PDA

View Full Version : noob vraag



CardioClash
1 december 2006, 09:04
Hey
ik speel nu iets meer dan een jaar gitaar en dat oefenversterkertje dat ik heb is toch wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Ik heb verder helemaal geen verstand van versterkers. Op de muziekschool hebben we marshalls en vox-en en qua geluid gaat mijn voorkeur uit naar de marshall, mooier geluid enzo...
deze vond ik wel leuk: http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG100DFX

Nu heb ik alleen een vrij stom vraagje... ik woon in een rijtjeshuis, en ik heb zwaar gelovige buren (die niet zo van herrie houden enzo)... nu heb ik nog wel een beetje respect in mn donder dus wil dat ding niet op zn allerhardst zetten
Klinkt zoiets nou een beetje als ik hem zacht zet (met mijn oefenversterker niet zo) of door een koptelefoon? (en hoe duur is een goede koptelefoon? = eentje die niet wordt opgeblazen als ik hem in mn versterker plug)

Ik speel van alles en waarschijnlijk binnenkort heb ik een boss gt8 of iets in die richting (maakt dat wat uit voor de koptelefoon?)

Harry
1 december 2006, 09:16
ik zou toch een manier zoeken om zonder koptelefoon te kunnen spelen op een aanvaardbaar nivo. Er zijn versterkers die ook als ze niet te hard zijn flink oversturen. Zou je naar een modellingamp kunnen kijken.

pol
1 december 2006, 09:18
Hey
ik speel nu iets meer dan een jaar gitaar en dat oefenversterkertje dat ik heb is toch wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Ik heb verder helemaal geen verstand van versterkers. Op de muziekschool hebben we marshalls en vox-en en qua geluid gaat mijn voorkeur uit naar de marshall, mooier geluid enzo...
deze vond ik wel leuk: http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG100DFX

Nu heb ik alleen een vrij stom vraagje... ik woon in een rijtjeshuis, en ik heb zwaar gelovige buren (die niet zo van herrie houden enzo)... nu heb ik nog wel een beetje respect in mn donder dus wil dat ding niet op zn allerhardst zetten