PDA

View Full Version : Ehhhh hallo allemaal



Quant
29 november 2006, 01:27
Ik ben Quant,

Ik heb me hier ingeschreven om dat ik gitaarjunk ben geworden, da's zo'n jaartje geleden begonnen :noob:

Ik heb zo'n Fender stratocaster gekocht, een namaak van 50 euri nieuw in de doos, tuurlijk van zo'n webwinkel, een maand later heb ik er een roland versterker aan gehangen en weer een 2 maanden later zo'n BOSS programeerbaar pedaal gebeuren.

Nu ben ik al een jaar gezig het mezelf te leren, ik begon met een boek vol van grepen maar tijdens het oefenen ontwikkelde de filosofie zich dat ik zonder snelheid nooit een nummer lekker vlot zal spelen, ik heb zo'n 25.000 songs in tab vorm op de PC staan via dat proggy ehhh guitar pro, en daar ontdekte ik een paar files tussen met basic oefeningen voor de gitarist, alles ff uitgeprint en in de unibinder gedaan, da's dan een 100 pagina's met vingerzettingen van fret 1 t/m 4, dus die oefen ik nu bijna een jaar, met als resultaat dat ik nog geen enkel nummer kan spelen, maar wel al redelijk vlot zonder naar de snaren te loeren al die vingerzettingen onder de knie begin te krijgen.

Uiteraard improviseer ik er tussen dat oefenen door ook wel lustig en klungelig :rockon: op los, man da's echt super!!! en erg verslavend moet ik zeggen, elke dag verlang ik naar het plukken aan de snaren :rockon:

Ik ben gek op blues/Jazz e.d. dus dat solo werk, je gevoel laten meezingen/stemmen op de gitaar, als jullie begrijpen wat ik bedoel (domme opmerking ;) grijns)

Ik denk dat ik volgend jaar toch maar eens een leeraar moet gaan zoeken, ik heb het gevoel wat meer sturing nodig te hebben, en een aanspeekpunt hoop ik hier te vinden.

(Zo dat was de intro)

groeten,

Quant.

robostrat
29 november 2006, 08:08
nou dag en hallo hier dan maar.....

leuk verhaal trouwens, enne just keep on practicing :rockon:

Quant
3 december 2006, 21:20
Dank je voor de leuke reactie Robostrat,

Vergeleken met de gitaar inventaris die de mensen op dit forum ter beschikking hebben :cooler: speel :jam: ik dus eigelijk op een soort voorgevormde zwabberplank :cooler: ..die overigen redelijk gestemd blijft..wat op zich een klein wonder blijkt te zijn.

Ik heb als persoonlijke target gesteld dat ik voor het einde van het jaar de 4000 pagina's aan eerder vermeldde oefeningen afgewerkt heb, en dat gaat lukken...GRRrrrrr

Daarna heb ik een soort mentor nodig die me wat meer richting kan geven in mijn wat eigenzinnige gedrevenheid mezelf het nog weerbarstige snarenspel aan te leren, zodat uiteindelijk mijn diepste compo's een genietbaar geheel worden en geen horde mensen angstig voor oergeluiden op de vlucht doet slaan.

Ik denk dat ik hier in het komende jaar maar een oproep plaats, in de trent van..virtual guitar-MASTER wanted, welke graag zijn passie der snerpende snaartechnieken wenst voort te planten op een gitaarjunk in wording....yep..I HAVE A DREAM....etc.

Wat denkde gij waarde Robostratter...maak ik hier op dit forum der snaargevoeligen enige kans, of zijn er andere wegen te prefereren.

En nu roept mijn zwabberplank me tot oefen.....ja ehhhhh soms praat hij tegen me :satisfie:

Groeten,

Quant

iwamoto
3 december 2006, 22:17
mijn ibanez praat soms ook tegen me, en soms, als ik op de pod xt een beetje een geile patch aanzet, nou, dan gaat ze te keer, begint ze te schreeuwen enzo, en met mijn speciale tantra speelwijze is ze dan echt niet meer te houden zeg, wat een beest is ze toch, ze is 15, vrij slank, en man, wat neem ik dr graag,

ohja, mijn droom is simpel, een gitarist worden, een echte he, elke toon die in me opkomt zo kunnen pakken, tjak tjak tjak, verder heb ik nog als kleine tip dat een leraar wel fijn kan zijn, ik ken mensen die dan zeggen "nee, geen les, slash had toch ook geen les" maargoed, wie wil er dan ook zo slordig worden als slash vraag ik me dan af :D mijn leraar helpt me altijd perfect met alle vragen, hij weet wat ik wil leren, en dat is gewoon heerlijk.

verder wil ik je welkom heten op het forum, ik ben iwamoto, volgens sommige mensen een beetje raar, maar hey, ik weet wel van wanten!

Slevin
3 december 2006, 22:35
Om dat over jezelf te zeggen.. uhh.. zal wel door Tilburg komen ? :P

iwamoto
3 december 2006, 22:57
Om dat over jezelf te zeggen.. uhh.. zal wel door Tilburg komen ? :P
wat dan? beetje duidelijker zijn he, zal wel door Ermelo komen :D

Quant
4 december 2006, 00:41
mijn ibanez praat soms ook tegen me, en soms, als ik op de pod xt een beetje een geile patch aanzet, nou, dan gaat ze te keer, begint ze te schreeuwen enzo, en met mijn speciale tantra speelwijze is ze dan echt niet meer te houden zeg, wat een beest is ze toch, ze is 15, vrij slank, en man, wat neem ik dr graag,

ohja, mijn droom is simpel, een gitarist worden, een echte he, elke toon die in me opkomt zo kunnen pakken, tjak tjak tjak, verder heb ik nog als kleine tip dat een leraar wel fijn kan zijn, ik ken mensen die dan zeggen "nee, geen les, slash had toch ook geen les" maargoed, wie wil er dan ook zo slordig worden als slash vraag ik me dan af :D mijn leraar helpt me altijd perfect met alle vragen, hij weet wat ik wil leren, en dat is gewoon heerlijk.

verder wil ik je welkom heten op het forum, ik ben iwamoto, volgens sommige mensen een beetje raar, maar hey, ik weet wel van wanten!


Hallo Iwamoto,

Als rookie zijnde beheers ik het gitar jargon nauwelijks, maar hetgeen ik wel begrijp is de passie die we met velen delen, je verwoord het prachtig en ook ga ik mee met tantra tot psycedellic en eventueel muschroom gooi maar in de brain-pan die handel....ja gewoon alles kunnen pakken wat er maar los komt rap en medogenloos met een afbuiging naar dat wat niet te beschrijven is...pure sensatie...passie, zo snel en scherpzinnig als je gedachten gaan over de snaren gaan tot je verbrand vel ruikt...(grijns)

Fijn om te horen dat ook jouw gitaar met je praat, d8t ff dat ik in mijn uppie stemmen ging horen, heb niks erover tegen mijn meisje gezegd, bang dat ze het busje zou gaan bellen :satisfie: die leraar, daar heb je gelijk in, die heb ik zeker nodig. :cooler:

En ik ben Quant, ook een beetje raar :satisfie: (volgens enkele gestoorden) en ik kocht laatst wanten maar weet er niets van, nog niet tenminste...wahaaaa..hihi.

tjak, tjak, tjak....katsjingggg 2..3je..4

Mijn dank voor het welkom iwamoto.

iwamoto
4 december 2006, 13:13
zeg maar niets tegen je vriendin, mijn vriendin is nu mijn ex, onder andere omdat ze vroeg of ik meer van haar of van de gitaar hield...mijn ex welteverstaan...uiteindelijk kan geen vrouw op tegen een geile gitaar :D

Punx666
4 december 2006, 16:17
hey Quant.. ik speel pas 2 jaar en heb een jaar les nu.. das echt zwaarrelaxt.. ik wist niet dat ik zo snel iets kon leren :p, je moet echt les nemen dan gaat het een stuk sneller :).. Ik ben trouwens Myrthe :) welkom hierzo!!

sembo
4 december 2006, 19:21
wees welkom

robostrat
4 december 2006, 20:26
Wat denkde gij waarde Robostratter...maak ik hier op dit forum der snaargevoeligen enige kans, of zijn er andere wegen te prefereren.

natuurlijk maakde gij kans hier op de forum..... :D

and as i mentioned before, keep on ................. :B

Slevin
4 december 2006, 22:33
zeg maar niets tegen je vriendin, mijn vriendin is nu mijn ex, onder andere omdat ze vroeg of ik meer van haar of van de gitaar hield...mijn ex welteverstaan...uiteindelijk kan geen vrouw op tegen een geile gitaar :D

Totally !





Wrong :P Niets mis met Ermelo ! Als je het kan vinden that is.. muhahaha. ( En Myrthe (wrom niet die als nick, veelste koele naam :P ) is de duivel hier, be aware Quant )

snowy
5 december 2006, 19:12
Hallo Quant, welkom!

Quant
15 december 2006, 13:05
zeg maar niets tegen je vriendin, mijn vriendin is nu mijn ex, onder andere omdat ze vroeg of ik meer van haar of van de gitaar hield...mijn ex welteverstaan...uiteindelijk kan geen vrouw op tegen een geile gitaar :D

Hmmmm mijn meisje kijkt graag naar haar favo programma's en ze zwaait dus met grote vaardigheid de media scepter over de kijkbuis, ik ben meer een discovery-mens dusss.... hoor ik met regelmaat ehhhhh lieveling :cooler: moet jij geen gitaar spelen?

Daarbij moet ik tevens opmerken dat ze mijn 1e gitaar is, met de snaren zit het natuurlijk net ff anders :satisfie: en het is een kunst om de boel te stemmen...grijns maar dan komt er een sound uit....(de rest in gesensureerd)

Wahaahahaaa :soul:

Quant
15 december 2006, 13:27
hey Quant.. ik speel pas 2 jaar en heb een jaar les nu.. das echt zwaarrelaxt.. ik wist niet dat ik zo snel iets kon leren :p, je moet echt les nemen dan gaat het een stuk sneller :).. Ik ben trouwens Myrthe :) welkom hierzo!!

Hi M.Punx666,

Ook jij voegt met je woorden bij aan het kontrasteren van de noodzaak mezelf te presenteren aan een geduldige teacher, ik ga dat zeker doen Myrthe.

Mediamiek/sence makes a different flow...en mijn dank voor je hartelijke welkom hier :cooler:

Quant
15 december 2006, 13:31
Hi Snowy and Sembo,

Ok jullie bedankt voor een welkom dat men niet altijd in het al van cyberspace ontvangt!

Quant zend jullie hierbij een handshake terug.

iwamoto
16 december 2006, 01:34
Hmmmm mijn meisje kijkt graag naar haar favo programma's en ze zwaait dus met grote vaardigheid de media scepter over de kijkbuis, ik ben meer een discovery-mens dusss.... hoor ik met regelmaat ehhhhh lieveling :cooler: moet jij geen gitaar spelen?

Daarbij moet ik tevens opmerken dat ze mijn 1e gitaar is, met de snaren zit het natuurlijk net ff anders :satisfie: en het is een kunst om de boel te stemmen...grijns maar dan komt er een sound uit....(de rest in gesensureerd)

Wahaahahaaa :soul:
ik ben elke dag wel aan het stoeien met een 15 jarige, en schreeuwen dat ze kan, oei oei, dan streel ik haar zachtjes, ik hou niet zo van dat ruwe, maar zelfs dan kan ze echt al schreeuwen en krijsen dat het een lieve lust is, ze is dus 15, aziatisch vrij slank, altijd in voor een spelletje, en erg flexibel moet ik zeggen ;)


hier hebben we het dus over de Ibanez RG570 Flamed Maple, het geilste gitaartje in tilburg en omstreken

Richwoodje
16 december 2006, 10:45
ik ben elke dag wel aan het stoeien met een 15 jarige, en schreeuwen dat ze kan, oei oei, dan streel ik haar zachtjes, ik hou niet zo van dat ruwe, maar zelfs dan kan ze echt al schreeuwen en krijsen dat het een lieve lust is, ze is dus 15, aziatisch vrij slank, altijd in voor een spelletje, en erg flexibel moet ik zeggen ;)


hier hebben we het dus over de Ibanez RG570 Flamed Maple, het geilste gitaartje in tilburg en omstreken

tja iwa, wat moet ik zeggen, 1991 is gewoon een topjaar he...

welkom trouwens quant!

Quant
17 december 2006, 15:17
tja iwa, wat moet ik zeggen, 1991 is gewoon een topjaar he...

welkom trouwens quant!


Thanks Richwoodje,

Met grote vreugde mag ik allen hier mededelen dat morgen de geboorte van mijn eerste les een feit zal zijn, jaja een teacher op nog geen 300 m lopen vanaf mijn hut is bereidwillig gebleken om mijn de edele kunst der zingende snaren bij te brengen...joepiee!!!! (ik moest eerst ff een stukje voorspelen en een intake gesprek voeren, klikte het aan niet dan ging het niet door)

Laat die Teacher nu van dezelfde soorten muziek houden als ik...

Quant
19 december 2006, 22:10
Mijn eerste les achter de rug hebbende (t'was geweldig!!) ben ik nu onderweg naar een airplane dat me naar ijzige kou zal brengen en badkuipen vol vodka, ik zal mijn gitaar verrekte erg missen snik....maar het kan niet anders....ze kijkt me met melancholie aan en stiekum denk ik dan....verdorie zal mijn gitaar mij soms ook missen??? hmmmm....

Nu rest mij jullie mijn eigen levensmotto toe te wensen voor het komende jaar.

>>>> OMRING JE MET GOEDE GEDACHTEN!!!

(Dat bevat een compleet universum aan verborgen dimmensie's...........)

seeyahnextyear folks :rockon:

P.S.

1: O' ja en kijk verdorie uit voor dat vuurwerk, een gitaar zonder vingers is als een kop zonder brains...goto 1:

Don Capo
20 december 2006, 08:16
o mijn god, waar ik al bang voor was:


IWA HEEFT EEN BROERTJE!!

Mithrandir
20 december 2006, 09:10
Wat een idioot, met zijn quasi-grappig geouwehoer. (grmbl...mopper)

Quant
5 januari 2007, 16:13
Grijns.... :speed: even stemmen :metal:

Gitaro
10 januari 2007, 04:44
Lees ik dat goed? Je hebt een jaar alleen oefeningen en geen liedjes gespeeld?

Quant
11 januari 2007, 01:23
Lees ik dat goed? Je hebt een jaar alleen oefeningen en geen liedjes gespeeld?

Hi Gitaro,

Ja, erg he....frustrerend mag ik wel zeggen.

Maar daar is verandering in gekomen nu ik les krijg.

De oefeningen die ik zelf deed waren enkel om de handen/vinger los te krijgen, dat geeft dan weer zijn voordeel (zo blijkt nu) bij de lessen die ik nu krijg.

mijn linkerhand is nu veel soepeler/beweeglijker dan de rechter, terwijl ik toch rechtshandig ben.

Waarschijnlijk speel :rockon: jij er al flink op los zeker.....

Quant
11 januari 2007, 01:46
Wat een idioot, met zijn quasi-grappig geouwehoer. (grmbl...mopper)


Nou Mithrandir,

Quasi staat voor nep/schijn, om dat gehalte voor/over een ander vast te stellen dient men dus diens waarheid te kennen, hetgeen me een schier onmogelijke zaak lijkt.

Ouwe mopperkont !!!!! zeker een beetje deprie he?

almarvk
11 januari 2007, 08:33
Ik vind het altijd lache als mensen binnenkomen en direct zo gaan posten en reageren op het meubilair :D


Dus niet...

iwamoto
11 januari 2007, 09:46
Nou Mithrandir,

Quasi staat voor nep/schijn, om dat gehalte voor/over een ander vast te stellen dient men dus diens waarheid te kennen, hetgeen me een schier onmogelijke zaak lijkt.

Ouwe mopperkont !!!!! zeker een beetje deprie he?
hij heeft een winter depressie, wist je dat niet?

ik doe trouwens nog steeds soms een weekje alleen maar oefeningen, zowiezo speel ik niet graag liedjes mee, het is omdat het vaak van workshop moet :p

Gitaro
11 januari 2007, 10:11
Hi Gitaro,

Ja, erg he....frustrerend mag ik wel zeggen.

Maar daar is verandering in gekomen nu ik les krijg.

De oefeningen die ik zelf deed waren enkel om de handen/vinger los te krijgen, dat geeft dan weer zijn voordeel (zo blijkt nu) bij de lessen die ik nu krijg.

mijn linkerhand is nu veel soepeler/beweeglijker dan de rechter, terwijl ik toch rechtshandig ben.

Waarschijnlijk speel :rockon: jij er al flink op los zeker.....

Hehe, mwah 8-). Maare, ik vind het wel interessant dat je dat gedaan hebt, wat een doorzettingsvermogen! Ik raad beginners altijd aan ook oefeningen te doen, maar de meeste spelers willen alleen maar lol hebben en liedjes naspelen (wel begrijpelijk, daar niet van). Ik zelf heb me in mijn eerste jaar spelen namelijk voornamelijk op chromatische shit kapotgeoefend omdat m'n pink abnormaal slecht was. Maar daarnaast heb ik ook nog gewoon liedjes geleerd.

Quant
13 januari 2007, 01:36
Ik vind het altijd lache als mensen binnenkomen en direct zo gaan posten en reageren op het meubilair :D


Dus niet...

Hmmmm,

Tipcal case off wellus/nietus dus...

Zelf word ik ook wel op diverse plaatsen gezien als :sssh: het meubilair....maar ben zeker niet de porceleinkast...mwahaaa

Communicatie up to date..

Quant
13 januari 2007, 01:52
hij heeft een winter depressie, wist je dat niet?

ik doe trouwens nog steeds soms een weekje alleen maar oefeningen, zowiezo speel ik niet graag liedjes mee, het is omdat het vaak van workshop moet :p

Hi iwamoto, smile

Zelf ben ik nooit depressief....en mocht zich een dergelijke staat aankondigen dan trek ik mijn gitaar uit zijn standaard..

Ik moet nu het nummer True love van Sandy coast leren, ik merk dat ik er zeker veel van opsteek, maar het liefst improviseer ik er lekker op los.

Workshop ???? vertel!!!!!!!...wat doede gij zoal???

Quant
13 januari 2007, 01:59
Hehe, mwah 8-). Maare, ik vind het wel interessant dat je dat gedaan hebt, wat een doorzettingsvermogen! Ik raad beginners altijd aan ook oefeningen te doen, maar de meeste spelers willen alleen maar lol hebben en liedjes naspelen (wel begrijpelijk, daar niet van). Ik zelf heb me in mijn eerste jaar spelen namelijk voornamelijk op chromatische shit kapotgeoefend omdat m'n pink abnormaal slecht was. Maar daarnaast heb ik ook nog gewoon liedjes geleerd.

Mijn teacher wilde graag de boeken zien met al de oefeningen die ik gedaan heb, ook hij vond het nogal getuigen van doorzettingsvermogen, en daarop volgede het onmiddelijke advies om die boeken door de sleuf van de eerste papierbak te schuiven die ik op mijn weg terug naar huis zou tegenkomen...grijns.

Ik kan nog niet een happy birthday spelen....zucht!!!

Maar vraagje...speel je in een band ofzo?...

Quant
31 januari 2007, 23:02
Ik speel nu dus 4 nummers....ook happy birthday.

Nu een betere/andere gitaar aanschaffen!!!

Thanks folks.

Quant
17 april 2007, 23:55
btw.... :rockon:

Zie hier mijn gitaar leraar in actie: (http://www.goudzoekers.net/muziekschool/video/flvplayer/player.php?url=Paul%20Scheepmaker%20-%20Get%20Off%20My%20Back%20-%20.flv)

robostrat
18 april 2007, 07:34
Zeg Quant, heb jij les van PS te H??
euuh 300 m lopen?

Quant
18 april 2007, 23:23
Zeg Quant, heb jij les van PS te H??
euuh 300 m lopen?

T'''ja soms liggen de dingen dichterbij dan WE denken, grijns....

Ik ben benieuwd :satisfie:

Quant
29 juni 2007, 03:12
Zeg Quant, heb jij les van PS te H??
euuh 300 m lopen?

Als je dus in die buurt rond loopt en je hoort het bekende J.Hendrix's-voodo child op een stuntelige manier spelen, dan ben ik dat....grijns....dat is mijn les opdracht momenteel...en ik heb er reuze lol aan.... :rockon: .....super idee om les te nemen!!!!....I love my guitars..!!!!...

Greetzzz..smile

Quant
1 oktober 2012, 23:34
Hi Folks,

Al een tijd niets geschreven, maar wel stevig doorrrrrgespeeld.:metal:

Hierbij de laatste clip van mijn teacher P.S. uuut H. prefporms Classical Gas > http://www.youtube.com/watch?v=5psK0d0yVeg&feature=youtu.be

o.a. Joe Satriani reageerde erop.

Aan een volgende clip wordt gewerkt,...


groeten,

Quant