PDA

View Full Version : brug vastzetten



thoombonusheld
17 december 2002, 21:04
Ik heb een prut floyd rose systeem op mn gitaartje zitten waardoor mn gitaar om de havenklap ontstemt. Aangezien ik die tremolo toch nooit gebruik ben ik van plan om de brug vast te zetten. De vraag: Hoe doe ik dat. (moonchild, als jij het weet mag jij het voor me doen)

Moonchild
17 december 2002, 21:48
Ja kom maar een keertje langs, ik ga die van Tim (van Tol) ook vastzetten.

maarten
17 december 2002, 23:01
ik heb bij een ouwe gitaar gewoon een blokje hout precies dik genoeg geschuurd en die achter dat blok van de trem geschoven en toen de veren eruitgehaald, dan klemt hij zich vanzelf vast.
doet niets van de klank af. (die zuigde anyway)

Triple-Dan
18 december 2002, 16:51
Hoi,

Heb mijn bruggen van bijna lle gitaren vastgezet omdat ik de floyd bijna niet gebruik.
Ik heb een S-custom van Ibanez, een RG 7, en een Groove Tool van Conklin..... waarvan ik alle bruggen heb vastgezet..... heb ook een stukje out gepakt en geschuurt en gevijlt/geschaafd tot die dan precies paste..... heb hem toen verlijmt en heb voor de extra stevigheid de veren laten zitten ook omdat er voor de aarde een kabeltje loopt die aan de brug is aangesloten...... haal je die weg dan hoor je konstant een brom dus ik zou wel een veer laten zitten als ik jou was al is het maar voor de aarde.
Ik moet zeggen dat het geluid veel beter is..... veel meer sustain, dus kan ik het je alleen maar aanraden.

Grtz,

Daniel

maarten
18 december 2002, 22:15
ey dat verklaart dat die ook zo bromt, ik dacht dat de elementen naar hell waren.
niet dat ik er nog op speelde..

skabouter
19 december 2002, 00:00
op mijn oude Starfield KS standard heb ik de trem ook vast gezet. gewoon me blokje hout vastdoen ja. veren heb ik gewoon laten zitten.

is zo gebeurd, zijn verder geen woorden aan vuil te maken !

en daar heb je moonchild toch niet voor nodig ? ?

(met ALLE respect voor Moonchild en het goede werk dat hij hier verricht :smile:)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2002-12-19 00:01 ]</font>