PDA

View Full Version : "Nieuwe" Epiphone gekocht



DaveItUp
30 november 2006, 11:04
Een mid 60's Epiphone olympic.

http://www.takkeherrie.nl/2.jpg

Eerste indrukken: Zeer licht. Speelt makkelijk. Erg fijne hals. Opzich niet heel veel sustain, maar genoeg voor mij. Elementen hebben weinig output, ga ik terzijnertijd iets aan doen. De gitaar is echt heel erg resonant. Is ook de luidste gitaar die ik gehoord heb unplugged. Originele cheapo case erbij. Een echte player met butsjes enz, maar dat vind ik juist mooi.

Conclusie: Met wat lichte aanpassingen hier en daar echt een wereldgitaar.

Chroxy
30 november 2006, 11:18
speelt een van die gitaristen van The Hives niet op zo'n gitaar?

iwamoto
30 november 2006, 11:21
mooi dingetje, wat mocht ie kosten?

Danny Drug
30 november 2006, 11:29
leuk gitaartje!... ik heb een zwak voor epi's.. :cooler:

al ben ik nooit zo'n fan geweest van die E op je gitaar..

vulvasonic
30 november 2006, 12:58
Eindelijk een originele Epi. Leuk man!

jimihattricks
30 november 2006, 14:05
die brug is niet origineel he..? heeft er eerst een vibrato opgezeten..? coole gitaar btw, vind m alleen mooier in t wit, maar das smaak..

Axelll
30 november 2006, 14:09
wat heb je dervoor betaald??

DaveItUp
30 november 2006, 14:43
Is geen originele brug nee. Normaal zit er zo'n compensated saddle wraparound op en daarachter soms die maestro vibrato. De gaten zitten er nog. Kan ik dus zo monteren mocht ik dat willen.

Dit is een badass achtige brug die wel te intoneren valt.

Wat ik betaald heb? Laten we zeggen met shipping; 460 euro.

Axelll
30 november 2006, 15:45
Ik vind em echt super!

Squier4ever
30 november 2006, 15:51
vet, lijkt wel op zo'n epi crestwood, dat vind ik een van de vetste solidbody epi's, met een dikke P90 erin

Jay75
30 november 2006, 16:02
Damn, vet ding man!!

Met de goede batwing headstock!!

Ebay?

DaveItUp
30 november 2006, 16:07
vet, lijkt wel op zo'n epi crestwood, dat vind ik een van de vetste solidbody epi's, met een dikke P90 erin

Is ook nagenoeg hetzelfde als een crestwood(en coronet/wilshire) alleen een crestwood heeft mini-hb's inlays, andere slagplaat etc. Zelfde serie infeite. Gebouwd in kalamazoo.

Yep ebay. Een gok dus, maar ik wist wat ik kon verwachten.

zoon van Piet
30 november 2006, 17:20
leuk ding. Altijd een zwak gehad voor deze 'gibsons in disguise'. Maar hoe ga je die elementen opwaarderen? de maat is volgens mij net-niet-strat, dus dat beperkt de keus, denk ik.
En die E is cool, het logo van de effenaar!

DaveItUp
30 november 2006, 17:23
Is een melodymaker pickup.

Ik kan of een p-90 in mm formaat kopen(is een dude in de states die die dingen maakt) of ik laat een slagplaat maken met routing voor een p-90 of iets dergelijks. Alle elektronica zit op de slagplaat gemonteerd dus da's handig.

treblemaster
11 december 2006, 15:33
Ik zie het topic nu pas...Erg gaaf ding zeg en je ziet ze niet veel (wat positief is ;))! Speelt 1 van de gitaristen van de Hellacopters er ook niet op?

DaveItUp
11 december 2006, 15:35
Ja, da's een crestwood. Nicke speelt op een crestwood kopie.

DaveItUp
11 december 2006, 16:09
Ah ik zie dat die kerel een coronet heeft. Een early sixties zo te zien. Daar is die horn onder nog een stuk langer en heeft een 3+3 headstock. Zou ook een reissue kunnen zijn misschien.

DaveItUp
11 december 2006, 16:16
Is in principe een model van dezelfde lijn hoor :) Crestwoods, coronets, wilshire's en olympics. Allemaal 1 pot nat op de uitrusting na.

zoon van Piet
11 december 2006, 17:03
en een publiek geheim aangaande dat oudere model: het ontwerp is precies gelijk aan de onderste helft van een telecaster, en gespiegeld voor de bovenste helft....

( althans dat las ik in een gedegen tijdschrift...)

DaveItUp
11 december 2006, 17:09
Ja dat heb ik ook weleens gelezen idd.