PDA

View Full Version : Ge7 +dsl 50



Rormo
28 november 2006, 23:17
Sinds kort een nieuwe amp en pedaaltjes. Beetje zitten expirimenteren. Wilde mijn Ge7 in de loop zetten ipv direct na mijn wah en gitaar. Maar als ik dit deed en ik activeer de Ge7, dan springt het volume zwaar omhoog. Hoort dit? Zo niet, wat kan ik hier aan doen?

ijff
28 november 2006, 23:42
Tja... level op je GE-7l misschien omlaag? .. 't is maar een ideetje..

heavy-metal-thunder
29 november 2006, 09:50
Die GE-7 heeft bij mij ook een eigenaardigheidje. Ik wou het geluidsniveau tussen mijn strat (single coils) en mijn Les Paul model (humbucker) compenseren, door volume ge-7 wat omhoog te zetten. Dus ik stelde alles zo in tot beide gitaren op clean ongeveer even luid klonken (strat met GE-7 aan, Les Paul GE-7 uit). Echter toen ik met de strat mijn disto of overdrive- pedaal intrapte (terwijl ge-7 aan stond) steeg het geluidsvolume ineens enorm. Het was alsof die GE-7 een turbo wakker maakte in mijn od of distopedaal. Mijn overdrive en disto waren nochtans zo afgesteld dat ze nauwelijks een geluidsniveaustijging gaven.

In jouw geval kan je volume omlaag zetten, want de ge-7 pusht jouw eindlampen. Ik gebruik de ge-7 dikwijls om wat te boosten.

Rormo
29 november 2006, 11:54
Eigenlijk doe ik exact hetzelfde als heavy-metal-thunder. Boosten van Fender en soms ook boosten van een solo. Ik snap dat ik uiteraard mijn GE7 volume wat lager kan zetten, maar ik vind het vreemd dat als ik alles op de GE-7 op neutraal heb staan, dat ik toch een ontzettende boost krijg zodra ik deze activeer. Ik verkeer in de veronderstelling dat dit niet zou moeten kunnen.


edit: om onverklaarbare reden werkt alles nu opeens ok. Snap er niets van, heb niets verandert, maar nu werkt het zoals het hoort. Heb echter nog steeds ruis als ik mijn GE7 gebruik om m'n Fender wat te boosten, dus dat probleem heb ik nog niet opgelost. Boss NS-2 misschien?

heavy-metal-thunder
30 november 2006, 10:42
heb je die ruis ook als GE-7 gevoed wordt met batterijtje? Dikwijls komt ruis door adapter

Rormo
30 november 2006, 11:57
Dat zou ik eens moeten checken. Hij ruist iig alleen maar als ik hem activeer en de sliders niet op neutraal heb staan.