PDA

View Full Version : variax transplant



Orpheo
30 november 2006, 23:47
bij de variax zit volgens mij tone en volume. heeft iemand een idee of je, als je een variaxtransplant hebt, je diezelfde tone/volume kunt gebruiken voor je normale pups, en magpups+variax?

Axelll
1 december 2006, 08:30
Jij en een variax?? :???:

Dirk W
1 december 2006, 08:42
De volume is een dubbele pot (stereopot). De tone is een enkele (weerstand is 25 ohm lineair oid), dus daar zou je een pushpull of stereopot van kunnen maken, maar die onderste helft zou dan wel dezelfde weerstand hebben als de bovenste.
Een simpel antwoord is dus, nee het kan niet.

vester86
1 december 2006, 08:45
en hoe heeft die gast Jeff Miller het dan gedaan??? (www.guitaristjeffmiller.com)

Dirk W
1 december 2006, 08:53
kijk eens naar zn gitaren, ze zijn bedolven in knoppen. Lijkt me niet echt dat hij dezelfde tone en volume pot gebruikt voor de passieve pickups

iwamoto
1 december 2006, 09:14
http://www.guitaristjeffmiller.com/Teleax2/tax2-20.jpg
tadaa!!! :cheerup:

Orpheo
1 december 2006, 10:33
Jij en een variax?? :???:

ik zit met het idee te spelen van een variaxtransplant. wat ik wil in een gitaar (piezo en synth tracking, ongeveer) is eigenlijk precies de variax. dus hoppa, overzetten die hap.

bedankt voor de antwoorden by the way :)

Squier4ever
1 december 2006, 11:44
toch niet in een LP he :o
dat is net zo verkrachting als een floyd erop

Orpheo
1 december 2006, 11:56
toch niet in een LP he :o
dat is net zo verkrachting als een floyd erop

ik ben bezig met een les paul te ontwerpen met zo'n beetje alles dat mogelijk is; trem, variax, 3 humbuckers (singlecoil formaat) 3 singles, rosewood hals, korina body, zebrano top. echt een ongelooflijk veelzijdige les paul.

dit project heeft een reden overigens :)

Kim Wilson
1 december 2006, 11:56
ik ben bezig met een les paul te ontwerpen met zo'n beetje alles dat mogelijk is; trem, variax, 3 humbuckers (singlecoil formaat) 3 singles, rosewood hals, korina body, zebrano top. echt een ongelooflijk veelzijdige les paul.

dit project heeft een reden overigens :)
Ja, jij wil absoluut NIKS anders dan een Les Paul! :seriousf:

iwamoto
1 december 2006, 11:59
Ja, jij wil absoluut NIKS anders dan een Les Paul! :seriousf:
nee, hij wil DE lespaul zodat hij nooit meer een les paul hoeft te kopen, wat natuurlijk een utopie is, want uiteindelijk doet ie deze transplant weer weg voor een strat, om dan toch een gretsh te nemen, en dan toch weer een les paul, en zo het kringetje rond :D

ReinoutV
1 december 2006, 12:00
Ik weet niet of je de 3 humbuckers en 3 singles tegelijk op je gitaar wil hebben, maar dat gaat niet werken. Gerard Peters heeft dat ook op zijn gitaar gehad, maar hij had door de vele pickups veel te veel last van string pull. Ook beïnvloeden de elementen elkaar door hun magnetisch veld. Misschien een soort van splitfunctie erin?

Orpheo
1 december 2006, 12:09
Ik weet niet of je de 3 humbuckers en 3 singles tegelijk op je gitaar wil hebben, maar dat gaat niet werken. Gerard Peters heeft dat ook op zijn gitaar gehad, maar hij had door de vele pickups veel te veel last van string pull. Ook beïnvloeden de elementen elkaar door hun magnetisch veld. Misschien een soort van splitfunctie erin?

humbucker in sc. formaat. past perfect.

tja, als je je snaren maar hoog genoeg hebt, niks aan de hand ;) ik heb immers in mijn LP al ooit eens 3 dimarzio's gehad met ceramische magneten, en dat liep perfect; das wel iets sterker qua stringpull dan 6 kleine magneten.

waarom t perse les paul moet zijn? omdat ik andere gitaren nie tlekker vind spelen. en ook niet (echt) mooi vind.

waarom ik ook zo'n gitaar wil hebben heeft een wat lastigere reden. ik ga volgend jaar op vakantie voor 2 maanden, door de USA, en ik wil wel blijven spelen, en ook jamsessies kunnen blijven houden. ik ga geen tig gitaren meezeulen, en zeker niet mijn dure gibsons. liever dan een zelfbouw (ondanks dat er toch ook flink wat geld in gaat zitten vind ik dat minder erg.)

ik heb zitten denken aan strats, teles, gretsches, maar die kunnen me niet bekoren qua speelgemak. nu, met de variax erin, kan ik mijn favo looks hebben, en dito speelgemak, maar wel met de sound van een tele, of een martin 12 snaar.

Orpheo
1 december 2006, 12:10
nee, hij wil DE lespaul zodat hij nooit meer een les paul hoeft te kopen, wat natuurlijk een utopie is, want uiteindelijk doet ie deze transplant weer weg voor een strat, om dan toch een gretsh te nemen, en dan toch weer een les paul, en zo het kringetje rond :D

dat is zeker een utopie; les pauls blijven komen. :) de reden heb ik echter al gegeven. en ik hoef niet te horen hoe onhaalbaar dit is; tis makkelijk haalbaar, als je je er maar toe dwingt.

ps: ik heb mijn antwoord al, dit mag op slot.