PDA

View Full Version : Vervangen scalloped neck op een Fender RI



Maniaaaak!!
29 november 2006, 10:10
Hoi,

Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen of het normaal is dat een japanse stratocaster nek breder is bij de hiel dan een mexicaanse of amerikaanse strat.

Ik heb een '57 MIJ ReIssue waarvan 15 jaar terug de (maple) toets is ingevijld, ik wil deze nek vervangen voor een niet scalloped exemplaar, heb bij tonefactory gekeken maar daar is de info die bij de losse nekken staat op zijn zachtst gezegd summier te noemen. Iemadn enig idee of er directe vervangers te krijgen zijn? Ook op de Warmoth site wordt ik niet echt wijzer...

Groet,

Chris

fred dons
29 november 2006, 10:15
in principe zijn die maten het zelfde (ook voor de japanners), het kan soms een halve mm schelen maar tot nu heb ik warmoths, all parts en tonefactory nekken gewoon 1 op 1 kunnen vervangen

G.G.
29 november 2006, 10:25
Maniaaak!, als je die scalloped neck wegdoet, stuur mij een pm'metje

Maniaaaak!!
29 november 2006, 10:38
@ fred:
Vreemd want mijn Mex Classic 50's neck scheelt 0,5 cm in breedte (deze nek is minder breed) dan mijn japanse nek.

@GG:
Helaas die nek gaat in 2-en om mijn decals te kunnen vervangen

G.G.
29 november 2006, 10:40
@GG:
Helaas die nek gaat in 2-en om mijn decals te kunnen vervangen

WTF dat kan veel eenvoudiger, zonder je neck omzeep te helpen.

fred dons
29 november 2006, 10:47
een halve cm ?? dat is wel heel erg veel
heb je foto's van de gitaar?
de classic heeft een vrij standaard maat dus als jouw nek zoveel afwijkt is er wel iets bijzonders aan de hand

en inderdaad het is veel makkelijker om gewoon even een decalletje te maken of te kopen, je nek door zagen wordt nooit mooi (los van het feit dat het ook nog eens nagenoeg onmogelijk is)

Maniaaaak!!
29 november 2006, 12:32
Ik zal vanavond even foto's maken en de hele boel nameten, heb ook een warmoth body liggen waar de nek te breed voor is. Vreemd verhaal inderdaad.

Decals kun je voorzover ik weet alleen aanvragen als er substantiele schade aan de nek is toch? Of is een getorteerde nek ook reden tot omruil/ vervanging?

fred dons
29 november 2006, 12:40
je kunt "illegale" waterslide decalletjes kopen o/a op markplaats en die zijn het zelfde als de officiele (die inderdaad niet meer worden uitgereikt)
(zit ook wel rommel bij dus wel even foto's vragen als die er niet bijstaan)

op de vintagebeurs in Veenendaal staat altijd een duitser met een hele collectie merkjes en daar kun je dus voor ieder type en model een bijpassend merkje krijgen (alleen dat is pas weer in maart volgend jaar)

Maniaaaak!!
29 november 2006, 21:36
Mijn nek is 5,45 CM breed bij de 21e fret, Neckpocket is exact dezelfde maat.

Breedte bij de nut is 4,1 CM.

Geen idee of dit afwijkt van de norm?

Gearjunkie
29 november 2006, 23:09
Ik heb 2 halzen van Mighty Mite: 21ste fret = 55,7mm beiden dus hetzelfde
1 hals van Tone Factory (Rockinger??) 21ste fret = 55,0 mm

Gearjunkie
29 november 2006, 23:09
Ik heb 2 halzen van Mighty Mite: 21ste fret = 55,7mm beiden dus hetzelfde
1 hals van Tone Factory (Rockinger??) 21ste fret = 55,0 mm

Mijn Japanse Strat die ik ooit had, matchte met de Mighty Mite halzen.