PDA

View Full Version : help met turtoise pickguard please....



morris
1 december 2006, 01:02
Hey guys, ik heb een fantastische sunburst "92 fender FR classic die ik wil opleuken met een turtoise slagplaat, a la deze:

http://www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/images/Fender/Fender_0119700_Detail.jpg

Sorry voor de grote afmetingen!
Het probleem is echter dat ik nergens een geschikte pickguard kan vinden. Doordat mijn strat met een Floyd is uitgerust schijnen de uitsparingen voor een standaard S/S/H strat slagplaat niet te passen. Met name de hals en middel pup, alsmede de uitsparing bij de brug zou volledig anders zijn. Is dit zo? Ik heb geen idee..
Wie helpt mij aan een goed adres voor een goede keuze aan pickguards?

Morris

MarkS
1 december 2006, 01:48
Dat de uitsparing van de hals- en middle PU volledig anders zou zijn lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Wat de uitsparing van de Floyd betreft: ja, deze is beduidend breder. Iets wat je makkelijk zelf kan aanpassen bij een standaard S-S-S turtoise plaat. Wil je 100% safe spelen qua uitfrezingen, koop dan een onbewerkte turtoise plaat, en gebruik je oude slagplaat als mal.

vulvasonic
1 december 2006, 09:27
Ik heb zelf ook zo'n geval gekocht voor op een strat van me. Ik moest daar met een klein figuurzaagje een paar kleine stukjes wegzagen bij de brug. Geen groot probleem (tenzij je de aanwezigheid van een half schroefgaatje PRECIES op de rand bij de brug als een probleem wilt zien).

Die slagplaat van mij is trouwens NIET van Fender. Wat me opviel is dat alles perfect past, maar dat de volumeregelaar nčt iets verder van de snaren af zit dan normaal. Nauwelijks merkbaar en met het blote oog niet te zien. En weet je, een boeit me geen reet! :D

Succes!

sebass
1 december 2006, 12:49
Ik heb er ook een opgezet en het was even wat schuren en boren, maar dat is prima te doen. Bij mij waren het de ruimtes voor de knoppen die te klein waren.

jerome
1 december 2006, 19:27
Ik heb het ook geprobeerd maar het het is bij mijn Strat (USA Special Series) niet gelukt.
Door de Floyd Rose brug is de kamer waar de potmeters inzitten iets meer naar voren geplaatst, zo ook het gat van de middelste potmeter.
Als je dus een gewone HSS slagplaat erop wil zetten past je middelste potmeter niet meer in de kamer.
De kamer uitfrezen kan niet want dan blijft er te weinig hout over voor de bouten van de Floyd Rose brug.
Het gat in de slagplaat verplaatsen kan ook niet.

Ik heb dus uiteindelijk maar slagplaatmateriaal gekocht en er zelf een uitgezaagd....

mm80
1 december 2006, 19:39
ahumm, even offtopic,
mischien ook een goed idee om je gitaar even te (laten) intoneren, als ik zo eens naar die brugzadels kijk dan klopt daar niet zoveel van.
Echt, scheelt een lok op een borrel qua zuiver spelen:)

Elixir
1 december 2006, 19:54
het is volgens mij niet zijn gitaar...

mm80
1 december 2006, 21:43
Sorry, slimsalabim van mijn kant. Heb niet goed gelezen. Ik geloof dat ik zelf een slok minder moet nemen:)

Rectifier
2 december 2006, 01:26
http://www.warmoth.com/pickguards/pickguards.cfm?fuseaction=pickguards_strat

Effe mailen met hun of ze die voor je strat kunnen maken op maat.

morris
2 december 2006, 20:42
Thanks guys,

Ik kon me al niet voorstellen dat de positie van de pups anders was met mijn gitaar.

Bedankt voor de tips!

Morris