PDA

View Full Version : is dit wat ?



zenabi
29 november 2006, 08:23
ik probeer uit m'n H&K toch nog een lekker geluid te krijgen .
We spelen covers + eigen nummers ,covers is van offspring ,greenday
spindocters enz.

tekst bij pedaal :

The stack in a box. Er is niets dat een buissound beter produceert dan een buis! Gitaarvervormer met ECC-83-buis. 3-bands klankregeling. Werkt op 230 V. Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

http://img242.imageshack.us/img242/3118/300299lb00fbepsza2.jpg

Dirk_Hendrik
29 november 2006, 09:07
Even van m'n eigen site, Scheelt een hoop tikwerk.



These tubedriver ripoffs are/were sold by the German Conrad company and come real chap. Considering it's a real tube overdrive it tends to seem like a bargain. The unit is made extremely well from a mechanical perpective and should be able to withstand even elephants. Drawback is that while all the controls have a very smooth click while turning them the "lo" control had teh same clicks but without the smoothness, giving it a very cheap feel
Plugged in one starts to understand why it's so cheap. They sound horrible and with a very muffled sound. Even converting it back to "as close as" tubedriver specs didn't make it much better. It can in no way compare to something like an Ibanez Tubeking. In this device amplification is done with a 12AX7 in starved plate (low voltage) design whereas in a tubeking amplification is done with opamps and the tube stage only has to act as a filter. Furthermore the 3 stage tonecontrol isn't too effective as compared to the tubekings active tone control. If looking for a decent tube based
overdrive leave this one for what it is and look further.

zenabi
29 november 2006, 09:43
duidelijk verhaal .antwoord is dus néé
even opnieuw : ik heb thuis een Danelectro fabtone en een Zoom g2
de danelectro stoort als een idioot als ik tussen gitaar en top zet en ook als ik die afzondelijk op de top aansluit .
De zoom is mij te lastig (ik hou niet van dat gedoe)Ik wil het liefst pedalen die ik met één druk op de knop aan en uit zet .
Er is mij al eens op de site geadviseert om een ander versterker aan te schaffen ,maar dat gaat mij nu eerst niet lukken .dus pedalen moeten (als het kan) het geluid kleuren/maken.

zoon van Piet
29 november 2006, 10:35
'T is een ripoff, maar hij lijkt wel! Ik heb zo'n orizjinele

http://img176.imageshack.us/img176/1852/img0153mm8.jpg (http://imageshack.us)

en de gelijkenis is verbluffend.
Deze variant op de Tubedriver (van dezelfde man) is een heel prettig klinkend apparaat dat echt veel geluidsmogelijkheden biedt, van (tamelijk)cleane boost tot fuzz. En het blijft goed klinken, al heeft ook dit origineel nogal slechte pots.
Maar kennelijk hebben nogal wat mensen het idee dat een buizenvervormer per definitie beter klinkt dan een zootje ic's en diodes.
"Er is niets dat een buissound beter produceert dan een buis"? Nou, ik weet het niet! Als je een tubesceamer probeert te benaderen met dit ding, klinkt de TS beter ( doorzichtiger en 'buiziger') en als je allesoverderooie wilt, kunnen heel wat trappedalen van nu zich staande houden naast dit buizenapparaat.
Ik vraag me af hoeveel buizenfanaten ( mezelf incluis) werkelijk verschil kunnen horen tussen buizenpedalen en nietbuizenpedalen. Als er nog eens een pedalenmeeting komt, neem ik een blinddoek mee.......

fhensen
29 november 2006, 10:43
Ik heb er ook zo een (kloon) en ik moet zeggen dat er een aardig geluid uitkomt. Gebruik hem als boost en ben niet ontevreden