PDA

View Full Version : Waarde Gibson Les Paul 1992



Jay75
30 november 2006, 20:07
Ik zit erover te denken mijn Les Paul misschien weg te doen.
Ben er nog niet uit, ligt er ook aan wat ie op zou brengen bij verkoop. ( of inruil?)

Echter, er zijn zoveel verschillende Les Pauls dat ik niet weet wat een goede verkoop prijs is. Ik heb deze namelijk via inruil gekregen, geruild voor een redelijk exclusieve gitaar waar ikzelf niet zoveel voor had betaald :)

Het is deze:

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/IMG_8084.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/IMG_8086.jpg

serienummer 94059919 USA, bij heeft beetje buckle-schade, en de hals en body is gedeeltelijk bruin hout waar de lak weg is gesleten ( ziet er overigens vet uit!)

Omdat er nog zoveel op mijn verlanglijstje staat ( o.a. ES-335 / VOX AC30 ) en ik 'm super vind klinken, denk ik eigenlijk toch dat het geen blijvertje is.

Ik kan 'm wel op marktplaats zetten maar ik ben er nog niet over uit of ik 'm echt wel weg wil doen en ik heb geen zin in al die onzinbiedingen en emails.

Dus voordat ik er echt serieus over ga denken, wat issie waard?

KENNERS HELP ME OUT!!

Jay75
30 november 2006, 20:08
Ennuh, poetsen doe ik wel als ik íe in de verkoop gaat, dit is dus geen verkapte add !!

Squier4ever
30 november 2006, 20:17
denk dat je toch wel zeker 1300-1400 kan vragen...
de meeste jongere Lp's staan voor 1800-1900 op MP, deze is al wat ouder dus denk 1300-1500

Jay75
30 november 2006, 20:26
Worden ze niet meer waard naarmate ze ouder zijn?
Ik kreeg van de "inruiler" te horen dat het een goed en gewild bouwjaar was?

Veekeren
30 november 2006, 20:29
Worden ze niet meer waard naarmate ze ouder zijn?
Ik kreeg van de "inruiler" te horen dat het een goed en gewild bouwjaar was?

Zou ik ook zeggen als ik de inruiler was. Maar als je 1500 er voor krijgt heb je geluk, zwart is niet het populairst. Ga van 1400 uit ongeveer.

heavy-metal-thunder
30 november 2006, 20:32
Leeftijd van een Les Paul maakt eigenlijk niet veel uit. tenzij het er eentje is van 1968 of 1958. Heel vroeg jaren 70's gaan wat meer.

Prijs: afhankelijk van de staat, maar volgens wat je zegt (en wat ik zie: andere PU) mag je rekenen tussen 1200 en 1400. Alhoewel dat laatste moeilijk zal worden. Een recente Lp een paar honderd euro meer, maar dan eigenlijk gewoon omdat ze er nieuw uitzien.

Squier4ever
30 november 2006, 20:50
1959'ers zijn echt de allerduurste hoor :D:D
minimaal 250K

Jay75
30 november 2006, 22:06
Originele pick up zit er weer in, okay, ik heb even bij mezelf besloten dat 1500 mijn bodemprijs is dan, als iemand er dat voor wil geven zien we wel weer.
Anders blijft ie lekker in Rockcity ;)

Alles wat ik wilde weten,

Topic: closed

:D

bat
30 november 2006, 22:20
Originele pick up zit er weer in, okay, ik heb even bij mezelf besloten dat 1500 mijn bodemprijs is dan, als iemand er dat voor wil geven zien we wel weer.
Anders blijft ie lekker in Rockcity ;)

Alles wat ik wilde weten,

Topic: closed

:D
gezien de genoemde prijzen in dit topic zou ik bijna denken dat je stiekem hebt besloten 'm maar te houden ;)

Agent_Smith
30 november 2006, 22:42
Helaas, zwarte Standards van 90-93 zijn gewoon weinig waard. Misschien ooit nog.

Orpheo
30 november 2006, 22:49
ondanks dat een gibson uit begin jaren 90 echt niet slecht is (heel geod vaak) zijn ze niet bijster veel waard.

grappig, de gitaar waar ik 't meest op speel is een studio/standard met ebben toets :P (ik heb van een studio een halve standard gemaakt; binding om body).

bat
30 november 2006, 23:08
grappig, de gitaar waar ik 't meest op speel is een studio/standard met ebben toets :P (ik heb van een studio een halve standard gemaakt; binding om body).
Fijn om te weten. :???:

Neals
30 november 2006, 23:08
ondanks dat een gibson uit begin jaren 90 echt niet slecht is (heel geod vaak) zijn ze niet bijster veel waard.

grappig, de gitaar waar ik 't meest op speel is een studio/standard met ebben toets :P (ik heb van een studio een halve standard gemaakt; binding om body).

De studio met ebben toets heb ik ook! Zelfde periode en voor relatief weinig geld gewoon een erg lekkere gitaar! Ook met de 'ik doe hem wel/niet weg' kwestie gezeten, en godse blij dat het ding hier nog staat.

Eigenlijk de enigste gitaar waar ik nog op speel :D

Dirkdewaard
30 november 2006, 23:14
Het hangt er ook vanaf hoeveel zwarte LP's er op het moment worden aangeboden (vraag en aanbod) en hoe snel iemand een LP wil hebben.
Ook hangt het van het geluid van je gitaar af natuurlijk.

Ik heb een jaar geleden een zelfde LP weg gedaan voor volgens mij 1350 incl betere pickups. Ik moest er snel vanaf en ik had nog geluk.

Succes

timbo
1 december 2006, 13:02
ik wil um wel kopen:p

Jay75
1 december 2006, 13:33
Ik stuur je wel even een PM Timbo

vulvasonic
1 december 2006, 13:45
Als ik zie dat de Gibson Les Paul Standard Faded nu NIEUW in de aanbieding is voor 1400 euro..........!!!



O sorry, je had net beet. Excuses :chicken:

Jay75
1 december 2006, 13:58
Hehe, dit was ook geen advertentie, maakt niet uit, voor minder doe ik 'm toch niet weg, ik heb niks op t oog dus hoeft niet snel weg.

:)


ps: EIKEL :P

The Underdog
1 december 2006, 14:02
Als ik zie dat de Gibson Les Paul Standard Faded nu NIEUW in de aanbieding is voor 1400 euro..........!!!



O sorry, je had net beet. Excuses :chicken:
Wat betekent "faded"?

Dude
1 december 2006, 15:08
dat betekent RUK

The Underdog
1 december 2006, 15:19
Sorry, maar ik heb niets aan zo'n dom antwoord. Wat houdt dat precies in? Heeft het alleen te maken met het kleur?

BLOK182
1 december 2006, 15:25
Een soort matte afwerking met een dunne lak, alsof de mooie glimmende lak al helemaal gefade is. Ik vind het zelf erg mooi:-) Voor de LP van topicstarter: dergelijke LP in topstaat doet 1500, en vooral aan zaken als afgesleten lak op de nek wordt vaak zwaar getild. Denk dat 13-1400 dan de max is. Mooie gitaar trouwens hoor, ik vind ze erg classy, zwart LP standard!

vulvasonic
1 december 2006, 15:30
Sorry, maar ik heb niets aan zo'n dom antwoord. Wat houdt dat precies in? Heeft het alleen te maken met het kleur?

Dat betekent dat de gitaar is afgewerkt met een dunnere lak, waardoor ze een beetje een 'gebruikt' uiterlijk krijgt. Persoonlijk vind ik ze mooier dan alle andere Les Pauls bij elkaar. En er zullen nog wel wat andere specs zijn die verschillen van de normale standaard, maar als ik nu 1400 euro te besteden had en geinteresseerd was in een Les Paul, dan zou ik meteen naar de winkel rennen en de faded tobacco burst kopen. Bloedgeil!

http://www.gibson.com/Files//LP_Standards/lps_faded_tobacco.jpg

Meer info:

Gibson craftsmen hand-rub the traditional sunburst finishes on the new Les Paul Standard Faded models. A satin treatment gives the Standard Faded the weathered look of an old favorite without the wear and tear.

The Standard is outfitted with the new BurstBucker Pro pickups with Alnico V magnets (http://www.gibson.com/Products/Accessories/Gear/Pickups/BurstBucker%20Pro%20%281%29/) producing the most authentic, vintage Les Paul tone of any previous Standard pickups. They produce more bite and a seductive 'airy' tone with both pickups on.

BLOK182
1 december 2006, 15:34
Ben zelf aan het sparen voor een leuke USA Fender, maar ik zie stiekem de bui alweer hangen, een post boven deze:-)

LaurentB
1 december 2006, 15:49
Een soort matte afwerking met een dunne lak, alsof de mooie glimmende lak al helemaal gefade is. Ik vind het zelf erg mooi:-) Voor de LP van topicstarter: dergelijke LP in topstaat doet 1500, en vooral aan zaken als afgesleten lak op de nek wordt vaak zwaar getild. Denk dat 13-1400 dan de max is. Mooie gitaar trouwens hoor, ik vind ze erg classy, zwart LP standard!

Ik zag inderdaad in een folder van Feedback zo'n faded voor 1500 euro NIEUW staan, zoals iemand al eerder opmerkte.

RvB
1 december 2006, 15:55
dat betekent RUK

HELL NO!!!!! :angry::mad:

Nocki
1 december 2006, 17:06
Leuk topic.

ik heb ook zo'n faded :-) en wil best een zwarte erbij. maar niet voor 1500 helaas... :-)

Jay75
1 december 2006, 17:16
Ho ho ho, (bijna kerst )

Laten we er geen verkooptopic van maken, ik wilde weten wat ie waard zou zijn, jullie antwoorden en ik heb voor mezelf de prijs gesteld van 1500 euro, mocht ie weggaan, waar ik nog niet uitben.

Dus wat mij betreft is het topic klaar,

Thanks

Snaar
2 december 2006, 00:29
Aan het serienummer te zien komt de gitaar trouwens uit 1994.

Jay75
2 december 2006, 00:31
Die jongen heeft m in 92 in de states gehaald

Vincent Uijtendaal
25 december 2006, 21:47
In 1977, Gibson introduced the serialization method that is in practice today. This updated system utilizes an impressed eight digit numbering scheme that covers both serializing and dating functions. The pattern is as follows:

YDDDYPPP
YY is the production year
DDD is the day of the year
PPP is the plant designation and/or instrument rank

p604p603
25 december 2006, 21:58
Gewoon te koop aanbieden op Marktplaats voor 1.900 euro en zien wat er gebeurd. Je hebt maar koper nodig

aart steekelenburg
26 december 2006, 09:13
is dit echt het serienummer? "94059919"
dat zou namelijk betekenen dat ie op de 405ste dag van 1999 geroduceerd is....
en dat kan dus niet...
is ie wel echt?

Veekeren
26 december 2006, 12:25
is dit echt het serienummer? "94059919"
dat zou namelijk betekenen dat ie op de 405ste dag van 1999 geroduceerd is....
en dat kan dus niet...
is ie wel echt?

Hahahaha scherp!

Komt nog eens bij dat ie blijkbaar in '92 gehaald is... Misschien een Gibson uit een soort van alternatief semi-parallel tijdsuniversum.

Agent_Smith
26 december 2006, 13:23
is dit echt het serienummer? "94059919"
dat zou namelijk betekenen dat ie op de 405ste dag van 1999 geroduceerd is....
en dat kan dus niet...
is ie wel echt?

In 1994 vierde Gibson haar 100-jarig bestaan en gebruikt alleen in 1994 een aangepast type serienummers. Hierbij duiden de eerste twee cijfers het jaar aan: dus altijd 94. En omdat er bij mijn weten geen jaren zijn met 400+ dagen is een Gibson met een dergelijk s/n altijd een 94er.

Goldeneye
26 december 2006, 22:07
Helaas, zwarte Standards van 90-93 zijn gewoon weinig waard. Misschien ooit nog.

Er wordt op deze pagina veel gezegd dat de zwarte LP Standard weinig waard is en de kleur minder populair is etc....naar mijn weten, bullshit.
Ze worden wel meer waard naarmate ze ouder zijn en zeker niet minder. Prijzen van 1200 euro vind ik belachelijk weinig voor een oudere Gibson les Paul Standard.
Populair of niet populair, dit telt gewoon niet mee in de prijs....je koopt een Gibson voor de sound en feeling, niet voor de kleur of zogenaamde 'populairiteit'. Tegenwoordig telt het veel meer om juist uniek te zijn als gitarist en je juist te ontrekken uit die 'populairiteit'...zo zul je zelf namelijk eerder populair worden dan wanneer je je mee laat sleuren door wat anderen mooi of goed vinden.

Iedere gitaar is uniek en in feite is GEEN enkele gitaar hetzelfde....ook al heb je 2 zwarte LP Standards naast elkaar staan, zal de ander toch net weer ff iets anders zijn dan de ander.
Prijs: 1600 euro. Dit is een nette en eerlijke prijs voor deze zwarte LP Standard. :soul:

Robbert
26 december 2006, 22:18
Prijs: 1600 euro. Dit is een nette en eerlijke prijs voor deze zwarte LP Standard. :soul:

Succes :)

Goldeneye
26 december 2006, 22:40
Succes :)

Je hoeft mij geen succes te wensen, mijn verhaal over de zwarte LP Standard had betrekking op iemand anders van dit forum die deze gitaar verkocht.

Ik ben tevreden met mijn eigen Gibson welke toevallig niet 'zwart' is.

Agent_Smith
26 december 2006, 22:48
Er wordt op deze pagina veel gezegd dat de zwarte LP Standard weinig waard is en de kleur minder populair is etc....naar mijn weten, bullshit.
Ze worden wel meer waard naarmate ze ouder zijn en zeker niet minder. Prijzen van 1200 euro vind ik belachelijk weinig voor een oudere Gibson les Paul Standard.
Populair of niet populair, dit telt gewoon niet mee in de prijs....je koopt een Gibson voor de sound en feeling, niet voor de kleur of zogenaamde 'populairiteit'. Tegenwoordig telt het veel meer om juist uniek te zijn als gitarist en je juist te ontrekken uit die 'populairiteit'...zo zul je zelf namelijk eerder populair worden dan wanneer je je mee laat sleuren door wat anderen mooi of goed vinden.

Iedere gitaar is uniek en in feite is GEEN enkele gitaar hetzelfde....ook al heb je 2 zwarte LP Standards naast elkaar staan, zal de ander toch net weer ff iets anders zijn dan de ander.
Prijs: 1600 euro. Dit is een nette en eerlijke prijs voor deze zwarte LP Standard. :soul:

Helaas, fijne vriend. Bullshit of niet. Ze verkopen helaas slecht. Ik ben het volledig met je eens dat 1200 euro een belachelijke prijs is voor zo'n mooie en goede gitaar en dat 1600 een faire prijs zou zijn.
Je kijkt waarschijnlijk mij erop aan dat ik het niets vind, omdat ik die opmerking plaatste. Maar nee, nogmaals het zijn prachtige LPs. Ik heb ze zelf ook gehad, maar om één of andere reden zijn zwarte Standard van begin jaren90 niet populair bij de kopers. Geen idee wat het is. Ze brengen meestal nog minder op dan een Classic (die ik eerlijk gezegd vaak ook beter vind, m.u.v. de pickups, maar daar gaat het nu niet om).
Anyway, ik heb voldoende LPs gehad, ook zwarte Stds, dus ik weet wat het is.
Maar er is dus niets mis met die gitaren.

Veekeren
26 december 2006, 23:17
Populair of niet populair, dit telt gewoon niet mee in de prijs....je koopt een Gibson voor de sound en feeling, niet voor de kleur of zogenaamde 'populairiteit'.

Zoek op internet eens een cursusje economie en kijk dan bij het hoofdstukje "marktwerking". Misschien verhelderend.

Anders Destium
27 december 2006, 00:23
Het leuke is dat Goldeneye voorbij gaat aan 1 heel erg belangrijk kenmerk van Les Pauls: mensen kopen ze namelijk juist wél vanwege hun populariteit. Dat is er onder andere de reden voor dat die gitaren zelfs 2ehands overpriced zijn. Een andere eigenschap daarvan is dat er heel erg veel Gibson Les Pauls in omloop zijn. Die hoeveelheid zorgt er naast de hoeveelheid hearsay geruchten voor dat je veel inlevert als je er eentje nieuw koopt en hem ooit weer wilt verkopen.

Een voordeel is dat je een Les Paul altijd weer kwijt kunt voor 1200+ euro, maar dat is dan weer het gevolg van een markt die zich baseert op naamsbekendheid.

Jay75
27 december 2006, 01:27
Wow, redelijk oud topic! ;)

Maar issie dan uit '94. Kan zijn dat ik die jongen verkeerd heb verstaan ofzo, ik dacht 92, boeien trouwens.

Ik heb er geen haast mee, zie wel als er serieus op geboden wordt, en anders, beter dan een DALI aan de muur ! haha

Agent_Smith
27 december 2006, 08:15
Het leuke is dat Goldeneye voorbij gaat aan 1 heel erg belangrijk kenmerk van Les Pauls: mensen kopen ze namelijk juist wél vanwege hun populariteit. Dat is er onder andere de reden voor dat die gitaren zelfs 2ehands overpriced zijn. Een andere eigenschap daarvan is dat er heel erg veel Gibson Les Pauls in omloop zijn. Die hoeveelheid zorgt er naast de hoeveelheid hearsay geruchten voor dat je veel inlevert als je er eentje nieuw koopt en hem ooit weer wilt verkopen.

Een voordeel is dat je een Les Paul altijd weer kwijt kunt voor 1200+ euro, maar dat is dan weer het gevolg van een markt die zich baseert op naamsbekendheid.

Totaal niet mee eens! Ik speel alleen maar op LPs, en dat doe ik omdat ik ze het best vind spelen en klinken en omdat dus niets anders me kan bekoren. En hoe hij eruit ziet is voor mij van minder belang. En overpriced zijn ze gebruikt zeker niet imo.