PDA

View Full Version : noob vraag



CardioClash
1 december 2006, 09:04
Hey
ik speel nu iets meer dan een jaar gitaar en dat oefenversterkertje dat ik heb is toch wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Ik heb verder helemaal geen verstand van versterkers. Op de muziekschool hebben we marshalls en vox-en en qua geluid gaat mijn voorkeur uit naar de marshall, mooier geluid enzo...
deze vond ik wel leuk: http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG100DFX

Nu heb ik alleen een vrij stom vraagje... ik woon in een rijtjeshuis, en ik heb zwaar gelovige buren (die niet zo van herrie houden enzo)... nu heb ik nog wel een beetje respect in mn donder dus wil dat ding niet op zn allerhardst zetten
Klinkt zoiets nou een beetje als ik hem zacht zet (met mijn oefenversterker niet zo) of door een koptelefoon? (en hoe duur is een goede koptelefoon? = eentje die niet wordt opgeblazen als ik hem in mn versterker plug)

Ik speel van alles en waarschijnlijk binnenkort heb ik een boss gt8 of iets in die richting (maakt dat wat uit voor de koptelefoon?)

Harry
1 december 2006, 09:16
ik zou toch een manier zoeken om zonder koptelefoon te kunnen spelen op een aanvaardbaar nivo. Er zijn versterkers die ook als ze niet te hard zijn flink oversturen. Zou je naar een modellingamp kunnen kijken.

pol
1 december 2006, 09:18
Hey
ik speel nu iets meer dan een jaar gitaar en dat oefenversterkertje dat ik heb is toch wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Ik heb verder helemaal geen verstand van versterkers. Op de muziekschool hebben we marshalls en vox-en en qua geluid gaat mijn voorkeur uit naar de marshall, mooier geluid enzo...
deze vond ik wel leuk: http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG100DFX

Nu heb ik alleen een vrij stom vraagje... ik woon in een rijtjeshuis, en ik heb zwaar gelovige buren (die niet zo van herrie houden enzo)... nu heb ik nog wel een beetje respect in mn donder dus wil dat ding niet op zn allerhardst zetten
Klinkt zoiets nou een beetje als ik hem zacht zet (met mijn oefenversterker niet zo) of door een koptelefoon? (en hoe duur is een goede koptelefoon? = eentje die niet wordt opgeblazen als ik hem in mn versterker plug)

Ik speel van alles en waarschijnlijk binnenkort heb ik een boss gt8 of iets in die richting (maakt dat wat uit voor de koptelefoon?)

als het echt stil moet zijn en je wil met koptelefoon spelen kun je het best bij modeling houden (pod xt, vox tonelab, boss gt8, etc...)

Een goeie koptelefoon (Akg 240 , Sennheisser ) vind je wel voor rond de 100 euro.

CardioClash
1 december 2006, 09:19
en dan geen versterker maar all1 zo'n modeler?

of deze? http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG100DFX op die site staat dat ie het op laag volume ook doet (kweet niet wat jullie ervaringen zijn met deze, maar over het algemeen is peavey wel goed toch)

treblemaster
1 december 2006, 09:30
Het is maar net wat je wilt.......toen ik nog bij m'n ouders woonde (boerderij) kon ik zo hard spelen als ik wou. In het studentenhuis waar ik daarna terecht kwam al iets minder en toen klink m'n Fender combo ook meteen een stuk minder.....Nu woon ik in een flat en gebruik alleen m'n Korg multi_FX pedaal (met koptelefoon) of zo'n micro Fender (zo'n klein plastic ding ter grootte van een pak chocomelk ongeveer) en zelfs die gaat te hard als ik 'm flink opendraai....M'n buizenamp (die ik ooit voor optredens had gekocht) staat momenteel bij m'n ouders en wordt (helaas) weinig gebruikt.

Squier4ever
1 december 2006, 11:49
die marshall is niet zo'n lekkere amp IMO, klinkt wat nasaal.
kunt beter een oude valvestate scoren, die klinken imo veel lekkerder.
of een line6 POD met koptelefoon ofzo

LCH
1 december 2006, 13:38
en dan geen versterker maar all1 zo'n modeler?

of deze? http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG100DFX op die site staat dat ie het op laag volume ook doet (kweet niet wat jullie ervaringen zijn met deze, maar over het algemeen is peavey wel goed toch)
Als het alleen voor thuisgebruik is, is 100 watt sowieso overkill. Dat je de Marshall van de muziekschool beter vindt dan de Vox zegt niet zoveel. Als ze daar een Marshall ModeFour hebben staan is dat geen vergelijk met het materiaal dat je thuis hebt.

Ik zou sowieso die Marshall MG100DFX niet doen. Teveel watt en het heeft geen modelling, hetgeen leuk is voor thuisgebruik. Daarentegen is dit het absolute topversterkertje voor thuis: http://www.feedback.nl/?id=55&b=HVOCBAD30VT. Kost niet zoveel en heeft gewoon een fantastisch geluid op laag volume. Daarnaast is 'ie door de modelling ook multifunctioneel.

Met deze kun je prima Marshall-geluiden simuleren, dus da's geen probleem ;) Bijkomend voordeeltje is dat deze AD30VT geloof ik een buisje in de voorversterker heeft, waardoor je, als het echt moet, je redelijk hard kunt scheuren. Voor als de buren op vakantie zijn. 8-)

LIGNUMdrummerke
2 december 2006, 21:24
Buis in voorversterker en scheuren heeft NIX met mekaar te maken, je amp gaat er echt niet harder van. De voorversterker zorgt enkel voor de klank, t is de eindversterker die het volume bepaalt. Dus buis of niet in de voorversterker.... 30watt is 30watt....