PDA

View Full Version : kapotte input



hendrix2
28 november 2006, 23:15
Ik kocht onlangs een 2dehands versterker (marshall 5150) die bedoeld was voor in de oefenruimte.
Nu een maand of 2 later heeft de input het precies begeven.
Midden in een nummer valt het signaal weg en na lang zoeken vond ik dat het probleem bij de input van m'n versterker is.
Als ik de kabel wat rond beweeg dan komt er weer wat signaal door, soms ook niet... (tis zeker niet de kabel, uitvoerig getest).
Dus als ik het eenvoudig probeer uit te leggen zou ik zeggen:
Ik steek m'n kabel in de versterker, maar vanaf dat mijn kabel wat beweeg valt het signaal volledig weg en ruist de versterker alleen nog maar.

Pff, niet makkelijk uit te leggen, maar jullie begrijpen me wel.
Kan ik hier zelf iets aan doen? Ik weet echt niets, maar dan ook niets over versterkers.
Kost het veel geld om het te laten repareren?

Tis kut want nu moet ik met m'n andere versterker steeds heen en weer (thuis oefenlokaal) en die hangt ook al niet zo stevig meer in elkaar :D.

Helter Skelter
28 november 2006, 23:38
als je de jack van je snoer in de input duwt heb je dan 'speling' of 'klikt' de jack zich vast?

als je speling hebt zou het de klem kunnen zijn die een beetje lam is waardoor er geen goed contact meer wordt gemaakt.

hendrix2
28 november 2006, 23:46
als je de jack van je snoer in de input duwt heb je dan 'speling' of 'klikt' de jack zich vast?

als je speling hebt zou het de klem kunnen zijn die een beetje lam is waardoor er geen goed contact meer wordt gemaakt.
hmm, de jack zit echt wel goed vast.

Helter Skelter
28 november 2006, 23:47
hmm, de jack zit echt wel goed vast.

dan eindigt hier mijn bijdrage en laat ik het over aan de mensen die er ECHT wat vanaf weten

Magic Bean
29 november 2006, 15:48
Ik zou zeggen: openschroeven en solderingen controleren!!!
Die 5150 bakken zijn al oude dingen, dus daar kan best iets los aan zitten.
En als je beweegt gaat het signaal weg?? De jack zou toch alleen moeten kunnen draaien in de input?
Mssn wil wat contactspray ook wel helpen, en anders gewoon nieuwe input erin zetten. Dat kost toch niets.

hendrix2
29 november 2006, 15:54
Ik zou zeggen: openschroeven en solderingen controleren!!!
Die 5150 bakken zijn al oude dingen, dus daar kan best iets los aan zitten.
En als je beweegt gaat het signaal weg?? De jack zou toch alleen moeten kunnen draaien in de input?
Mssn wil wat contactspray ook wel helpen, en anders gewoon nieuwe input erin zetten. Dat kost toch niets.
Ok, bedankt, als dat inderdaad niet veel kost gooi ik er gewoon een nieuwe input in.
Inderdaad al een oud ding die 5150, uit '89 geloof ik. Klinkt best wel goed anders.

AvU
29 november 2006, 17:52
de input kan verschillen van 1 euro tot 5 euro. koop een goede input, beter een paar euro meer en dan heb je meteen kwaliteit. Zorg wel dat je hetzelfde materiaal gebruikt, is de input van metaal geen probleem, is het een plastic input, neem dan ook een plastic input i.v.m. de aarde.