PDA

View Full Version : Gitaar koffer..



arrick
30 november 2006, 18:20
hoi,
ik speel op een ibanez Gio, en heb een gitaarhoes waar ik 'm mee versleep,
maar ik ben op zoek naar een bijpassende koffer.. is hier iemand die weet welke koffer ik het beste kan nemen ?
alvast bedankt!

Squier4ever
30 november 2006, 21:13
Ibanez maakt gewoon koffers hoor....

maar 10 dezelfde topics is wat overbodig

sjoerd5
30 november 2006, 21:32
maar 10 dezelfde topics is wat overbodig


Dat mijn schuld.

Nickname
30 november 2006, 21:36
hoi,
ik speel op een ibanez Gio, en heb een gitaarhoes waar ik 'm mee versleep,
maar ik ben op zoek naar een bijpassende koffer.. is hier iemand die weet welke koffer ik het beste kan nemen ?
alvast bedankt!

Ik weet niet waar je vandaan komt maar bij sonora in terneuzen zijn nu universele koffers in de aanbieding. :) maar een koffer voor een ibanez Gio? zie het nut er niet echt van in :chicken:

gorgasm
30 november 2006, 21:47
of maak m zelf

Nickname
30 november 2006, 21:57
of maak m zelf

Das ook een goed idee.. paar plaatjes MDF, wat aluminium hoekproflieletjes, sluitingkjes, eenhandvat en en wat schuim en je hebt zo een koffer :)

bat
30 november 2006, 22:02
Das ook een goed idee.. paar plaatjes MDF, wat aluminium hoekproflieletjes, sluitingkjes, eenhandvat en en wat schuim en je hebt zo een koffer :)
Maar ja, als je de kosten daarvan bij elkaar optelt zit je zo op een eurootje of 30-40. Voor net iets meer koop je al een kant en klare koffer, waarvoor je dan niet meer moeite hoeft te doen dan het Stagg plaatje eraf slopen!

Nickname
30 november 2006, 22:07
Maar ja, als je de kosten daarvan bij elkaar optelt zit je zo op een eurootje of 30-40. Voor net iets meer koop je al een kant en klare koffer, waarvoor je dan niet meer moeite hoeft te doen dan het Stagg plaatje eraf slopen!

Och, zelf iets doen is ook wel eens leuk :)

bat
30 november 2006, 22:17
Och, zelf iets doen is ook wel eens leuk :)
Mee eens, maar ik ben soms iets te nuchter qua kosten-baten.

Zelf een gitaar bouwen is een uitdaging, zelf een gitaarkoffer maken vind ik verspilde moeite... ;)

gorgasm
30 november 2006, 22:19
in mijn "koffer" zit mn gitaar "vast", ze kan dus niet met de body of head van de ene kant naar de andere kant van de rechthoekige koffer geslingerd worden
vind ik persoonlijk wel een voordeel.

Tho
30 november 2006, 22:34
Een koffer voor een Gio.. dat is bijna voor schut gewoon. Ik zou er echt geen koffer voor kopen, een tas is sterk genoeg want het is een vedergewicht

DaveItUp
30 november 2006, 23:31
Net of een gitaar zwaar moet zijn om m in een koffer te vervoeren.

Een koffer maken van mdf; je hebt zeker zin om je een breuk te tillen?

Eko
30 november 2006, 23:44
Als iemand een gitaar goed vind , wat maakt het dan uit? lekker gewoon een standaard case omheen kopen. Die zijn bij de meeste winkels wel te kopen vanaf enkele tientjes.
Ik bewaar al mijn gitaren in koffers. Zelfs de Squiers krijgen een goede koffer. Ik doe zelfs moeite om koffers uit de goede periode te kopen. Een mens mag best gek zijn zolang die anderen maar niet lastig valt!

koennie
30 november 2006, 23:48
als hij een koffer voor zijn gio wil, moet ie dat gewoon doen. niks mis mee. En als hij ooit een andere gitaar koopt, dan past die misschien ook wel in die koffer. schijt aan.

maare t ligt er inderdaad aan waar je vandaan komt, maar overal zijn er genoeg zaken die goede koffers verkopen.

G.G.
1 december 2006, 03:16
Kijk ook eens op marktplaats. Heb laatst een juntin case koffer gekocht, bij mij om de hoek voor €15.

Chrizzz
1 december 2006, 09:46
Als iemand een gitaar goed vind , wat maakt het dan uit? lekker gewoon een standaard case omheen kopen. Die zijn bij de meeste winkels wel te kopen vanaf enkele tientjes.
Ik bewaar al mijn gitaren in koffers. Zelfs de Squiers krijgen een goede koffer. Ik doe zelfs moeite om koffers uit de goede periode te kopen. Een mens mag best gek zijn zolang die anderen maar niet lastig valt!

Hij maakt dr wel 10 topics over aan :chicken:

schizo910
1 december 2006, 10:39
Een koffer voor een Gio.. dat is bijna voor schut gewoon. Ik zou er echt geen koffer voor kopen, een tas is sterk genoeg want het is een vedergewicht

Nou nou nou, vedergewicht... Gio?!?!

Kim Wilson
1 december 2006, 10:44
Voor Gio zijn schuifpuien van 2 meter bedacht!

schizo910
1 december 2006, 10:48
Voor Gio zijn schuifpuien van 2 meter bedacht!

juist! you tell ' m like it is, bro!

Tho
1 december 2006, 11:02
Net of een gitaar zwaar moet zijn om m in een koffer te vervoeren.

Een koffer maken van mdf; je hebt zeker zin om je een breuk te tillen?

Dat slaat nergens op. Sommige tassen zijn gewoon niet zo sterk, en heb je een zware LP bijvoorbeeld, kán dat gevaarlijk zijn.

Kim Wilson
1 december 2006, 11:03
Dat slaat nergens op. Sommige tassen zijn gewoon niet zo sterk, en heb je een zware LP bijvoorbeeld, kán dat gevaarlijk zijn.
Volgens mij snap je het niet helemaal...

Tho
1 december 2006, 11:04
Nou nou nou, vedergewicht... Gio?!?!

Gheghe.. Het was een complimentje, ik weet dat je erg met je gewicht zit :D

Tho
1 december 2006, 11:04
Volgens mij snap je het niet helemaal...

blijkbaar niet.. wat word er bedoeld?

Kim Wilson
1 december 2006, 11:06
blijkbaar niet.. wat word er bedoeld?
Dat je ook best een lichte gitaar in een koffer mag vervoeren, en dat een koffer van MDF veel te zwaar wordt.

Tho
1 december 2006, 11:08
Dat je ook best een lichte gitaar in een koffer mag vervoeren, en dat een koffer van MDF veel te zwaar wordt.

Ja dan begreep ik het dus toch. Ik heb zelf ook een lichte gitaar die ik in een koffer vervoer, maar dat is ook puur omdat hij nogal wat kost. Een gio is heel goedkoop, en een tas is er perfect voor.. dat bedoel ik :satisfie:

Kim Wilson
1 december 2006, 11:12
En waarom is een koffer te goed voor een Gio? Als je Gio stuk is, kun je er ook niet meer op spelen.

Ik heb mijn koffer om te voorkomen dat ie echt kapot gaat, niet tegen beschadigen. Als ik een Gio zou hebben, zou ik ook niet willen dat de hals of wat dan ook afbreekt. Dus zou ik daar ook een koffer voor kopen. Ongeacht de waarde van het apparaat.

Tho
1 december 2006, 11:15
En waarom is een koffer te goed voor een Gio? Als je Gio stuk is, kun je er ook niet meer op spelen.

Ik heb mijn koffer om te voorkomen dat ie echt kapot gaat, niet tegen beschadigen. Als ik een Gio zou hebben, zou ik ook niet willen dat de hals of wat dan ook afbreekt. Dus zou ik daar ook een koffer voor kopen. Ongeacht de waarde van het apparaat.

Okey, je hebt een punt. Ik vind het alleen zonde, want een koffer kost vaak nogal wat, maar je hebt gelijk

Kim Wilson
1 december 2006, 11:16
Die van mij was 4 tientjes. Daar wil ik geen risico voor lopen.

Tho
1 december 2006, 11:31
Die van mij was 4 tientjes. Daar wil ik geen risico voor lopen.

Dat valt best mee inderdaad! Maar is het ook een echte sterke koffer dan? want in mijn ervaring biedt een tas soms nog meer bescherming ;)

Kim Wilson
1 december 2006, 11:34
Dat valt best mee inderdaad! Maar is het ook een echte sterke koffer dan? want in mijn ervaring biedt een tas soms nog meer bescherming ;)
Nee hoor, hij is best degelijk. Deze durf ik iig beter achterin de bus te leggen dan een tas. Het zal maar wat verschuiven en met de hals tussen de versterker en de bassdrum zakken. Een keer verkeerd remmen of een bochtje pakken en het kwaad is geschied. Daar ben ik met de koffer niet bang voor.

Plus dat het een stuk praktischer inpakken is. Je kunt er nog es iets tegenaan schuiven...

Tho
1 december 2006, 11:39
Nee hoor, hij is best degelijk. Deze durf ik iig beter achterin de bus te leggen dan een tas. Het zal maar wat verschuiven en met de hals tussen de versterker en de bassdrum zakken. Een keer verkeerd remmen of een bochtje pakken en het kwaad is geschied. Daar ben ik met de koffer niet bang voor.

Plus dat het een stuk praktischer inpakken is. Je kunt er nog es iets tegenaan schuiven...

absoluut. Ik ben overigens heel erg te spreken over de koffer die ik bij mijn Jackson USA heb gekregen. Heel licht, en supersterk! Alleen op de fiets is het lastig

arrick
1 december 2006, 11:46
Ibanez maakt gewoon koffers hoor....

maar 10 dezelfde topics is wat overbodig

ben net nieuw hier, as you can see...dus wist niet dat er al topics over bestonden..
in ieder geval ik weet dat een gio goedkoop is maar het gezwalm dat ie niet goed genoeg zou zijn voor een koffer is natuurlijk onzin. een tas is gewoon kwetsbaar, vooral als je er veel mee reist en sleept..en in de toekomst wil ik nog wel overstappen op een betere ibanez en dan heb ik tenminste al een koffer.

in ieder geval bedankt voor de reacties!

Kim Wilson
1 december 2006, 11:49
Je zou eens op Tonefactory.nl kunnen kijken. Daar hebben ze koffers van €60. Dat zijn best aardige koffers.

Of je gaat naar de dichtstbijzijnde gitaarwinkel en scoort een Stagg koffer. Die zijn ook best. Net als de Stagg stands. Niet alles met een Stagg logo is troep. Gitaren wel, maar de rest is zeker het bekijken waard.

arrick
1 december 2006, 12:08
Je zou eens op Tonefactory.nl kunnen kijken. Daar hebben ze koffers van €60. Dat zijn best aardige koffers.

Of je gaat naar de dichtstbijzijnde gitaarwinkel en scoort een Stagg koffer. Die zijn ook best. Net als de Stagg stands. Niet alles met een Stagg logo is troep. Gitaren wel, maar de rest is zeker het bekijken waard.

haha jah. ik zal eens kijken, thanks!

schizo910
1 december 2006, 12:11
Gheghe.. Het was een complimentje, ik weet dat je erg met je gewicht zit :D


dank je lieverd....

maar ik zit nbiet met m'n gewicht hoor, ik sta er ook regelmatig mee.