PDA

View Full Version : Schakelen Sovtek mig60



hugo
29 november 2006, 14:46
Ik heb een Sovtek Mig60, wat eigenlijk gewoon een JCM800 kloon is, het is een single channel maar met twee ingangen, high en low. Nu wil kunnen schakelen tussen deze twee. Ik heb een Behrigner AB100 gekocht, deze heeft 1 ingang en twee uitgangen. Dus gitaar in de ingang, en dan de twee uitgangen naar de versterker high en low (met een compressor voor het clean en een TS808 voor de lead). Maar helaas dat feest gaat niet door, als ik de low-input gebruik doet de high input het niet meer, weet iemand hoe je dit kunt fixen.

Link van het schema:

http://www.schematicheaven.com/newamps/sovtek_mig60.pdf

Thx,

Negative K3 fan
29 november 2006, 15:07
je moet bij de low input schakelaar de 'schakelaar' met 'signaal' verbinden, dat zorgt er in ieder geval voor dat het hi kanaal niet wordt afgesloten, ik weet niet of het de oplossing is want het zal er vast niet voor niets zitten.

hugo
29 november 2006, 16:29
Ik snap niet precies wat je bedoelt, wat bedoel je met inputschakelaar? Ik heb twee losse jack-ingangen, zou je het op het schema kunnen tekenen?

Thx

Punkrockerke
29 november 2006, 17:30
Je kan de 2 kanalen schakelbaar maken, maar waarschijnlijk zit je dan met een volumeverschil. Wat je dan kan doen is 2 extra pre- en poweramppots bijzetten, zodat elke kanaal z'n eigen gain en volume kan afgesteld worden.

AvU
29 november 2006, 17:56
Maar helaas dat feest gaat niet door, als ik de low-input gebruik doet de high input het niet meer, weet iemand hoe je dit kunt fixen.

Thx,

Ik neem aan dat het een A/B box is, die schakelt de ene of de andere, wil je beide gebruiken dan moet je een A/B/Y box kopen, die kan beide combineren, of wat is het probleem?

hugo
29 november 2006, 18:02
Je kan de 2 kanalen schakelbaar maken, maar waarschijnlijk zit je dan met een volumeverschil. Wat je dan kan doen is 2 extra pre- en poweramppots bijzetten, zodat elke kanaal z'n eigen gain en volume kan afgesteld worden.

Er zitten volumeregelaars op de AB100, die voor elk kanaal apart kunnen worden ingesteld. Dus het volumuverschil moet je hiermee kunnen opvangen

hugo
29 november 2006, 18:04
Ik neem aan dat het een A/B box is, die schakelt de ene of de andere, wil je beide gebruiken dan moet je een A/B/Y box kopen, die kan beide combineren, of wat is het probleem?

Ik wil niet beide gebruiken, het probleem is dat als je twee kabels aansluit op de versterker alleen de low-input werkt. Als je dus met de AB100 schakelt naar de tweede uitgang die verbonden is met de high input gebeurt er niks omdat er een jack in de low-input zit.