PDA

View Full Version : lead volume



Goosebumps
29 november 2006, 10:59
He mensen,

Ik heb een mesa boogie f50. Daarop zit een distorion kanaal met daarop een extra boost knop (die ik overigens te gek vind klinken). Het probleem is dat ik de boost net niet luid genoeg vind om als lead gebruikt te kunnen worden. Dus toen heb ik zo'n carl martin boost kik aangeschaft. Dat werkt als een tiet op het clean kanaal maar helaas op het distortion kanaal nauwelijks.

Iemand een idee hoe ik het best een luider leadgeluid voor elkaar kan krijgen?

Mzzl

Mitch
29 november 2006, 11:03
De boost van CM zal inderdaad bijna geen effect hebben als -ie voor een al zwaar oversturende en ook nog vanuit de amp geboost kanaal staat, krijgt -ie alleen maar iets meer gain van en dat hoor je dan amper. Als je amp een FX loop heeft kun je voor een pure volume boost het beste daar je pedaal plaatsen. Daar wordt de voortrap 'overgeslagen' en krijg je dus meer een volume boost.

BLOK182
29 november 2006, 11:16
Daarvoor kan je een booster pakken, of een equalizerpedaaltje. Zelf doe ik het ook zo. Andere optie: je kanalane afstellen als clean en rhythm overdrive, en voor scheurende lead een overdrivepedaal met hoge volumeinstelling op je clean gooien. Nadeel: wat meer schakelen. Voordeel: op die manier meerdere leadsounds mogelijk, die een ander karakter hebben dan je overdrive, kan je lekker mee varieren.

Mitch
29 november 2006, 11:29
Je zou ook de openingspost even kunnen lezen voor je antwoord geeft op een vraag die niet gesteld wordt :chicken:

mesadude
29 november 2006, 14:33
gewoon je master ietsje luider zetten, en je kanaalvolumes ietsje zachter, zodat het verschil tussen de boost en je normale kanaal groter wordt..
of is die boost op je amp niet instelbaar?
anders idd zoals mitch zei vanin de loop werken..

BLOK182
29 november 2006, 17:52
Je zou ook de openingspost even kunnen lezen voor je antwoord geeft op een vraag die niet gesteld wordt :chicken:
Ik geef toch ook gewoon antwoord, en een extra suggestie?

Mike McCready
29 november 2006, 19:46
Je Carl Martin in de fx loop zetten

up-guitarman
30 november 2006, 00:18
Jup, voor de amp geeft die enkel meer gain, niet meer volume...
Als je'm in de loop zwiert krijg je meer volume ipv gain !!!

Goosebumps
30 november 2006, 08:57
Okee das duidelijk dus. In die loop ermee. Dat van die extra gain is inderdaad logisch en precies wat ik hoorde toen ik het aansloot. Ik zal er van het weekend in het oefenhok eens mee gaan klooien.

Bedankt voor alle reacties (meer tips zijn natuurlijk nog steeds welkom :)

mzzl :speed:

ateng
30 november 2006, 12:14
Een equalizer (GE-7 ofzo) in de loop want je hebt dan niet alleen een volume verschil maar je kan de toon ook regelen om je solo meer door de mix te laten prikken of om je solo wat milder te laten klinken door wat hoog uit te halen.

maestro_nl
30 november 2006, 12:57
Echt, een Boss pedaal zuigt toon als ie uit staat.
Niet doen als je een goede 'tone' hebt!

BLOK182
30 november 2006, 16:10
Dan zou ik ook inderdaad voor een goede true-bypass booster gaan.

Goosebumps
30 november 2006, 16:45
Zoals bv. een carl martin boost kik?

ateng
30 november 2006, 17:58
Echt, een Boss pedaal zuigt toon als ie uit staat.
Niet doen als je een goede 'tone' hebt!
Het mag ook wel een ander merk zijn maar ik vind een EQ fijner dan een booster.

Goosebumps
5 december 2006, 11:11
Dat werkt prima in de FX loop! Dat ik dat niet eerder gedaan heb zeg :chicken:

nogmaals bedankt voor de reacties.