PDA

View Full Version : marshall 8080



sapid
18 december 2002, 09:48
hallo,

wou graag wat meningen over een marshall 8080 horen!

ik wil hem gaan gebruiken om mee op te treden en dat moet hij dan natuurlijk wel redde!
wat is een redelijke prijs om te betalen voor zo'n versterker (als hij in een goede staat verkeerd dan)



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sapid op 2002-12-18 10:05 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sapid op 2002-12-18 10:06 ]</font>

Dude
18 december 2002, 12:06
ik heb er in oefenruimtes vrij veel over gespeelt en moet zeggen dat hij voor effecten prima te gebruiken is. Jammer is alleen dan als je hem in het dist kanaal zet het allemaal vrij modderig wordt en je TOTAAL niet door je band situatie heenkomt. ook qua solo's niet maar dit is een algemeen bekend feit van de valvestate series..
de al niet te min is de 8080 voor de VS100 de best verkochte marshall versterker. nadeel ook is (voor zover dat een nadeel is) dat het buisje alleen in de overdrive kanalen gebruikt worden en niet in het cleane gedeelte...

ik heb op diverser forums gelezen dat valvestate gebruikers veel verandering merkte in het installeren van een andere speaker en ander buisje... maar dat is ook prijzig. ligt er aan wat je er allemaal voor over hebt maar meer dan 250 euro zou ik nooit betalen voor zon amp

Rutger
18 december 2002, 12:08
Mijn ervaring is ook dat ie totaal niet door de band heenkomt, hoe hard je hem ook zet en hoe veel mid je er ook indraait.

k Vond het eigenlijk maar nix, die 8080.

sapid
19 december 2002, 11:35
over t dis. kanaal zal ik niet veel gaan spelen, ik speel namelijk over een multi-effect pedaal van DOD en dus zal de versterker voor op clean geluid staan!

mijn beeld over de 8080 is op dit moment niet al te best alleen de prijs is natuurlijk wel gunstig!

vind t echt niet gemakkelijk om een keuze te maken uit al die verschillende amps!
dit voor al omdat meningen verschillen!

weet iemand nog een goed alternatief voor mij!
hoor t graag!!

pimmetje
19 december 2002, 12:51
250 a 300 lijkt mij een redelijke prijs voor zo'n kastje in goede staat.

8080 is een prima speeltje ook voor in een band. Natuurlijk niet te vergelijken met de meeste buizenbakkies, waarvoor je op de 2eHandsmarkt misschien 50 of 100 euro extra betaalt (denk ook ff goed over die optie).

Ik heb zelf jarenlang over een 8080 gespeeld in een optredende band en heb nooit ergens problemen gehad met 't geluid. Het door de mix komen lukte eigenlijk altijd wel. Komt waarschijnlijk omdat de andere gitarist ook een 8080 had.

Hij wordt nu in m'n band door de mondharmonika-man gebruikt. Dan komt-ie heel makkelijk door de mix, maar dat zal wellicht komen door de frequenties van de mondharp.

Mijn 8080 heeft dus nu al zo'n 8 jaar heavy duty gebruik achter de rug met na 5 jaar 1 kleine opknapbeurt (tolex weer een beetje netjes plakken, buisje vervangen en zo). Die van de andere gitarist uit vorige band doet 't ook nog steeds prima (en hij is nog wat gooideriger met z'n spullen). Als ik daar op af moet gaan, zijn 't dus ook nog best stevige amps.

PeArLjAm
19 december 2002, 21:24
Ik zou zeggen als je er eentje kunt kopen voor 250 euro, dat je het dan moet doen. Ik heb hem zelf ook gehad. Ok ze hebben echt geen wereldgeluid maar goed genoeg voor thuis, en voor een net prijsje zou ik er zeker over nadenken. In de oefenruimte deed hij het meestal ook nog wel maar live komt hij niet door de mix, buizenversterkers werken dan beter.

Shredhead
25 december 2002, 05:24
Heb zo'n ding 1 week gehad en weer verkocht..
Zegt voor mij genoeg :grin:

Dude
25 december 2002, 13:52
Op 2002-12-18 09:48, schreef sapid:
hallo,

wou graag wat meningen over een marshall 8080 horen!

ik wil hem gaan gebruiken om mee op te treden en dat moet hij dan natuurlijk wel redde!
wat is een redelijke prijs om te betalen voor zo'n versterker (als hij in een goede staat verkeerd dan)




ik heb een peavey classic VT met 6L6 eindbuizen 2x12 50 watt. en SNOEI hard, perfect voor effecten want hij kan heel hard op het cleane kanaal zonder te overdriven, mishien wat voor je,

----censored----