PDA

View Full Version : Gitaarkeuze



AndyMaes
30 november 2006, 18:48
Hallo, ben nieuw op dit forum

Ben van plan om nieuwe gitaar te kopen.
Liefst speel ik op Fender.
Speel liefst funk,jazz,soul, ook wel rock!
Zoek dus gitaar met warme sound, maar er zou een killswitch moeten opzitten
(wil zeggen da je 1 element volume volledig kan openzetten, en ander volledig kan dichtdraaien, zoals bv. tom morello gebruikt om te scratchen)
Kostprijs mag tot 1500E gaan!

Kan iemand mij enige suggesties geven?
Groeten
Andy

stumpy
30 november 2006, 18:49
Een tweedehands gibson les paul. Klinkt zeker lekker warm. Je kunt voor dat geld al een standaard hebben. Ik weet dat het geen fender is, maar hou je opties open.

Orpheo
30 november 2006, 19:37
Hallo, ben nieuw op dit forum

Ben van plan om nieuwe gitaar te kopen.
Liefst speel ik op Fender.
Speel liefst funk,jazz,soul, ook wel rock!
Zoek dus gitaar met warme sound, maar er zou een killswitch moeten opzitten
(wil zeggen da je 1 element volume volledig kan openzetten, en ander volledig kan dichtdraaien, zoals bv. tom morello gebruikt om te scratchen)
Kostprijs mag tot 1500E gaan!

Kan iemand mij enige suggesties geven?
Groeten
Andy


wat jij beschrijft kan met een les paul, en hoeft niet perse op die manier. die beschrijving is niet killswitch, maar een trucje op een gitaar met per element volume.

killswitch is gewoon hop, het hele systeem kortsluiten, en dan kan je dat doen zo. kan je heel eenvoudig zelf solderen, mocht dat nodig zijn.

en wat ik aanraad, is een goeie strat met swampash body, maple hals, rosewood toets, en heel warme singles erin. een LP kan rock, jazz, maar soul en funk iets minder.

een SG zou ik zeker niet doen; veel te fel.

wat ook perfect kan zijn voor je stijl is een Gretsch. even zoeken op ebay, en je viindt zo een 6120 voor dat bedrag.

oh ja, en een PRS CE zou ik doen als je geen feedback wilt, en toch veelzijdig wilt zijn.

Squier4ever
30 november 2006, 20:37
Telecaster, like Morello himself!