PDA

View Full Version : Return of the Racksystem...



Michael AE
1 december 2006, 16:25
Volgens mij zijn er weinig mensen die hun rack zo vaak ombouwen als ik om tot een goed resultaat te komen, maar goed. ;)

Ik heb weer eens lopen rotzooien vandaag. Twee weken geleden toch maar de knoop doorgehakt en een 8he rack gekocht. Modulair werd gewoon te veel gedoe met interfaces en dat komt je sound niet ten goede. Bovendien kwam ik er achter dat mijn 12he houten rack de boosdoener was qua gewicht. Nu is het handelbaar en compact en ik hoef maar heel weinig aan te sluiten. (Ik kan het in mijn eentje vervoeren, maar met zijn 2-en is het helemaal makkelijk te dragen. Past ook prima in de auto.)

Ook heb ik besloten mijn GRX4 op mijn pedalboard te monteren met mijn drive-pedalen er in. Bijkomend voordeel is namelijk de buffer die in de GRX zit. Ik ga nog een klein pedalboard maken met een delay, een phaser/chorus/tremolo en een paar drives voor de kleinere gigs.

Ook komt er nog een groter board, zodat mijn wah- en expressiepedalen er nog bij kunnen. Ik moet nog een interface maken aan de achterkant voor de diverse aansluitingen en een interface op het pedalboard voor aansluit-gemak.

De brom waar ik het in mijn laatste post over had komt voornamelijk uit mijn Mesa 20/20. Als ik de stroomkabel op mijn Furman aansluit, bromt hij, maar als ik de geisoleerde uitgang op de voorkant gebruik, is de brom weg. Hier moet ik dus nog even iets op verzinnen. Voor de rest is het redelijk brom-vrij, maar ik moet nog wel even alles een keer nakijken.

Okay, genoeg getypt...hier de foto's.

http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/IMG_0373.jpg?t=1164986034
http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/IMG_0374.jpg?t=1164986639
http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/IMG_0375.jpg?t=1164986657
http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/IMG_0372.jpg?t=1164986687

Prettig weekend!

BLOK182
1 december 2006, 16:33
Mooi gedaan hoor, gave setup!

Tristan
1 december 2006, 16:38
Hee Michael,

Het ziet er vet uit hoor, 8he is helemaal niet zo groot, lijkt mij prima handelbaar...
Zal wel vet klinken met de 800...

De CAE headswitcher heb je er nu maar uitgelaten zie ik?

Ik hoor wel meer mensen over de brom uit de mesa 20/20, geen idee wat je eraan kan doen, is toch de "nature of the beast" denk ik met die kleine trafo's e.d...

Michael AE
1 december 2006, 16:48
Mooi gedaan hoor, gave setup!

Thanks, man!

Michael AE
1 december 2006, 16:52
Hee Michael,

Het ziet er vet uit hoor, 8he is helemaal niet zo groot, lijkt mij prima handelbaar...
Zal wel vet klinken met de 800...

De CAE headswitcher heb je er nu maar uitgelaten zie ik?

Ik hoor wel meer mensen over de brom uit de mesa 20/20, geen idee wat je eraan kan doen, is toch de "nature of the beast" denk ik met die kleine trafo's e.d...

Hey dude,

De CAE gaat in een apart 2he rack voor als ik het nodig heb. Gebruik hem nog wel, hoor. Het mooie is dat ik met 4 amps W/D/W kan met de CAE en de Switchblade. Overkill natuurlijk, maar best cool voor thuis en bij grote gigs.

Over die Mesa; het vreemde is dat ik dus geen brom heb als ik de output op de voorkant van de Furman gebruik voor de Mesa. Goed, ik verzin er wel weer iets op. Da's toch het leukste, een beetje kloten met het rack zo af-en-toe.

De sounds uit dit beestje zijn echt abnormaal. Ik kan echt alle kanten uit. Ben bezig met een aantal waanzinnige delay-stapelingen.

Heb trouwens een truuk gevonden om de G-Force meer als een 2290 te laten klinken. Meer hierover als ik uitgeexperimenteerd ben. ;)

wim v
1 december 2006, 20:11
Dat ziet er ff vet uit zeg!! Zal ook wel zo klinken. :speed:

Wim

future2future
1 december 2006, 20:32
Echt gruwelijk man!

Michael AE
1 december 2006, 20:35
Dat ziet er ff vet uit zeg!! Zal ook wel zo klinken. :speed:

Wim

Zeker. Klinkt waanzinnig. Thanks.

Michael AE
1 december 2006, 20:35
Echt gruwelijk man!

Bedankt, dude!

Tristan
1 december 2006, 20:41
Hey dude,

De CAE gaat in een apart 2he rack voor als ik het nodig heb. Gebruik hem nog wel, hoor. Het mooie is dat ik met 4 amps W/D/W kan met de CAE en de Switchblade. Overkill natuurlijk, maar best cool voor thuis en bij grote gigs.

Over die Mesa; het vreemde is dat ik dus geen brom heb als ik de output op de voorkant van de Furman gebruik voor de Mesa. Goed, ik verzin er wel weer iets op. Da's toch het leukste, een beetje kloten met het rack zo af-en-toe.

De sounds uit dit beestje zijn echt abnormaal. Ik kan echt alle kanten uit. Ben bezig met een aantal waanzinnige delay-stapelingen.

Heb trouwens een truuk gevonden om de G-Force meer als een 2290 te laten klinken. Meer hierover als ik uitgeexperimenteerd ben. ;)

Ik ben erg benieuwd naar de sounds die je allemaal geprogrammeerd hebt... :)

future2future
1 december 2006, 22:08
Heb je die rig ontworpen met een bepaalde amp in gedachten of kan je bv zonder problemen je matchless erbij gebruiken?

Michael AE
2 december 2006, 11:19
Heb je die rig ontworpen met een bepaalde amp in gedachten of kan je bv zonder problemen je matchless erbij gebruiken?

Door de Switchblade en de CAE switcher kan ik al mijn amps (even patsen: Mesa MKIIC, Matchless Phoenix, Vox AC30cc1, Fender Silverface Twin, Bogner XTC 101b en Marshall JCM800...) met deze setup gebruiken. Ik heb momenteel per amp 2 banken met patches. Als ik de CAE switcher erbij gebruik, kan ik zelfs al mijn versterkers tegelijkertijd gebruiken als ik het wil.