PDA

View Full Version : Eric Clapton en JJ Cale, The Road To Escondido



Blokkie
30 november 2006, 09:49
Erg fijne cd. Heerlijke laidback cd. Meer liefhebbers van deze plaat?

new deep
12 december 2006, 21:56
Ja relaxte plaat inderdaad met een goede laid-back warme productie!

Kamicolo
13 december 2006, 08:02
jeps weer een erg fijn album vergeleken met back home

luistert erg lekker weg

Gretsch6120
13 december 2006, 11:13
Ik ben een heel groot JJ Cale fan, maar ik moet zeggen dat deze plaat me niet echt kan bekoren. De productie is me iets te commercieel. Waarschijnlijk de invloed van Clapton. Neem nu een nummer als anyway the wind blows, origineel een ijzersterk nummer door de eenvoud. De nieuwe versie mist door de "overproductie" juist zijn kracht.

Bluesbreaker
19 december 2006, 20:36
Inderdaad, Clapton is een hoer!!!

Kamicolo
20 december 2006, 07:36
Inderdaad, Clapton is een hoer!!!

wat lekker genuanceerde opmerking weer, ik vind dat als je zoiets zegt, je jezelf wel op een erg groot voetstuk plaatst...

Bluesbreaker
20 december 2006, 09:08
wat lekker genuanceerde opmerking weer, ik vind dat als je zoiets zegt, je jezelf wel op een erg groot voetstuk plaatst...

Psst, sarcasme?

Kim Wilson
20 december 2006, 09:35
Ik ben een heel groot JJ Cale fan, maar ik moet zeggen dat deze plaat me niet echt kan bekoren. De productie is me iets te commercieel. Waarschijnlijk de invloed van Clapton. Neem nu een nummer als anyway the wind blows, origineel een ijzersterk nummer door de eenvoud. De nieuwe versie mist door de "overproductie" juist zijn kracht.
Ik herken dit wel. De cd Me & Mr. Johnson was ook zo glad geproduceerd, waardoor je de sfeer mist. Jammer...

Bluesbreaker
20 december 2006, 09:40
Ik herken dit wel. De cd Me & Mr. Johnson was ook zo glad geproduceerd, waardoor je de sfeer mist. Jammer...


Ik vond de partijen van Robert Johnson ook bijzonder slecht te horen op deze cd!

Kim Wilson
20 december 2006, 09:43
En 80% van de nummers hadden bijna exact hetzelfde intro. Ik had er veel meer van verwacht, maar ik vond het geen lekkere blues-cd. Daarom vind ik Clapton geen echte bluesman.

Bluesbreaker
20 december 2006, 09:48
En 80% van de nummers hadden bijna exact hetzelfde intro. Ik had er veel meer van verwacht, maar ik vond het geen lekkere blues-cd. Daarom vind ik Clapton geen echte bluesman.

Ik ben groot Claptonfan, en ik vind ook zijn nieuwere cd's goed. Okay er zitten wat poppy nummers tussen en het is wel heel anders dan wat hij bijna een halve eeuw geleden deed maar ik vind het wel goed, anders goed. Ik vind me and mr johnson ook een leuke cd, het klinkt niet zo authetiek als robert johnson, maar als ik dat wil horen zet ik robert johnson wel op.

Kim Wilson
20 december 2006, 09:54
Ja ach, als je authentieke blues wil brengen, moet je het ook authentiek brengen, is mijn mening. Ik ben niet zo kapot van Clapton. Hij is wel goed hoor, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar ik mis gewoon de sfeer. Het is te glad, te overgeproduceerd. In die sfeer hoor je IMO geen Robert Johnson-nummers te brengen. Ik had er duidelijk een andere voorstellig bij die cd, het viel mij gewoon tegen.

Kamicolo
20 december 2006, 22:34
Ja ach, als je authentieke blues wil brengen, moet je het ook authentiek brengen, is mijn mening. Ik ben niet zo kapot van Clapton. Hij is wel goed hoor, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar ik mis gewoon de sfeer. Het is te glad, te overgeproduceerd. In die sfeer hoor je IMO geen Robert Johnson-nummers te brengen. Ik had er duidelijk een andere voorstellig bij die cd, het viel mij gewoon tegen.

Het was ook de voornaamste reden om Clapton zijn eigen draai aan de nummers te geven en hij heeft volgens mij ook gezegt dat hij overwoog om het net zo te spelen als Robert Johnson maarja zo is Clapton niet om dingen precies na te spelen zegt hij zelf.

Wat ik wel vet vind is de Sessions for Robert J die behoorlijk anders zijn ik weet niet of je die gezien hebt maar daar doet ie ook redelijk wat nr's in zijn eentje op de akoustische gitaar.