PDA

View Full Version : hoe werk amp switchen met midi nou?



lars
18 december 2002, 09:55
heeft ieman deen site met duidelijke uitleg oid?
Ik wil mijn mesa quad schakelen met een midi footcontroler.
nu zit er een standaard footswitch bij waarmee je 4 kanalen kan schakelen en de 2 eq's aan/uit kan zetten maar dat werkt niet lekker.
achter op de quad zitten 8 jackplugs (4 kanalen, 2 eq's en reverb aan en reverb uit)
wat heb ik nodig om die alle acht te bedienen met een footswitch?

signsofzodiac
19 december 2002, 21:13
Probeer de Rocktron Midi-Octopus eens. Deze heeft 8 jack-uitgangen die je via MIDI kunt activeren. Precies genoeg voor je Quad-preamp dus. Werkt perfect! Ze hebben er een tweedehands bij Huigens in Hengelo voor 180 euro. http://www.huigens.com Succes!

srv-man
19 december 2002, 22:23
De Midi-Octopus is bij mijn beste weten niet van Rocktron maar van Rockman. Een prijs van 180 euro is bovendien wel aan de hoge kant. Maar zo iets heb je wel nodig voor je Quad. Het zijn feitelijk 8 relais waarvan je de instellingen op kunt slaan en via midi op kunt roepen.
Vergelijkbare apparaten worden (of zijn) gemaakt door Exef, Nobels, Rocktron (patchmate) en de duurdere jongens als Bradshaw etc. en natuurlijk Mesa zelf!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: srv-man op 2002-12-20 15:58 ]</font>

signsofzodiac
20 december 2002, 20:35
Mmm, bij Huigens hebben ze het echt over een Rocktron, maar goed, ze kunnen zich natuurlijk vergissen :smile:

basswasp
20 december 2002, 22:55
Anders switch je eerst even naar de Nederlandse taal :wink:

lars
23 december 2002, 15:07
1 tikfout in 5 zinnen ofzo is niet slecht

Rectifier
23 december 2002, 22:16
Rocktron heeft wel een midi-mate, daarmee kan je 1 of 2 relais schakelen.

srv-man
23 december 2002, 23:05
Volgens mij haal je wat door elkaar. De midimate is alleen een midicontroller die ook controlchanges kan verzenden. Je kunt er niet zomaar een amp mee schakelen. Daarvoor heb je een switcher (patchmate, octopus, etc.) nodig (daar zitten de relais in) die via midi of wat anders bestuurd kan worden.

Rectifier
24 december 2002, 00:07
Oh sorry, m'n neef had er eentje en die vertelde me dat maar hij zal z'n Replifex bedoelen, want die kan het wel.

Nobels had wel een midi pedaal die een aantal relais kon switchen.

Excuse et moi!

srv-man
24 december 2002, 22:44
Klopt, Exef had ook zoŽn midipedaal en vergeet de Behringer niet. Heeft alleen niet voldoende mogelijkheden voor de Quad.