PDA

View Full Version : Fake Gibsons op Marktplaats



RvB
29 november 2006, 19:28
Volgends mij zijn deze Gibsons niet de echte, maar die neppe uit China en heeft een gozer een paar van deze nepperts ingekocht en probeert ze hier verder te verkopen als zijnde Custom Shop en Supreme.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/search.php%3Fui%3D645421


Correct me if I'm wrong!!!

RvB
29 november 2006, 19:29
Ow...1 bieder heeft het ook door :p.
Zie ik net pas.

stumpy
29 november 2006, 19:31
De custom is overduidelijk nep. De supreme klopt nog enigszins, maar zal dus ook wel nep zijn. De prijs is er ook naar. Ik verwacht nie tdat iemand er de volle mep voor betaald. Maar ik heb de eigenaar eerder vandaag ook al gemaild dat hij er eigenlijk neer moet zetten dat het geen gibsons zijn.

RvB
29 november 2006, 19:35
Ook bij die supreme is wel duidelijk te zien dat ie nep is. Gibson staat er niet echt netjes op (en moet volgends mij ook parelmoer zijn) en het kattebelletje is niet de echte (die moet 2 schroefjes hebben en moet op een belletje lijken).

pimmedoris
29 november 2006, 19:40
Pus om de inleg zit een hele lelijke donkere rand... Dat is volgens mij bij echte ook niet zo...

Hector_Tsolodimos
29 november 2006, 20:11
volgens mij zijn ze nep ja..
en deze advertentie:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/61762674-1957-ri-fender-stratocaster-e-serie.html?return=eJxNzEsKgzAQgOG7CLrTaLSYRqTYmwSd 1pCHIRmptfTuTXZdzfcPwwje8I%2Fk9RA4rRnPAgg%2Fr8OK6D ghanNgKyO8QqeFwFBZTcx%2BSlAl2FLagH43YBEsCVYI%2F78p nxKFjxM0KPQyzCuZ%2B45VKxp9O%2FTYFEsYccvbqcnbu8aIU7 rEI%2B16Sq9dqnesll16RlPF26mnLJEmdonqFfkAu4CPtTmZHh RuZNnw%2FQGxIUjQ&df=1&fta=
hij zegt dat deze afgeragde strat niet zelf gerelict is, maar dat het komt door het veel optreden
als ik de body zo bekijk.. ja.. daar móét heel veel op gespeeld zijn
als ik naar de hals kijk..
wie denkt er dat hier toch sprake is van een gerelicte gitaar? (wat overigens op de body wel goed gedaan is)

woutB
29 november 2006, 20:20
Hij schrijft ook niet dat het een Gibson is. Hij geeft alleen aan dat het erop staat. Clever.

vulvasonic
29 november 2006, 20:29
volgens mij zijn ze nep ja..
en deze advertentie:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/61762674-1957-ri-fender-stratocaster-e-serie.html?return=eJxNzEsKgzAQgOG7CLrTaLSYRqTYmwSd 1pCHIRmptfTuTXZdzfcPwwje8I%2Fk9RA4rRnPAgg%2Fr8OK6D ghanNgKyO8QqeFwFBZTcx%2BSlAl2FLagH43YBEsCVYI%2F78p nxKFjxM0KPQyzCuZ%2B45VKxp9O%2FTYFEsYccvbqcnbu8aIU7 rEI%2B16Sq9dqnesll16RlPF26mnLJEmdonqFfkAu4CPtTmZHh RuZNnw%2FQGxIUjQ&df=1&fta=
hij zegt dat deze afgeragde strat niet zelf gerelict is, maar dat het komt door het veel optreden
als ik de body zo bekijk.. ja.. daar móét heel veel op gespeeld zijn
als ik naar de hals kijk..
wie denkt er dat hier toch sprake is van een gerelicte gitaar? (wat overigens op de body wel goed gedaan is)

Nee, deze is echt. Ik zie geen enkele reden om te twijfelen aan z'n verhaal. De gitaar is +/- 20 jaar oud. In die tijd kun je je gitaar best een aantal keren flink laten stuiteren op een podium. Ik vind 'm er nog netjes uitzien. :D

RvB
29 november 2006, 20:30
Hij schrijft ook niet dat het een Gibson is. Hij geeft alleen aan dat het erop staat. Clever.

Nee, maar op de headstock staat wel Gibson en moet hij dus op zijn minst vermelden dat het niet om een echte gaat. Op 1 van de foto's laat hij ook de achterkant zien van de headstock en daar staat het serienummer en made in usa.

Dus in feite bied hij wel een Gibson ;).

Dirkdewaard
29 november 2006, 20:32
volgens mij zijn ze nep ja..
en deze advertentie:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/61762674-1957-ri-fender-stratocaster-e-serie.html?return=eJxNzEsKgzAQgOG7CLrTaLSYRqTYmwSd 1pCHIRmptfTuTXZdzfcPwwje8I%2Fk9RA4rRnPAgg%2Fr8OK6D ghanNgKyO8QqeFwFBZTcx%2BSlAl2FLagH43YBEsCVYI%2F78p nxKFjxM0KPQyzCuZ%2B45VKxp9O%2FTYFEsYccvbqcnbu8aIU7 rEI%2B16Sq9dqnesll16RlPF26mnLJEmdonqFfkAu4CPtTmZHh RuZNnw%2FQGxIUjQ&df=1&fta=
hij zegt dat deze afgeragde strat niet zelf gerelict is, maar dat het komt door het veel optreden
als ik de body zo bekijk.. ja.. daar móét heel veel op gespeeld zijn
als ik naar de hals kijk..
wie denkt er dat hier toch sprake is van een gerelicte gitaar? (wat overigens op de body wel goed gedaan is)

Hij speelde nooit met een riem om maar met een horloge om zijn rechter pols.
Kan gebeurden. Moeilijk te zien op foto's

MarkS
30 november 2006, 08:06
Nee, maar op de headstock staat wel Gibson en moet hij dus op zijn minst vermelden dat het niet om een echte gaat. Op 1 van de foto's laat hij ook de achterkant zien van de headstock en daar staat het serienummer en made in usa.

Dus in feite bied hij wel een Gibson ;).
Het is maar net wat je wilt lezen.
Hij beschrijft op een handige manier uitsluitend de kenmerken die jij opnoemt. Nergens wordt gesuggereerd dat het daarom een echte zou zijn en daarom hoeft hij ook niet aan te tonen of het al dan geen echte is. Hij misleidt niemand.
"Clever" zoals Wout B al opmerkte.
Er zijn altijd mensen die vanwege de foto's (ook al lijkt die grote inlay onder het Gibson logo nergens op), en de prijs met een rode waas voor de ogen niet meer zo helder kunnen denken en de rest van advertentie niet goed meer willen/kunnen lezen. Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het meestal niet waar. Voor een kopie is ie wel aan de dure kant trouwens.