PDA

View Full Version : PC opnamen



Romani
1 december 2006, 09:06
Ik heb wat dingen opgenomen met m'n gitaar op mijn pc.
Maar de kwaliteit is wel goed.. alleen ik wil er graag een wat voller geluid in krijgen (wat meer bas). Waarmee kan ik dit het beste doen? Met welk programma?
Grtz,
Romani

armageddon
1 december 2006, 09:49
Gebruik een equalizer :)

harrie-beton
1 december 2006, 10:27
Twee dingen:
1. Als je meer bas in je opname wil kun je betere opname spullen gebruiken.
2. Google op audicity. Dat is een gratis muziek bewerkings programma en heeft wel een equalizer. Als dat niet veel oplevert: zie 1.

mesadude
1 december 2006, 12:16
ook spelen met de plaatsing van je microfoon kan een pak meer bass geven,
en hou er vooral ook rekening mee dat de speakers waarop je luistert wschlk niet veel bass zullen weergeven, terwijl die er mss al wel inzit..

Romani
1 december 2006, 13:28
Hej danks ;)
Ik zal het (uit)proberen

bass blom
1 december 2006, 13:33
2. Google op audicity.

oeps, audacity

Romani
1 december 2006, 13:36
Haha ik heb het al gevonden ;)
nogmaals bdankt he

Romani
1 december 2006, 17:55
Nu heb ik nog een vraag..
Ik heb een redelijk chill microfoon die ik voor m'n versterker gooi om op te nemen. Dat doe ik met Windows media player.. want dan krijg ik er een fasoenlijk geluid uit. Alleen als ik die bestanden dan wil openen met 'Audacity' wil het niet omdat het .WMA bestanden zijn. Kan ik er andere bestanden van maken (zo ja, hoe?) of moet ik een beter opname programma hebben. Als ik het met Audacity op neem ruist het een stuk meer dan met Windows media player, kan ik daar ook wat aan veranderen?
Grtz,
Romani :)

STW
1 december 2006, 18:06
als de boel meer ruist met audicity.. dan denk ik dat je daar niet alleen je gitaar opneemt, maar meer dan dat, tjek dus even in je opnameregeling of je wel alleen je gitaar opneemt.
anders kan ik me niet voorstellen hoe die extra ruis er is gekomen.
je neemt wel met (ongeveer) hetzelfde volume op neem ik aan?
het zou misschien kunnen dat je met audicity veel zachter opneemt, het geheel harder zet en zo ook je ruis harder zet...
maar ik denk toch het eerste

het zou iig wel fijner zijn om met audicity op te nemen vind ik

Romani
1 december 2006, 18:39
als de boel meer ruist met audicity.. dan denk ik dat je daar niet alleen je gitaar opneemt, maar meer dan dat, tjek dus even in je opnameregeling of je wel alleen je gitaar opneemt.
anders kan ik me niet voorstellen hoe die extra ruis er is gekomen.
je neemt wel met (ongeveer) hetzelfde volume op neem ik aan?
het zou misschien kunnen dat je met audicity veel zachter opneemt, het geheel harder zet en zo ook je ruis harder zet...
maar ik denk toch het eerste

het zou iig wel fijner zijn om met audicity op te nemen vind ik

Dat zou best kunnen kloppen.
Als ik met audacity opneem is het veel harder opgenomen en dan kraakt het zeg maar.
Waar kan ik het op neem volume lager zetten zodat hij het wat zachter en duidelijker op kan nemen?

hugo123
1 december 2006, 19:23
ik moet zeggen: als ik opneem met audacity heb ik ook heel vaak lasdt van ruis. ik probeer momenteel clean op te nemen. en het is netr aslof je ruw gezegd: distortion op[neemt.



hugo

Romani
2 december 2006, 18:33
Ik heb geprobeerd clean op te nemen maar dan klinkt het nog steeds niet zoals het hoort.
Als ik opneem geeft die een enorm hoge amplitude aan.
Hoe kan ik dit veranderen? Ik denk dat dit het probleem oplost.

STW
3 december 2006, 05:05
met je opname regelingen
misschien heb je per ongeluk de mic-boost aan staan?

ik weet niet precies hoe je dat op jouw computer doet, omdat ik geen standaard opnameregelingen heb, maar met een beetje rondkijken bij opties of preferences kom je er wel uit denk ik