PDA

View Full Version : ruis



hugo123
29 november 2006, 19:09
Ik neem nu dus al een tijdje op. En nu wou ikk graag ook een paar cleane nummers opnemen, en dat ging in een woord waardeloos. Het klonk meer asl het distortion kanaal. Ik speelde het dan wel af met mijn boxen op mijn comp, maar het geluid zou wel wat beter (moeten) zijn.

kan iemand mij helepen?
alvast bedankt

hugo

harrie-beton
30 november 2006, 09:22
Hugo,
Ik denk dat je de ingang van je "computer line in" te hard instuurt. Oversturen heet dat. Misschien heb je per ongeluk de microfoon ingang als line ingang gebruikt van je computer. Om te testen moet je een cd of mp3 draaien met rustige muziek via een losse cd / mp3 speler en dat opnemen via je mengtafel en je computer. Dan vind je snel de oorzaak van de oversturing.

-line ingang
-zachter uitsturen
-minder hard opnemen in de windows mixer

hugo123
30 november 2006, 17:13
bedankt, ik zal kijken.


hugo

hugo123
30 november 2006, 18:36
het is niet gelukt hij bleef maar oversturen.

wat kan ik nu doen dan?


hugo

STW
30 november 2006, 18:46
hoe neem je op dan?

harrie-beton
1 december 2006, 11:02
Dan moeten we serieus alles langslopen:

LINE OUT van mp3/cd speler stop je in de BLAUWE LINE in

http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/hardware/audio_poorten.jpg

selecteer de lijningang

http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/screenshots_software/opnemen-eigenschappen.jpg


Heb je dan nog steeds oversturing?

hugo123
1 december 2006, 19:20
dit is wat ik hoor:

ooh je kunt hier geen muziek toevoegen maar het isd niet veranderd. Nog steeds ovbersturing, met cd klonk het prima maar dan met mijn gitaar, en eigelijk waardeloos.

en nu?


hugo

harrie-beton
1 december 2006, 19:47
we komen nu ergens.

Hoe sluit je de gitaar aan op je pc?
Welke effectenbakje gebruik je
Welke versterker

hugo123
2 december 2006, 11:58
ik gebruik een marshall mg15 dfx vesterker en ik houd gewoon een mic, voor de vesterker ik gebruik een Ibanez SA 120 Elektrische gitaar. en een skytech 350 mengpaneel.

hugo

harrie-beton
2 december 2006, 16:25
welke type microfoon?

hugo123
2 december 2006, 17:21
condesator microfoon (eagle G160)

hugo123
2 december 2006, 18:39
Maar is er ook een apparaatje voor microfoons: die en fantoom voeding heeft, en opeen mengpaneel past. Weet iemand dat



hugo

harrie-beton
2 december 2006, 21:10
zucht.

Lees de handleiding van je microfoon eens hugo.

Hint 1: een skytec mengtafel heeft geen phantoomvoeding

Hint 2: condensator microfoons hebben phantoomvoedingen nodig om hun werk te kunnen doen.

hugo123
3 december 2006, 10:59
nee deze microfoon niet , deze werkt op een baterij. die er in zit

mesadude
3 december 2006, 15:59
electret-condensator dus.

heb je toevallig je microfoon ooit laten vallen?
mss staat je gain van je mengpaneel gewoon gigantisch te oversturen.. daar ook zeker eens checken.
ook de handleiding van de skytech eens lezen :)

hugo123
3 december 2006, 17:04
mijn mengpaneel heeft geen rwegelbare gain, aleen treble en bass. ik iga wel een nieuw mengpaneel aanschaffen en een nieuwe microfoon die wel fantoom voeding nogig heeft. maar is er een groot verschil tussen: elketret condesator microfoons en microfoons met fantoom voewding?



hugo

p.s ik heb hem nooit laten vallen ofzo

Martien
3 december 2006, 19:34
http://vereniging.leuven.be/locina/microfoon2.htm

hugo123
3 december 2006, 20:04
bedankt martien.



hugo

mesadude
3 december 2006, 21:02
mijn mengpaneel heeft geen rwegelbare gain, aleen treble en bass.

garanti dan dat je gewoon je input zwaar overstuurt..
een ander mengpaneel is dan volgens mij de enige oplossing. of een dynamische microfoon die niet te gevoelig is..
de output van die electret gaat gewoon veel te hoog zijn voor de input van je mengpaneel

hugo123
3 december 2006, 21:32
ik ben ook van plan een nieuw mengpanel te kopen

Han S
3 december 2006, 22:04
Ik kan niks over dat mengpaneel vinden, maar ik heb hier van iemand zo'n Behringer ding liggen wat in je kontzak past en zelfs die heeft vari gain op de ingangen.

Als je nou meteen had gezegd wat er wel en niet op dat 'mengpaneel' zit was je probleem in post twee al opgelost.

hugo123
4 december 2006, 13:53
ooh oke.
ik ben namelijk voor plan om een behringer xenxy 520 te kopen. (of hoe je dat ook maar mag spellen)
dat is een heel klein mengpaneeltje. maar kik ben ook niet oud, dus ik kan ook weer niet zoveel; betalen en daarbij wil ik dan een behringer c-1 condesator mic kopen.

Han S
4 december 2006, 13:57
Waarom wil je een Behringer B1 kopen?

hugo123
4 december 2006, 16:27
een c-1, omdat ik nu een hele slechte mic heb voor zang of praten. en dan kan ik die c-1 gebruiken voor muziek en de andere voor praten etc. of is dat geen goed idee?


hugo

Han S
4 december 2006, 16:44
Een C1 dus, ik heb geen Behringer C1 maar ik lees veel op de buitenlandse forums.

Maar ik vraag me af waarom je kiest voor een groot membraan condensator, wat ga je er mee doen?

hugo123
4 december 2006, 17:11
is er verschil dan? tussen een groot membraan en een klein membraan. nooit geweten. en ik wou er gewoon gitaar mee opnemen of juist stemmen.



hugo

Han S
4 december 2006, 17:39
Een groot membraan microfoon is heel stil, heeft weinig eigen ruis dus, maar kleurt wat meer dan een klein membraan. Ook heeft de klein membraan een wat betere off axis response, wat wil zeggen dat geluiden van andere instrumenten welke er ook op binnenkomen als 'overspraak' wat beter klinken.

Maar voor het opnemen van een gitaaramp en zang heb je niet per sé een condensator nodig hoor, dat lukt met een goede dynamische microfoon ook prima. Sterker, ik gebruik voor een gitaaramp bij voorkeur een dynamische microfoon, voor zang gebruik ik heel vaak een dynamische mic en voor blaasinstrumenten ook bij voorkeur een dynamische, maar dan wel een erg goede.

Condensatormicrofoons zijn veel gevoeliger, kwetsbaarder, hebben een betere karakteristiek, volgen moeiteloos de kleinste rimpeltjes in een geluid, je kunt er een mug mee horen schijten, maar vaak wil je dat helemaal niet en wil je het volstrekt eigen karakter van de microfoon horen.

Scheurende gitaarcab? MD421 er voor en klaar, bij voorkeur een oude grijze.
En zingen gaat ook meer dan prima op een MD421. En als je hem uit je klauwen laat vallen doet hij het gewoon nog. Een kanonschot opnemen van dichtbij? MD421, hij vervormt niet eens.

En als je hem te duur vindt koop je een SM57.

hugo123
4 december 2006, 18:27
ik ben 12 jaar oud ik kan dat lange niet betalen.
en de c-1 is 50 euro en schijnt (volgesn heel wat mensenm,op andere forums heel goed te zijn)
en die van u kost minstens 4 keer zoveel dat kan ik niet betalen.

Han S
4 december 2006, 18:55
12 jaar Hugo, je hebt nog tijd zat om dure microfoons te kopen, ik zag laatst bij Action een dynamische microfoon liggen en die kostte....jawel, 98 cent.

Kijk eens naar de microfoons van het merk Superlux, laatst kwam er iemand bij me met een groot membraan condensator van dat merk en die had hij gekocht nieuw voor €20. Die klonk nog helemaal niet zo slecht.

Ook een goedkoop merk wat goede verhalen krijgt is Samson.

hugo123
4 december 2006, 18:57
bedankt maar weet u niks over dee c-1


(iemand zij dat ik hem asl ik mooi geluid wou moest kopen)



hugo

Martien
4 december 2006, 19:54
Ja dat kan wel zijn, maar dat is natuurlijk wel heel kort door de bocht,
wat hij mooi vind kan jij schel vinden, of wat dan ook.

De c1 zal heus zijn ding wel doen en ook echt geen kut geluid produceren,
anders zou hij immers niet worden verkocht, laat staan gemaakt.

een dynamische microfoons kan wel echt veel meer hebben, helemaal als je jong bent dan zal deze het minder lang volhouden dan een shure sm57, tenminste ik neem aan dat je in de loop der jaren er een hoop mee rond zal ''rocken'' :)
anders 2e hands is ook altijd nog een optie,

http://audio-video.marktplaats.nl/professionele-audio-tv-en-video-apparatuur/56785343-complete-opname-set-condensator-microfoon-mixer-enz.html?rotid=5026-40279-15698-12

dit kun je denk ik voor 100 euro meenemen en kun je wel leuke dingen mee doen hoor :)

hugo123
4 december 2006, 20:46
tja maar ik hoef er niet p[ersee een nieuwe mixer bij ik zxoek alleeen een mic

Martien
4 december 2006, 20:51
ooh oke.
ik ben namelijk voor plan om een behringer xenxy 520 te kopen. (of hoe je dat ook maar mag spellen)


ik dacht dat het ander wel een redelijk alternatief was.

hugo123
4 december 2006, 20:55
jewel hoor 98s het ook wel


hugo

Han S
4 december 2006, 23:59
Hugo, ik weet niet hoever je het engels beheerst, maar je zou eens kunnen gaan zoeken op forums als harmonycentral, gearslutz of homerecording en gebruik dan de zoekfunctie en zoek op behringer C1 (want er is ook een Studio Projects C1), dan vind je vast veel discussie over dat apparaat.

mesadude
5 december 2006, 01:44
de C1 is zijn geld waard, maar daar is't dan ook mee gezegd.. hij is cheap, hij klinkt cheap.
ik zou'm NOOIT kopen als basismic.
gewoon beginnen met een simpele dynamische mic. richting sm57, mag zelfs een cheape kopie zijn..
en dan langzaam je weg op werken..
je hebt nog tijd zat om met mic's te experimenteren, maar ik denk dat de C1 momenteel niet is wat je zoekt. wat ze er ook op vanalle fora over zeggen.
voor het geld wat jij er wil aan geven krijg je véél meer sound voor je geld van een dynamische mic.

hugo123
5 december 2006, 15:15
ik heb al een dynamische mic gekocht. weliswaar een goedko[pe maar klinkt heel goed. (vind ik)

dus ik heb gevonbden wat ik zocht.

allemaal bedankt!


hugo