PDA

View Full Version : Fender TELE



pjwentink
28 november 2006, 22:29
Ik speel nu al een paar jaar op een squire strat. Ik snap nog steeds niet dat ik dat ding ooit gekocht heb maar heb nu eindelijk wat geld op de bank staan voor iets nieuws.

Ik wil zowieso een telecaster hebben (ivm. de muziek stijl die we met de band spelen - beetje normaal , jovink acdc status quo )

Mijn budget zit zo tegen de 500 euro. Nu had ik zelf de fender lite ash in gedachten. Is dit een betere keus dan de tele mex of de tele highway?

Graag veel reacties !

BvD Pieter Jan

vulvasonic
28 november 2006, 22:33
De highway!

En waarom?
Geen idee. Spreekt me persoonlijk het meeste aan. En het zou ook zomaar kunnen dat het z'n waarde beter behoudt omdat het nu eenmaal een Amerikaan is. Een ondergewaardeerde Amerikaan wellicht zelfs.

Is ie niet om op te vreten? :cheerup:

http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0111260304_xl.jpg

Squier4ever
28 november 2006, 22:40
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah GAS bay blue tele's zijn vet!

Eko
28 november 2006, 22:44
Pieter Jan,
Gewoon doen wat je hart ingeeft. De Highway Tele is inderdaad een goede/betere investering. USA gebouwd houd in de regel beter z`n waarde. Veelal niet zonder reden. Zelf vind ik de lite-ash wat aan de tamme kant klinken. Kijk ook eens naar een Blade Delta. Eventueel gebruikt goed te doen. Die hebben een toonregeling met VTC. Dat zijn een soort presets die zeer goed werken.

up-guitarman
28 november 2006, 23:31
Een 2dehands USA Tele kan ik ten zeerste aanraden. Behouden hun waarde en kan je weinig mee mis doen imo ...

Highway heb ik geen ervaring mee ...

vulvasonic
28 november 2006, 23:44
Een 2dehands USA Tele kan ik ten zeerste aanraden. Behouden hun waarde en kan je weinig mee mis doen imo ...

Highway heb ik geen ervaring mee ...

Hier heeft up-guitarman wel een punt. Het ligt wel wat boven je budget, maar ik vind de gewone American Series Telecaster geweldig veel bang for the buck.