PDA

View Full Version : VOX AC30 re-issue



Jay75
30 november 2006, 16:21
Ik zit te denken om een VOX AC30 te kopen.

Gitaren:
Gretsch hot rod setzer
Gibson SG deluxe, met P90 in nek en Dimarzio in de brug
Rickenbacker 620
Jazzmaster (jap)
Gibson Les Paul ( waarschijnlijk binnenkort in de verkoop )

Ik ben wel echt van de 60s sound, oude beatles, maar wil ook lekker kunnen scheuren ( niet perse veel Gain ) maar echt oude AC/DC ten tijde van Bon Scott. Ook Oasis vind ik te gek. Vrij breed maar ook wel weer duidelijk gedefinieerd qua stijl, ik weet wat ik wil. Mooie reverb is verplicht.

Het oog wil ook wat en de VOX re-issues zien er fantastisch uit.

Ik heb laatst op een AC30CC2 gespeeld, en echt te gek, echter een nadeel vond ik dat je niet kan switchen tussen clean en boost kanaal? Klopt dat of zal er gewoon geen footswitch bij hebben gezeten? Anders zit je dus aan 1 sound vast.

Nu kan ik voor 700 euro een AC30 C1 ( met 1 12" speaker )overnemen, als nieuw.
Ik woon 1 hoog zonder lift dus moet ook aan m'n rug denken.

Is dit een goede optie voor mij denken jullie? Ik denk in combinatie met de gitaren die ik heb, dat ik helemaal goed zit.

Ik heb nu trouwens een rivera chubster, waar ik ook super tevreden over ben, maar de VOXs aan de andere kant van de wei zijn altijd mooier, right;)

Axelll
30 november 2006, 16:25
Ik heb de Ac30cc2 waar ik erg tevreden over ben. Het klopt dat je niet kan switchen tussen de kanalen (de footswitch is voor tremolo en reverb). Volgens mij kan je hem wel doorlussen maar hoe dat moet weet ik niet. Ikzelf gebruik voor crunch/overdrive een Vox Cooltron Bulldog waar ik zeer tevreden over ben. De hoeveelheid crunch van de bands die je opnoemt zijn wel te halen met deze versterker. Ik heb hem een keer helemaal opengegooid op het crunch kanaal (niet voor herhaling vatbaar ivm volume). Je krijgt dan echt een vette dikke ronde oversturing heerlijk voor AC/DC achtige riffs. Hij gaat alleen knetter hard. Ook een nadeel is dat je hem best op moet schroeven als je een beetje een lekkere sound wil.

Al met al een lekkere versterker IMO en echt mijn ding.

Axelll
30 november 2006, 16:26
Ohja het gewicht is best hoog maar het lukt mij wel om hem de trap op en neer te zeulen (eventueel met zn 2en)

Jay75
30 november 2006, 16:34
Ik had ooit een Fender twin Reverb uit 69 ofzo, niet te tillen dat ding.

Ook inderdaad het hoge volume om lekker te kunnen spelen was een nadeel, maar ik speelde dus laatst op zo'n AC30 CC2, om een gitaar effe uit te proberen. Klonk zo lekker strak en gedefinieerd, heel anders dan mijn Rivera, die wel goed te tillen is ;) Kan zijn dat het aan de gitaar lag, (was een Electromatic van Gretsch, budget modelletje)

Prijsje van 700 okay? Stel dat ik 't nou toch teveel gedoe vind, dat gesleep etc, kan ik 'm waarschijnlijk altijd weer kwijt voor dat bedrag, right?

Axelll
30 november 2006, 16:37
Ik denk het wel. Let alleen op de 1 speaker versie verschilt qua sound met de 2 speaker versie.

heavy-metal-thunder
30 november 2006, 16:55
Bij de combo met 2 speakers heb je 2 versies: eentje die merkelijk duurder is door de betere speakers. Ik dacht dat de 1*12 combo enkel in de goedkopere versie bestaat? Zoja, dan is 700 euro aan de hoge kant. Je ziet regelmatig de 2*12 (goedkoopste versies) passeren voor 700. In die optiek is 700 voor een 1*12 te veel.

Jay75
30 november 2006, 17:07
Ik heb net inderdaad het advies gekregen om een 2 speaker versie te kopen, met greenbacks, (goedkopere) of met Bulldogs speakers

Ik ga eens even doorsparen ( of wat gitaren verkopen )

Qua gitaren zit ik wel goed in combinatie met VOX he?

Negative K3 fan
30 november 2006, 17:08
hey jay, die versterker is denk ik wel wat jij zoekt. Die 1 speaker versie klinkt trouwens ook nog erg goed!

wat je erbij nodig hebt is een overdrive of een boost pedaal, ac30s kunnen daar prima mee overweg.

Negative K3 fan
30 november 2006, 17:09
Bij de combo met 2 speakers heb je 2 versies: eentje die merkelijk duurder is door de betere speakers. Ik dacht dat de 1*12 combo enkel in de goedkopere versie bestaat? Zoja, dan is 700 euro aan de hoge kant. Je ziet regelmatig de 2*12 (goedkoopste versies) passeren voor 700. In die optiek is 700 voor een 1*12 te veel.

volgens mij ontloopt de ac30 met 1 neodynium de ac30 met 2 wharfedales nauwelijks wat betreft nieuwprijs... zie: http://feedback.nl/?id=52&q=ac30

Mitch
30 november 2006, 17:11
blablabla...

Doorlussen: dat kon wel makkelijk op de jaren '90 re-issues, die hadden gewoon 'old school' 6 inputs, dus daar kon je doorlussen of met een A/B box beide kanalen gebruiken. Op de nieuwe CC-lijn zit daarvoor een schakelaartje standaard aanwezig, maar hij heeft ook nog gewoon 2 aparte ingangen voor top boost of normal channel, dus een A/B box kan ook gewoon.

SPeakers: de 1x12 combo heeft een moderne, lichte speaker met neodymium magneet. Die is een stukkie prijziger dan de Barfdales uit de 2x12, vandaar dat -ie net zo duur is als de CC2. Nieuwwaarde is gelijk van de CC1 en CC2, dus ik zie niet in wat het probleem zou moeten zijn met de 2ehandswaarde. 700E lijkt me een keurige prijs van een bak die bij introductie 999 kostte.
Persoonlijk vind ik de 1x12 wat strakker dan de CC2, de CC2x is een ander verhaal en een andere prijsklasse.

Het enige dat je in de gaten moet houden: op je Chubster heb je een low input en een high input. Die luxe heb je niet op de Vox. Als je voor sommige gitaren op je Chubster de low input gebruikt kan het op de Vox wel eens een beetje te veel dichtgesmeerd gaan klinken. Verder zijn beide amps inderdaad niet te vergelijken, het is puur een kwestie van smaak.

Mitch
30 november 2006, 17:13
Ik heb net inderdaad het advies gekregen om een 2 speaker versie te kopen, met greenbacks, (goedkopere) of met Bulldogs speakers


Wacht even, da's weer een heel ander verhaal, volgens mij haal je nu een aantal dingen door elkaar. Bulldogs zaten in de originele oude, ik neem aan dat je bedoelt dat je de CC2x werd aangeraden, met Celestion Blues.
Greenbacks zaten in de jaren '90 re-issues, niet in de huidige CC-lijn. Verdiep je eerst even wat meer in de verschillende Voxen zou ik zeggen.

Jay75
30 november 2006, 17:22
Prima!

Ga ik doen!

en anders doen jullie het wel :)

heavy-metal-thunder
30 november 2006, 18:13
[QUOTE=Mitch]blablabla...

SPeakers: de 1x12 combo heeft een moderne, lichte speaker met neodymium magneet. Die is een stukkie prijziger dan de Barfdales uit de 2x12, vandaar dat -ie net zo duur is als de CC2. Nieuwwaarde is gelijk van de CC1 en CC2, dus ik zie niet in wat het probleem zou moeten zijn met de 2ehandswaarde. 700E lijkt me een keurige prijs van een bak die bij introductie 999 kostte.
Persoonlijk vind ik de 1x12 wat strakker dan de CC2, de CC2x is een ander verhaal en een andere prijsklasse.
QUOTE]

Sorry, ik ken niet zo veel van die vox'en. Ik ging ervan uit dat hij goedkoper dan de 2*12 zou zijn. Bovendien baseerde me ik op het volgende : net voor het verlof stond er in een muziekwinkel in de buurt een ac30 met 1 speaker à 599! Nieuw??? Was een beetje gitaarles op gegeven in die winkel. Hierdoor had je wel volledige garantie, had geen enkele kras (niet verplaatst), maar hij had wel wat uurtjes gedraaid. Daarom dat ik 700 voor een 2dehands wel aan de hoge kant vond.

Tristan
30 november 2006, 18:39
Ik vind persoonlijk de 1x12 combo beter klinken dan de 2x12 combo met goedkopere speakers (Barfdales :satisfie: ) en als bijkomend voordeel is hij ook nog eens wat beter te tillen...

Mitch
30 november 2006, 21:18
Sorry, ik ken niet zo veel van die vox'en. Ik ging ervan uit dat hij goedkoper dan de 2*12 zou zijn. Bovendien baseerde me ik op het volgende : net voor het verlof stond er in een muziekwinkel in de buurt een ac30 met 1 speaker à 599! Nieuw??? Was een beetje gitaarles op gegeven in die winkel. Hierdoor had je wel volledige garantie, had geen enkele kras (niet verplaatst), maar hij had wel wat uurtjes gedraaid. Daarom dat ik 700 voor een 2dehands wel aan de hoge kant vond.

Als dat je referentie is begrijp ik je veronderstelling. Wel érg goedkoop trouwens, da's net zo duur als een AC15CC !
Vat mijn 'blabla' niet persoonlijk op, er waren er wel meer die iets anders verkondigden dan feiten ;)

peppie
1 december 2006, 14:15
Is voor een AC30CC2 met blue alcino speakers 1200 euro te veel?


Hij is 8 maanden oud en in mint conditie.


groeten pepijn

Tristan
1 december 2006, 15:41
Dat lijkt mij niet echt duur voor zo'n amp als hij in goede staat is...

beess
1 december 2006, 20:12
Is voor een AC30CC2 met blue alcino speakers 1200 euro te veel?
Hij is 8 maanden oud en in mint conditie.
groeten pepijn
I was lucky... Ik kocht mijn ac30cc2x (zo heet die dus voluit) voor slechts 1000 euro. Met hoes, 1 maand oud. Maar zoals reeds gezegd : dat vind je niet zo vaak... ;-)

peppie
1 december 2006, 22:16
I was lucky... Ik kocht mijn ac30cc2x (zo heet die dus voluit) voor slechts 1000 euro. Met hoes, 1 maand oud. Maar zoals reeds gezegd : dat vind je niet zo vaak... ;-)


Fijn voor jou...maar je beantwoord alleen totaal mijn vraag niet:P :hippie:

Einzeln
1 december 2006, 22:37
Nee dat is niet duur maar denk dan ook even aan de Valvetech hayseed! is 1295,- bij Haarguitars:
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Valvetech/Valvetech.htm
Dit is een hanggebouwde 1962 ac30 clone.
DAt klinkt zo:
http://www.valvetechamps.com/reviews.htm#

Axelll
2 december 2006, 08:52
G*!*#&@*! Die clips klinken veel te goed voor een amp van 1300 :nervous:

peppie
2 december 2006, 13:44
G*!*#&@*! Die clips klinken veel te goed voor een amp van 1300 :nervous:
beter dan je vox ac30cc2?

groeten pepijn

Axelll
2 december 2006, 14:56
Om eerlijk te zijn wel. Maar het kan ook aan de gitaren enzo liggen (ik speel zelf op een koreaanse Fender Lite Ash Strat).

joesman
2 december 2006, 15:15
hoi

ik heb zelf een valvetech hayseed head gekocht en heb hem vorige week naast de ac30cc2x gezet en de valvetech is,naar mijn gevoel, toch nog net ietsje beter. de ac30 mag er ook echt wel zijn,maar dan zou ik voor de blue alnico-versie gaan. ik heb ze nu beide vergeleken met dezelfde speakers,nl de blue alnico's, ik weet dus niet hoe de valvetech combo met de weber speakers zich verhoudt tot de ac30, maar zeker en vast de moeite van het proberen. die dingen zijn vollledig handwired en zijn exacte kopien van de 1962vox, dus eigenlijk meer vox dan vox zelf

fredv
16 december 2006, 15:19
Ha Jay,

Uit ervaring weet ik dat de SG en de jazzmaster erg gaaf klinken op een AC30. Ik heb zelf een Engelse AC30 TBX uit 2001 met blauwe speakers. Destijds veel op gespeeld met een standaard SG.

De blauwe speakers zijn echt een must: kunnen veel beter overweg met distortion, Fuzz etc. Heb bij aankoop 2 voxen naast elkaar gehad, met de groene en de blauwe speakers, en uitgeprobeerd met mijn FuzzFace en Roger Mayer Mongoose Fuzz. Ik viel als een blok voor de (veel duurdere) bauwe. Nadeel van deze Engelse reissue is dat hij op een printplaat is gebouwd. Voordeel is wel dat hij 6 inputs heeft, 2 voor elk kanaal, low en high. Je kunt dus een voetswitch maken waarbij je voor elk kanaal kan kiezen. Ikzelf lus alle drie de kanalen altijd door, en meng ze tot een mooie toon. Switchen tussen high en low input is bij jouw gitaarsetup een must: de SG kun je het beste in de low doen, en de Jazzmaster in de high.

Mijn Vox bromt overigens wel wat: binnenskamers hoor je dat goed, maar in de oefenruimte of live heb je er geen last van. Ik zou er een THD hotplate aan hangen (225,- op gitaarmarkt): kun je hem hard zetten terwijl volume laag is en is gelijk de brom weg.

Als je geinteresseerd bent: hij is te koop. Vanwege de blauwe speakers duurder dan de CC met 2 greenbacks, maar wel goedkoper dan een nieuwe CC met 2 blauwe speakers.