PDA

View Full Version : JMP1 op een Laney GH100L ?!



Kamiess
1 december 2006, 12:42
Ga dit nog testen, maar wilde weten of iemand er hier ervaring mee heeft.
Ik moet de JMP1 dan denk ik aansluiten op de fx-loop (return).

Maar goed gaat dit werken denk jullie.

Waarschijnlijk gebruik ik dus alleen de eindversterker van de laney.

bvd

Michael AE
1 december 2006, 12:47
Ik zie niet in waarom dit niet zou werken. Met een leuke A/B-box erbij kun je beiden preamps gebruiken.

Kamiess
2 december 2006, 02:25
Ok, das waar.
Was gewoon benieuwd of iemand deze combi al had gebruikt.

Denk niet dat ik een A/b ga gebruiken heb alles in mijn JMP1+quadraverb.
Op zich wil ik de distortion van de laney wel gebruiken(met a/b clean van JMP1), maar heb dan weer problemen met mijn effecten op de distortion en solo.

tussen() vroeg met iets af.Zie vaak racklades met pedaaltjes>moet je elke x de pedaaltjes allemaal handmatig aanzetten voor gebruik(ik weet wel dat je met een soort midiswitcher ze in en uit kun schakelen maar niet fysiek dacht ik dus moeten ze toch vtv aanstaan?)

BeeJee
2 december 2006, 13:55
Met een midilooper schakel je losse pedaaltjes in en uit je signaalketen. De pedaaltjes staan dan altijd aan. Met een onespot en dc-chain of PP2 oid. werkt dat prima.

Lord Abortion
4 december 2006, 09:43
tussen() vroeg met iets af.Zie vaak racklades met pedaaltjes>moet je elke x de pedaaltjes allemaal handmatig aanzetten voor gebruik(ik weet wel dat je met een soort midiswitcher ze in en uit kun schakelen maar niet fysiek dacht ik dus moeten ze toch vtv aanstaan?)

Hangt af van het pedaaltje en het soort switch. Maar de meeste pedalen blijven gewoon aan, of er nu stroom doorloopt of niet.

Kamiess
4 december 2006, 10:40
Bedankt voor de uitleg....

Heb inmiddel de laney met de JMP1 getest en moet zeggen dat het een vette combi is.

Echt een heel verschil vergeleken met mijn 9200(niet dat dat slecht is) > het geluid is veel opener(als je dat zo zegt tenminste).

Mijn metal preset klinkt ietsje minder(de 9200 heeft 6l6 buizen dus iets meer metal), maar speel meest rock dus dat lossen we wel op.

Maar goed het rack wordt dus iets ingekrimpt door de verdwijning van de 9200>maak er waarschijnlijk een racklade in nu op die plaats.

Wel weer een top extra te sjouwen maar goed>het rack met die 9200 was ook al haast niet te tillen de trap op.
Zal binnenkort een foto posten.

Kamiess
12 december 2006, 13:49
He nog ff wat.

Heb nu de quadraverb in de loop v/d JMP1 > dan in de eindtrap v/d laney

Zal het ook goed klinken als ik het zo aansluit.
gitaar in Laney.
SEND laney > input quadraverb
Output quadraverb > input(of return) JMP1(ik ken de routing in de JMP niet maar zou het veel verschil geven>input of return?)
Output JMP1 > return Laney

Ik kan nl met de quadraverb het direct signaal regelen waardoor ik de distortion v/d laney kan gebruiken(denk ik) en clean van combi JMP1+Q(ik zet dan het direct signaal op 0).

Of denken jullie dat ik het beter zo kan laten als het is > dus gewoon alles op de eindtrap en geluiden met JMP1 maken?
Voordat ik alle kabels overhoop trek wilde ik even jullie mening.

bvd