PDA

View Full Version : Gitaaradvies graag



Slevin
29 november 2006, 23:57
Goed, ik zit beetje te neuzen naar een nieuwe gitaar. Eentje die wat beter klinkt e.d. dan de Ibanez GSZ120 die ik nu heb. Nu had ik m'n oog op de
Epiphone G 400 HC ( http://www.feedback.nl/?id=55&b=EPG400 ). Alleen vroeg ik mij nu af wat voor geluid hier nou eigenlijk uit komt en wat voor hout soorten het zijn ? En is het kwalitatief een beetje pruimen voor het geld ?

Trouwens deze topic al doorgelezen ( http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78334&page=1&pp=10 ) maar daar kwam niet veel uit dan het feit dat Opheo een Gibson man is ( ;) ) en de gitaar 'wel ok' is. Dat ie wel ok is.. goed, maar hoe klinkt dat ding nu eigenlijk ? Warm, koud, dik, dun,schel, whatever ? Of komt er toch een beter geluid uit een Epiphone Les Paul ? :)

Mn budget ligt trouwens niet echt rond de 400 euro oid, ik zit gewoon beetje rond te kijken naar een toffe gitaar rond de ~500/650 euro, maar stuitte ook ondertussen op deze. Prijs zegt ook niet alles over kwaliteit ten slotte ^^
En daarbij kan ik nog heus wel maandje of 2 'doorsparen' om een duurdere gitaar (van dus 500-700) aan te schaffen. Dus schroom niet in advies :P

Slevin
30 november 2006, 18:08
Njemand ? :)

The Underdog
30 november 2006, 18:19
Het geluid? Denk b.v. aan ac/dc. Je kan er alle kanten mee op. Het is vooral een rockgitaar. Het hout is mahonie.

Slevin
30 november 2006, 19:48
Ah okay, dat klinkt al goed. Hopelijk kan iemand me nog wat vertellen over de prijs/kwaliteit verhouding en de kwaliteit van de gitaar zelf. Of dat het toch misschien een beter plan is om nog ff door te sparen voor een Les Paul van Ep. Dat vraag ik me eigenlijk wel erg af, want dit is een heel mooie gitaar :)

Squier4ever
30 november 2006, 20:34
Epi SG's zijn zeer goed te pruimen voor het geld, zolang je maar van de specials afblijft!
zelfde geld voor de LP's
denk wel dat bij Epi de SG meer waar voor je geld is.

The Underdog
30 november 2006, 20:37
Epi SG's zijn zeer goed te pruimen voor het geld, zolang je maar van de specials afblijft!
zelfde geld voor de LP's
denk wel dat bij Epi de SG meer waar voor je geld is.
+1
De Les Paul is ook een geweldige gitaar, maar de SG heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding.

Slevin
30 november 2006, 20:53
Epi SG's zijn zeer goed te pruimen voor het geld, zolang je maar van de specials afblijft!
zelfde geld voor de LP's
denk wel dat bij Epi de SG meer waar voor je geld is.

Welke specials ? Kan er niets over vinden :)

Nog rare dingen trouwens over de Epiphone Les Paul Studio Guitar of the Month ? Hij is ong 60 E. goedkoper maar vind 'm er eerlijk gezegd ook erg mooi uit zien ! Maar zit hier iets cruciaals op wat em noujuist goedkoper ( en slechter ) maakt ?

Noid
30 november 2006, 23:39
Welke specials ? Kan er niets over vinden :)

Nog rare dingen trouwens over de Epiphone Les Paul Studio Guitar of the Month ? Hij is ong 60 E. goedkoper maar vind 'm er eerlijk gezegd ook erg mooi uit zien ! Maar zit hier iets cruciaals op wat em noujuist goedkoper ( en slechter ) maakt ?

Geen rare dingen gehoord, nog nooit van gehoord, maar kijk eens wat ik met Google vond:
Dit is een bijzondere gelegenheid om uw gitaar collectie uit te breiden met een reeks exclusieve modellen. Van deze limited-editions worden er slechts 500 per model gemaakt. Gebaseerd op populaire Epiphone en Gibson modellen krijgen ze een speciale afwerking, soms andere hardware of pickups en een "Limited Edition" logo. Terwijl in het verleden voor Limited Editions steeds flink in de buidel getast moest worden, wil Epiphone het dit keer anders aanpakken en blijven deze gitaren niet exclusief voorbehouden aan de internationale rock star. Elke maand is er weer een andere gitaar en door de speciale afwerking worden dit gegarandeerd collector's items


Bron: http://www.mi.electricsound.com/guitarofthemonth1.html


Terug naar het verschil tussen een SG en een Les Paul:
a) wat is je voorkeur voor muziek?
b) voordat je 1 v/d 2 koopt: ga ze allebei eens proberen bij een gitaarzaak.

Slevin
30 november 2006, 23:49
Was sowieso wel van plan ze beide te proberen in de winkel. En m'n voorkeur ligt zo in de regionen van rock, beetje punk maar ook blues. Zoek meer een goede gitaar die allround gewoon ok is dan een gitaar die echt uitblinkt in 1 typ :) En de Les Paul Standard van een vriend van mij vond ik al erg lekker klinken :)

hendrix_appendix
1 december 2006, 16:46
Ik zou als ik jou was dan toch gaan voor de Epi LP Standard, ik kan naar eigen ervaring zeggen dat je daar een zeer leuk warm bleus geluid uit kunt halen. Ik vind die gitaar ook lekker warm klinken met de hoge tonen. De LP is dan natuurlijk ook een alleskunner.