PDA

View Full Version : Rocktron Expression/Volume pedaal



Hector_Tsolodimos
30 november 2006, 20:09
Oke, ik heb de gezocht naar ´Rocktron Expression´ en ´Rocktron volume´ maar dat leverde op dit forum niks op, dus dan maar een nieuw topic startten.

Ik ben op zoek naar een vokume pedaal, hebben jullie aanraders?
Zelf kwam ik deze tegen:
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?ProductRef=GIT0004819-000%40MusicStore-MusicStoreShop&JumpTo=OfferList
deze is tevens ook een ´expression pedal´
wat doet zo´n expression geval dan precies?
ik het niet een soort wah?
en hebben jullie eventueel andere aanraders, als volume pedaal?

http://www.jam.se/images/rocktronvolexprpedal.jpg

LIGNUMdrummerke
30 november 2006, 22:48
Ben eventjes niet mee..... De rocktron Xpression is wel iets heel anders dan wat jij zoekt....

Jij zoekt een volume-pedaal, als ik goed begrijp? De rocktron Xpression is een rack-multi-effect-processor

boss
30 november 2006, 23:37
deze is tevens ook een ´expression pedal´Die afbeelding is een Rocktron HEX pedaal. Dat is inderdaad een volume en expressie pedaal. Speciaal uitgebracht door Rocktron omdat gebruikers van Rocktron apparatuur regelmatig met vragen kwamen over welk pedaal zij het best konden gebruiken in combinatie met hun apparatuur.
wat doet zo´n expression geval dan precies?Een expressie pedaal wordt gebruikt in een midi setup om parameters real-time te bedienen. Bijvoorbeeld de mix level van een effect. Ook als je via midi het volume aanstuurd praat je eigenlijk over een expressie pedaal.

Hector_Tsolodimos
1 december 2006, 09:36
danku danku
en zijn er nog mensen met aanraders voor degelijk(behuizing moet van metaal gemaakt zijn) volume pedaal?

boss
2 december 2006, 11:32
Veel gebruikte pedalen zijn:
Ernie Ball
Boss
Roland
Korg
Maar zelfs een oud omgebouwd wah pedaal behoort tot de mogelijkheden.

Hector_Tsolodimos
2 december 2006, 12:47
Veel gebruikte pedalen zijn:
Ernie Ball
Boss
Roland
Korg
Maar zelfs een oud omgebouwd wah pedaal behoort tot de mogelijkheden.
dankje
ik vind de Ernie Ball er wel leuk uitzien, is ie ook zo goed? Hij kost ook nogal wat..