bepalende dingen als 'de bodyvorm', om maar iets te noemen, is gewoon vrij. Het enige karakteristieke element waar daadwerkelijk rechten op staat is de vorm van de stratocasterkop. Daarom zie je ook vaak kopieën van Fender met een afwijkende kop.
Dit gezegd hebbende, moet ik ook toegeven dat ik niets vreemds zie aan de kop van een LC. Gelukkig maar, want ik ben onder de indruk van de LC's.

Een ander verhaal is nog of het marketingtechnisch slim is om dat soort bedrijven aan te pakken. Velen zien het als een opstap naar het echte werk. Ik koop eerst een London City, maar als ik een paar jaar verder ben wil ik PER SE een ECHTE FENDER!

Ik weet het ook niet........... :chicken:

vulvasonic
3 december 2006, 01:09
misschien moet fender usa hun gitaartjes ff wat beter maken en voor een betere prijs...

Wat is er mis met een Fender USA?

Er zijn USA Fenders in veel verschillende prijscategorieën. De goedkopere modellen (wel USA) zijn hun standaard produkten en daar is helemaal niets mis mee.
Natuurlijk kan het beter. Het kan altijd beter, maar daar betaal je ook voor. En voor wat betreft de prijs van een standaard USA Fender; een Amerikaans product is eenvoudigweg een stuk duurder vanwege de arbeidskosten, prijzen van materiaal, allerlei wettelijke regelgevingen waaraan moet worden voldaan om überhaupt bepaalde dingen te mogen of kunnen produceren (denk aan milieu eisen, bijvoorbeeld voor de lak procedures).

Goedkoper kan het gewoon niet. De Highway serie is wat dat betreft de limiet. En daar is niets mis mee.

guvnor
4 december 2006, 11:20
Het valt me op dat Fender hier in NL nix doet aan "third party" kopietjes als Richwood en LC. Vergelijk dat eens met Gibson en Richwood, PRS enz.

Dat hebben ze toch wel gedaan met die Richwood SRV imitatie? Die mocht plotseling niet meer verkocht worden vanwege teveel gelijkenis met de Fender.
Ze gingen trouwens wel ver met dat SKY logo dat zo gevormd was dat het net SRV leek...

fred dons
4 december 2006, 11:40
dat had inderdaad met het sky logo te maken en niet met de fender shape, de trademark op de fenderheadstock is niet van kracht buiten de VS en hierdoor kunnen andere fabrikanten (mits zij niet aan de VS leveren) hiervan gebruik maken
een beetje bijdehandte advocaat had overigens gemakkelijk het Fender trademark in begin jaren 80 kunnen tegen houden, een trademark vervalt namelijk wanneer je het meer dan 5 jaar niet gebruikt dat is nu precies wat fender deed toen ze in 65 overstapten op de big cbs headstock

vulvasonic
4 december 2006, 12:12
een beetje bijdehandte advocaat had overigens gemakkelijk het Fender trademark in begin jaren 80 kunnen tegen houden, een trademark vervalt namelijk wanneer je het meer dan 5 jaar niet gebruikt dat is nu precies wat fender deed toen ze in 65 overstapten op de big cbs headstock

Maar de headstock trademark van Fender is pas later gedeponeerd (jaren 80?).

fred dons
4 december 2006, 12:22
klopt alleen toen waren er al andere fabrikanten zoals bijvoorbeeld charvel, schecter, mighty mite, anderson en esp die de stratheadstock gebruikten
en die dus niet minder recht hadden op de stratheadstock als Fender

taylor
4 december 2006, 12:28
ja die hem ook al gejat had van bigsby

maar fender japan word toch al jaren niet meer naar europa geexporteerd?

fred dons
4 december 2006, 12:41
en bigsby had hem weer van Martin die hem weer van Staufer had

http://www.kresse-gitarren.de/Fotos/repro4.jpg

Fender Japan wordt nog wel naar Europa geexporteerd maar dit gaat specifiek over de modellen die alleen voor de japanse markt bedoelt zijn en die Fender USA liever niet naar europa ziet komen

vulvasonic
4 december 2006, 12:57
ja die hem ook al gejat had van bigsby


In grote lijnen ja. Maar het gaat om details natuurlijk. En de Bigsby headstock vind ik dan persoonlijk weer überlelijk. :D