PDA

View Full Version : Jazz-gitaar-nummers



mazzel
30 november 2006, 18:05
Ik zoek jazznummers/artiesten, waarbij de gitaar van grote invloed is. Ik weet dat dit heel breed ingezet is, maar daar ben ik ook naar op zoek. Jazzgitaar-nummertjes waar je veel van kunt leren, met name gericht op het gitaarspelen dus. Heeft iemand suggesties? BVD

mazzel
2 december 2006, 21:45
helemaal niemand ?

thefox
3 december 2006, 01:24
Alles van Wes Montgomery, dat lijkt me een mooie start :)

MaxR
3 december 2006, 11:05
Grant Green - Idle Moments

guitartub
3 december 2006, 15:22
Het oudere werk van George Benson, Jimmy Raney, Jimmy Gourley,
Tal Farlow, Johny Smith, Pat Martino, Herb Ellis, Barney Kessel, Jim Hall. Er is teveel om op te noemen. Zo zijn er naast deze oude toppers ook nog een heel leger jongere jazzpuristen, waaronder ook een aantal Nederlandse gitaristen die wereldwijd gewaardeerd worden zoals Martijn van Iterson, en
Jesse van Ruler. Nogmaals teveel om op te noemen. Roept U maar!

Butcher
26 december 2006, 01:00
De nieuwe CD van Brent Mason, genaamd "Smoking Section"

www.brentmason.com
www.myspace.com/thebrentmason

Z'n phrasing en dynamiek is waanzinning en niet zo voorspelbaar als al die andere jazz gitaristen. Hij speelt meer richting bigband jazz. Desalniettemin doet hij nog steeds z'n chicken picking zooi, en het is niet wreed outside.

Hij heeft een andere CD, Hot Wired, waar hij meer Western Swing speelt, ook te gek, maar op Smoking Section neemt hij een meer traditionele approach.

THW
26 december 2006, 19:59
Alles van Django Reinhart, zeker Minor Swing is zeer aan te raden

Fenndangoband
27 december 2006, 09:23
Mike Stern, Biréli Lagrène, Dean Brown, Toots Thielemans (beginjaren) Joe Scofielf, Pat Metheny, John Pizarelli, Jan Akkerman, het lounge werk van Sven Van Hees , Buscemi is ook leuk om jazz te oefenen... er zijn er zo veel.
Ga gewoon naar je mediatheek... ga naar de jazzafdeling... neem er een aantal cd'tjes op goed gevoel... en je ziet maar. Ideaal om nieuwe dingen te ontdekken (zowel qua speelstijl).