PDA

View Full Version : Seagull S6+ CW



Joosterh
17 december 2002, 22:08
Hallo gitaarliefhebbers,

Na eerst een paar jaartjes op een Spaanse gitaar te hebben geoefend heb ik in 1996 een Ovation Standard Balladeer gekocht. Afgelopen weekend heb ik die ingeruild tegen een Seagull S6+ CW, omdat ik een gitaar wilde hebben die ook onversterkt een leuk geluid geeft. Ik heb 650 € teruggekregen voor mijn Ovation. De Seagull was (vind ik zelf) redelijk aan de prijs; 884 €. Heb ik een goede deal gemaakt ? Wat vinden jullie van de Seagull ? Ik vind het een instrument met een lekker warme klank.

Buzz
18 december 2002, 15:10
Wat mijn (beperkte) ervaring betreft met Seagull denk ik dat je een fijne gitaar aangeschaft hebt. Die deal lijkt me ook wel goed. Misschien krijg je nog spijt dat je de Ovation hebt weggedaan...

intro
18 december 2002, 17:02
Ik heb zelf 2 weken een seagull s6+ cedar gekocht, voor €400,-.
Dat was natuurlijk wel een aanbieding, maar €884,- lijkt me wel wat aan de extreem hoge kant....

Ervanel
20 december 2002, 19:33
Zo'n EUR 150 te veel voor de Seagull, maar de inruilprijs is ook erg hoog. Per saldo dus okay. Tweedehands verkoopwaarde Seagull: EUR 450 (zelf voor verkocht).

Leen Kap
20 december 2002, 19:35
Het is een CW en volgens mij kostte die in guldens 1850 dus dan is de prijs wel OK zou ik zeggen.

gertdm
21 december 2002, 00:28
De Seagull is een redelijk goeie gitaar. Maar wel vraag ik me af of je voor het geld niet een betere deal had kunnen maken. Maar ja dat is altijd afhankelijk van het moment.
Seagull is gewoon degelijk.Vooral met de LR Braggs erin.
Maar voor hetzelfde geld had je ook een iets beter klinkende akoestiese gitaar kunnen hebben met piezo.Ik heb vorige maand mijn Furch S20 weggedaan, met LR Braggs. Die gitaar is bv akoesties klinkend beter dan de Seagull.

Joosterh
21 december 2002, 11:04
Ik was zelf ook liever voor een Furch gegaan, maar probleem was dat de zaken bij mij in de buurt die Furch verkochten, liever geen Ovation wilden inruilen. Die Balladeers worden tegenwoordig kennelijk niet zo veel meer verkocht.

Kjiratsiekoedel
21 december 2002, 12:03
Doe nooit een gitaar weg!!!

Buzz
21 december 2002, 12:06
Amen!