PDA

View Full Version : prs se standard lekkere rockgitaar?



sietze
1 december 2006, 09:39
hallo:)

ik postte laatst ook al een vraag of er een tremelosysteem op mijn gitaar gemonteerd kon worden. Ik heb besloten om een gitaartje erbij te kopen met tremelosysteem.
Ik was gister in de muziekhandel bij ons in leeuwarden en zag deze staan.

PRS SE standard.
http://www.prsguitars.com/showcase/current/sestandardmahogany.html

Heb nu wat betreft elektrische gitaren een "music man axis super sport piezo" en een gibson "es-335" staan. Is dit, wat betreft klank, tremelosysteem en stijlen die er voor geschikt zijn een goeie aanvulling??

Speel vooral rock, pop, funk, fusion, en dat soort..dus vroeg me af of dit een lekker gitaartje is, of dat ik met die 2 dingen die ik nu heb het beste al in huis heb.

Alvast erg bedankt voor t reageren.

Sietze

Hector_Tsolodimos
1 december 2006, 09:45
ik heb wel eens op de PRS SE (Student Edition) gespeeld
eerste keer was ik er zeker niet kapot van(was op een Santana SE), 2e. keer op een Custom SE, en dat was al beter (toen had ik veel meer verstand van gitaren als in de tijd dat ik de Santana getest had)
maar ik ben er zelf nog niet kapot van.. dat kan ook zijn omdat ik een echte Fender player ben
andere mensen zeggen dat de PRS SE serie wél goed is, dus dat moet ik dan maar geloven
maar als ik zo lees wat voor gitaren jij hebt, ja, deze past er wel goed in het rijtje
de kleuren Matte Vintage Cherry en Matte Vintage Mahogany die op de link staat die je me gaf vind ik mooi (vooral de Mahogany), maar die zwarte vind ik niks!

succes ermee

Squier4ever
1 december 2006, 12:17
het zijn imo echt supergitaartjes voor het geld, kunnen imo weinig gitaren tegenop in die geldklasse

frekie
1 december 2006, 13:05
Doet PRS dat ook al van die vieze matte faded kleuren, gatver :sneaky:
Gewoon een 2dehands PRS SE met humbuckers met kapjes erop kopen, 1e serie, ca. 400 euri plus gigbag. Er staat momenteel in FRL 1 in wijnrood te koop, check de sites.

a darker shade of grey
1 december 2006, 13:11
toen ik een nieuwe gitaar ging kopen heb ik ook een SE custom getest met tremolo...
punt 1: de tremolo is niet double locking en tast de tuning best erg aan
punt 2: de actie is wel erg laag (en dat is positief bedoeld)
punt 3: hij is relatief goedkoop
punt 4: imo speelde hij niet zo lekker, de hals was stroef en de toets was ook niet de soepelste die ik ooit heb gezien
punt 5: als je al een music man axis hebt en een gibson (dure gitaren) waarom dan nou opeens een budgetgitaar? als je een lekkere rockgitaar met een tremolo wilt hebben in die prijsklasse zou ik eens kijken naar de ibanez S-serie, zelfde prijsklasse en beter imo.